Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä hoidan tän muuton?

Vierailija
10.02.2024 |

Muutan lasten kanssa yksin toiselle puolelle Suomea, muuttomatkaa n. 1000 km. Varaa ei ole täyden palvelun muuttoon. Ystäviä, tuttavia, sukulaisia ei ole jotka pääsisivät auttamaan. Autoa ei ole, mutta ajokortti on. 

Mistä muuttolaatikot? Kantoapu? Auto? 

Nyt kaipaan vaan hyviä ehdotuksia, kokemuksia ja ideoita, ei ihmettelyä että miksei ole sukulaisia ja miksi muutat ym asiaankuulumatonta ja hyödytöntä.

Kiitos!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin aika halvan muuttofirman, mutta vaati sen että pakkasin itse. Lapset pakkasi omat huoneensa kyllä. Omaan autooni laitoin särkyvää tavaraa, lapset ja koiran, muuttomiehet tuli pienellä rekalla. Asunto oli kolmio, mistä lähdettiin.

Eikö ne tavarat nyt yleensä aina pakata ihan itse? 

Vierailija
42/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoissa on paljon eroa. Toin äidin kuolinpesän tavaroita 500 km Etelä-Suomeen. Yksi firma olisi laskuttanut 1500, sain homman lopulta 600 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin aika halvan muuttofirman, mutta vaati sen että pakkasin itse. Lapset pakkasi omat huoneensa kyllä. Omaan autooni laitoin särkyvää tavaraa, lapset ja koiran, muuttomiehet tuli pienellä rekalla. Asunto oli kolmio, mistä lähdettiin.

Olispa hyvä, jos olisikin sellainen firma, joka tekis kaiken. Pakkais ja kuskais kaikki kamat.

Vierailija
44/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa, jossei ole niin ota luottoa äläkä kerjää muilta.

Vierailija
45/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut nämä asiat selvittää ennen muuttopäätöstä. Ennakointi. 

Vierailija
46/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tekisin niin, että menisin junalla tms. uudelle paikkakunnalle, vuokraisin sieltä pakun, ajaisin vanhalle paikkakunnalle, pakkaisin kamat autoon ja tekisin loppusiivouksen saman tien ja ajaisin uuteen kotiin. Ihan hirveä homma.

Etukäteen:

-kaiken ylimääräisen myynti

-kaiken pakkaus, lamppujen irrotus jne.

-loppusiivous lattiapintoja lukuunottamatta valmiiksi jo ennen muuttoa

Tsemppiä :D

Vierailija
47/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt kaiken ja ostat määränpäässä kirpparilta uusiksi. Sen verran säilytät mitä mahtuu käsin kantamaan uuteen kämppään.

Vierailija
48/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni muuttofirmalle. Facesta tuskin löytyy ihmisiä jotka ventovierasta lähtevät auttelemaan vapaa-ajallaan. 

Vierailija
49/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olispa hyvä, jos olisikin sellainen firma, joka tekis kaiken. Pakkais ja kuskais kaikki kamat.

No onhan niitä.

Vierailija
50/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niemeltä saa 6kk korotonta maksuaikaa, jos luottotiedot on kunnossa.

Jos ei ole muuta kuin oma auto, niin sittenhän siinä ei auta muu kuin myydä pois kaikki huonekalut ja tavarat ja muuttaa sellaisella kuormalla, mikä mahtuu autoon.

Tätä olisi ehkä kannattanut miettiä ennen muuttopäätöstä.

Vierailija
51/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuota palvelua rahalla saa. Pakkaavat ennen muuttoa, muuttavat ja sitten perillä laittavat tavarat paikoilleen, kytkevät pesutornin kiinni, asentavat valaisimet kattoon ja ripustavat taulut seinille jne. Kyllä maksukykyisille asiakkaille kaikki on mahdollista!

Mutta tavalliset ihmiset kyllä pakkaa itse tavaransa ja muuttofirma sitten vaan kantaa ne tavarat ja laatikot autoon ja uudessa kodissa kantavat ne tavarat ja laatikot oikesiin huoneisiin. 

Vierailija
52/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuota palvelua rahalla saa. Pakkaavat ennen muuttoa, muuttavat ja sitten perillä laittavat tavarat paikoilleen, kytkevät pesutornin kiinni, asentavat valaisimet kattoon ja ripustavat taulut seinille jne. Kyllä maksukykyisille asiakkaille kaikki on mahdollista!

Mutta tavalliset ihmiset kyllä pakkaa itse tavaransa ja muuttofirma sitten

Olen maksukykyinen, mutta en todellakaan halua vieraiden ihmisten käyvän läpi henkilökohtaisia tavaroitani. 

Vierailija
53/71 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttolaatikoita saa lähikaupasta, esim banskulaatikot. Sinne vaan kysymään.

Tämä. Käytin itse muutossa 14 kpl ja ovat tukevia, kun laittaa pohjalle erillisen pahvin. Kannattaa alkaa kuljettaa niitä esim. lähikaupasta kotiin ennen muuttoa hyvissä ajoin. Tietty oma hommansa sitten kuskata ne muuton jälkeen pahvikeräykseen.

