Lääkkeiden maksukatto, miksi pitää "hamstrata" lääkkeitä loppuvuodesta?
Selittäisikö joku paremmin tietävä, että miksi neuvotaan loppuvuodesta ostamaan kaikki mahdolliset lääkkeet kun maksukatto on täynnä ja niistä ei itse tarvitse maksaa mitään? Sittenhän venyy pitkälle seuraavaan vuoteen ennen kuin tarvii lisää lääkettä ja pitkän aikaa ne joutuu itse maksamaan ennen kuin maksukatto taas täyttyy.
Versus siihen että ei hamstraa loppuvuodesta, ostaa alkuvuodesta omalla rahalla ja maksukatto tulee vastaavasti taas nopeammin täyteen. Sama 626 e se kuitenkin aina on.
Ymmärtääkö kukaan mitä ajan takaa 😆
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te ihmiset saatte lääkkeitä isoja määriä kun minulle apteekissa sanottiin että on laitonta antaa kerralla isoja määriä.
En ymmärrä minäkään, kun lain mukaan saa ostaa vain 3kk:n tarpeen.
Lääkkeissä on eri annostukset. Mulla annostus laitettu maksimin mukaan, joka on normaalin "terveen" ihmisen annokseen 4x määrä. Silloin kun tauti ei ole pahana, riittää pienempi annos.
Tällä tarkoitan esim että 100kpl lääke paketti on muille 3kk annos, itsellä reseptillä 400kpl = 3kk annos. Jos en tarvitse niin paljoa, saattaa lääkkeet riittää koko vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Pahoitteluni että pyöristin summan 626 euroon, tarkka summa on tosiaan 626,94e tänä vuonna.
Ap
Oli väärin pyöristetty. 626,94 pyöristyy 627 eikä 626.
mene nyt muualle nillittään
Taidat olla niitä, joihin kauppiaiden "vain ysiysi" -hinnat uppoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te ihmiset saatte lääkkeitä isoja määriä kun minulle apteekissa sanottiin että on laitonta antaa kerralla isoja määriä.
En ymmärrä minäkään, kun lain mukaan saa ostaa vain 3kk:n tarpeen.
Jos joulukuun lopulla saa kolmen kuukauden lääkkeet sehän menee ihan oikein. Seuraava ostokerta maaliskuussa.
Lääkkeissä on eri annostukset. Mulla annostus laitettu maksimin mukaan, joka on normaalin "terveen" ihmisen annokseen 4x määrä. Silloin kun tauti ei ole pahana, riittää pienempi annos.