Oudot levyt uusien asuntojen katoissa
Mitä ovat nuo tuollaiset valkoiset levyt uusien asuntojen katoissa, esim. tässä?
https://d3ls91xgksobn.cloudfront.net/5120x,q90,f=webp/etuovimedia/image…
En ole aiemmin törmännyt.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä koskaan kuullut liesituulettimista?
---jotka muuten EIVÄT TEE kovinkaan hyvää työtä. Vaikka kuinka olisi hyvä, ihan teollisuustasonkin liesituuletin, niitä rasvan mikropartikkeleita menee huoneilmaan ja ne laskeutuvat pölyn kanssa ihan joka paikkaan. "avokeittiö" levittään aina rasvan laajemmalle alueelle kuin erillinen keittiö.
Sais laittaa vanoihin taloihin seiniin. Asun noin 1928 rakennetussa kivitalossa ja seinänaapurien normaali puhe kuuluu seinien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Sais laittaa vanoihin taloihin seiniin. Asun noin 1928 rakennetussa kivitalossa ja seinänaapurien normaali puhe kuuluu seinien läpi.
no laita. Ei kukaan kiellä laittamasta.
Mitä siellä sitten on? Jotain martti servoa tai maustettöjä? Seitsemää seinähullua veljestä? Ehkä jotain progea kuten tasavallan presidenttiä? (siis båndi eikä tarja halosen kootut puheet vinyylillä)
Oletko sä koskaan kuullut liesituulettimista?
- kerran olin vuokralla eräässäkin asunnissa ja hiipi mieleeni että pesempä liesituulettimen suodattimen. Siinä kun etsin ja totesin et ei täällä ole sitä filtteriä ja kattelin et mitenkä toi menee niin totesin että häh, se ei mene mihinkään, oli kotelossa torvi piilotettu et siihen koteloon se jäi eikä mihinkään läpivientiin hormistoon. Kaikki käryt siis tulvi sieltä kotelon raoista takaisin. Omatoimista saneerausta...?
Vierailija kirjoitti:
On tuolla kajahtaneiden höpinöiden seassa oikeakin vastaus.
Mikähän se oikea vastaus on?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hieman oudolta, koska olen pitänyt juuri noita vanhoja taloja hyvinä äänieristyksen osalta, niiden kivestä johtuvan massiivisuuden vuoksi.
Nuo isommat kotelot ulkoseinän puolella peittävät huoneistokohtaisen ilmanvaihdon kanavia, mutta noita matalia - mitä ap luultavasti tarkoitti, en tiedä.
Syy miksi asuntojen hinnat ovat nousussa, urbaani kattopaneelisisustettu uudiskohde.
Aivan oudon näkönen luukku ja ahdistavan matalaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oudon näkönen luukku ja ahdistavan matalaa.
Jossain talossa huonekorkeus jopa alitti minimit, mutta ne valitukset taidettiin vaieta kuoliaaksi. Rakennusvalvonnalle kelpasi.
Rakas ap en suosittele täältä kysymään mitään vakavaa. Tämä sivusto on nykyään 90% mielenterveysongelmallisten kokoontumispaikka.
Tähän odotetaan vielä oikeaa vastausta
Ekana tulee mieleen (epäonnistunut) kotelointi. En oo ennen moisia nähny vaikka olen töissä rakennusalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa varmaan on sähköjohdot alla, kun on noin matala. Keittotilassa saattaa olla vielä matalampi katto ja siellä menee mm. ilmastointiputket.
Sanotaanko keittiötä nykyään keittotilaksi?
Onko ne sinusta keittiöitä, kun astut ovesta huoneistoon ja eteiseen on laitettu keittiökaapit ja-laitteet?
Se on avokeittiö tai keittiöseinä, ei keittotila. En ole koskaan nähnyt, että siinä kohdassa huonetta olisi madallettu katto.
Kyllä se keittotila on yleinen termi, yleensä ihan keittiöstä puhutaan (joka on ihan typerää). Ja mitä nyt oon 10 kerrostaloo (eli yli 400 asuntoo) ollu tekemässä, niin kyllä on suurimmassa osassa asuntoja ollu alaslaskettu katto keittotilan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Tähän odotetaan vielä oikeaa vastausta
Tämä on keskustelupalsta, ei mikään kysymys-vastauspalvelu jossa aloittaja saa nakittaa muita mielensä mukaan silloin jos vastaukset ei miellytä.
No mä olen nähnyt vuosi sitten valmistuneessa talossa. Ja sinähän kova olet saivartelemaan, mutt avokeittiöksiköön ei vi sellaista tilaa sanoa, joka on suoraan ovesta sisään astuessa ns. eteisessä olevat kaapit ja -laitteet. Tämän tilan toinen seinä on kylpyhyoneen seinä. Ennen tuo tila oli eteinen.