Serkku sanoi että niistä voi tulla banaanikärpäsiä. Ei tullut yhtään kärpästä minulla, joten paskaa puhui.  Itsekkin käytin niitä enkä laittanut edes pahvia pohjalle ja hyvin kestivät. Laitoin aika painavaakin tavaraa niihin. Kyselin monista kaupoista ja sain niitä todella hyvin. 

Vierailija
54/71 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tee (tai ainakaan ei pitäisi tehdä) ratkaisua muuttaa noin kauas kovin äkkinäisesti. Muuttopäätöstä tehdessä yleensä pohditaan ja suunnitellaan kaikki yksityiskohdat ja muuton toteuttamisen realistisuus, joten muutto ei tule yllätyksenä. Joku ehdotti sossun apua. Ei. Oletan että ap on työssäkäyvä omillaan toimeen tuleva aikuinen, eikä toimentulotukiasiakas. Toimeentulotuen asiakkaalla tuskin on syytä muuttaa johonkin kauas, jossa ei ole edes sukulaisia tai ystäviä.

Vierailija
55/71 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Käytin itse muutossa 14 kpl ja ovat tukevia, kun laittaa pohjalle erillisen pahvin. Kannattaa alkaa kuljettaa niitä esim. lähikaupasta kotiin ennen muuttoa hyvissä ajoin. Tietty oma hommansa sitten kuskata ne muuton jälkeen pahvikeräykseen.

Serkku sanoi että niistä voi tulla banaanikärpäsiä. Ei tullut yhtään kärpästä minulla, joten paskaa puhui.  Itsekkin käytin niitä enkä laittanut edes pahvia pohjalle ja hyvin kestivät. Laitoin aika painavaakin tavaraa niihin. Kyselin monista kaupoista ja sain niitä todella hyvin. 

Voi tulla myös mitä ihmeempiä hyönteisiä. En siis suosittele banaanilaatikoita. Itse en ole koskaan käyttänyt enkä ottaisi riskiä muutenkaa. 

Vierailija
56/71 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla myös mitä ihmeempiä hyönteisiä. En siis suosittele banaanilaatikoita. Itse en ole koskaan käyttänyt enkä o

Olet vainoharhainen. Itse olen käyttänyt niitä joka ikisessä muutossa, joita on jo sen verran kertynyt, ettei sormet riitä laskemaan. Samoin käyttävät useimmat tuttuni. Koskaan, siis KOSKAAN, ei ole tullut yhden yhtäkään hyönteistä. Sinä et ole niitä edes koskaan käyttänyt, joten et edes tiedä mistä puhut.

Ja se banaanilaatikon oma pahvi kannattaa laittaa ylä-ja alalaatikon väliin, niin tulee todella kestävä. Ei tarvii muuta.

T. Eri

Vierailija
57/71 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla myös mitä ihmeempiä hyönteisiä. En siis suosittele banaanilaatikoita. Itse en ole koskaan käyttänyt enkä o

En tiedä, mutta miksi hyönteiset ei tulisi kotiin banaaneiden mukana myös ilman laatikoita?

Vierailija
58/71 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoista saa pahvilaatikoita. Alat pikkuhiljaa pakkailemaan. Vuokraat pakun. That's it. Näin olen tehnyt monta muuttoa.

Vierailija
59/71 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä yksityisiä tahoja joissa saat ehkä tyyliin jonkun yksityisen henkilön, yleensä miehen ajamaan autoa ja kanto-avuksi. Tietysti maksaa enemmän jos on vaikka kaksi miestä. Mutta nämä eivät ole mitään firmoja vaan yksityishenkilöitä. Varmaan löytyy oman paikkakuntasi "puskaradiosta" esim. Facebookista.

Mutta kyllä tietty nämäkin maksaa jotakin.

Halvemmaksi tulee cuokraa-auto, kantoapu ja ajaa itse.

Kysy rekoista ja muuttofirmoista jos sulla ei ole paljoa tavaraa niin ottavat saman autoon toisen muuton kanssa.Ei ole silloin niin kallista.

Vierailija
60/71 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä yksityisiä tahoja joissa saat ehkä tyyliin jonkun yksityisen henkilön, yleensä miehen ajamaan autoa ja kanto-avuksi. Tietysti maksaa enemmän jos on vaikka kaksi miestä. Mutta nämä eivät ole mitään firmoja vaan yksityishenkilöitä. Varmaan löytyy oman paikkakuntasi "puskaradiosta" esim. Facebookista.

Mutta kyllä tietty nämäkin maksaa jotakin.

Halvemmaksi tulee cuokraa-auto, kantoapu ja ajaa itse.

Kysy rekoista ja muuttofirmoista jos sulla ei ole paljoa tavaraa niin ottavat saman autoon toisen muuton kanssa.Ei ole silloin niin kallista.

Siis halvemmaksi tulee vuokrata auto, hommata kantoapu ja ajaa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän