Maillefer Oy paska työpaikka
Kovasti Maillefer Oy rekrytoi. Työhaastattelussa tuli heti selväksi myrkyllinen ilmapiiri ja huono johtajuus esimiesten välillä. HR kehuskeli itsellään kovasti ja miten iloisia olisivat saadessaan töihin uutta väkeä. Yleinen työsuhde tuolla työntekijöiden mukaan 6kk:n koeajan jälkeen max pari vuotta. Perehdytys työhön päin honkia ja sen takia työntekijöitä lähtee kesken koeajan tai koeajan loputtua. Eniten tossa haastattelussa harmitti käytöstapojen puute ja tuli esiin aikaisempi tapa rekrytoida työntekijöiden suhteiden kautta ainoastaa. En ottanut työtä vastaa, koska työpaikan kiertueella moni työntekijä varoitteli kahden kesken ongelmista.
Ilmoitin, kiitos harkitsen työpaikan vastaanottamista vielä kotona ja laitoin spostia jättäväni työsuhteen väliin, niin heti oli tarjoamassa lisää palkkaa. Ei ja vielä kerta kiellon päälle, ei kiitos. Työntekijöitä lähtee riittämättömän perehdytyksen ja ylimielisen käytöksen takia. Mailleferilla 15kpl työpaikkaa auki. Edelliset saaneet kenkää ja korona aikaa puhutaan melkein 70kpl työntekijöistä saanee kenkää tilausten loputtua ja huonon taloudellisen tilanteen vuoksi.
Menisitkö itse töihin tuohon yritykseen? Palkka TES-minimi. Kilpailukykyinen palkka.
Kommentit (5)
TES-minimi ja Kilpailukykyinen palkka.
ei kyllä kuulosta kovin kilpailukykyiseltä minun korviini ellei sitten kilpailijat maksa alle TES palkkaa.
Semmosta se on Mailleferilla. Ite ollut monta vuotta talossa ja ihan kiva olla töissä. Perehdytys on monesti epäonnistunut tai osasto ei tarpeeksi varautunut kouluttamaa. Onhan se uusi rekryvastaava huono monien mielestä ja tullut muratasta ennen sen yt-neuvotteluja. Vierailut hoitaa imagosuojaa vaalivat henkilöstöt lunnollisesti. Moni tulokas viihtyy hetken, kunnes totuus iskee kasvoille. Mihin osastoon olit työhaastattelussa?
Lisätietoja?
Olen ollut hetken talossa ja omat kokemukset on ollu vain positiivisia.Esimies erittäin hyvä tyyppi, työ rentoa ja ilmapiiri myös. Mitä hommia hait? Itse insenöörinä mutta enempää tietoja en tässä anna :D
Tulin viime kesänä uuteen paikkaan töihin, seisoin pihalla, talo tyhjillään, onneksi ulkoremonttia tuli sattumalta tekemään joku maalari, että pääsin edes taloon sisään.
Sitten koitin siellä tehdä jotain hyödyllistä, avaimiakaan ei ollut, ensimmäinen työntekijä tuli paikalle noin 10 päivän kuluttua lomilta, eikä heiltäkään tullut sekuntiakaan perehdytystä tai muuta.
Ihan vain sen takia kerron, että näette millaista se on muualla.
Ikävä kuulla. Kävin yritysvierailulla tuolla viime lokakuussa ja mukavalta omiin silmiin vaikutti. Mutta eri asiahan se on käydä vierailulla kuin työhaastattelussa.