Yksiössä asuvat, paljonko sähkölaskunne on kuukaudessa?
Mulle tuli just sähkölasku 57 euroa :( pari kuukautta sitte oli vielä noin 27 euroa :(
Kommentit (36)
40-50€ kuukaudessa tuo on ollut jonkin aikaa, sisältää siirron ja verot yms.
Saan laskun kolmen kuukauden välein. Itse sähkölasku on joku 36 euroa ja toisen firman kautta tuleva söhkönsiirtomaksu on samoin reilu kolmekymppiä kolmesta kuukaudesta. Eli lyhyen matikan mukaan söhkö + siirto noin kaksikymppiä per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Saan laskun kolmen kuukauden välein. Itse sähkölasku on joku 36 euroa ja toisen firman kautta tuleva söhkönsiirtomaksu on samoin reilu kolmekymppiä kolmesta kuukaudesta. Eli lyhyen matikan mukaan söhkö + siirto noin kaksikymppiä per kuukausi.
Sama. Jääkaappipakastin on päällä, pyykkiä pesen pari koneellista viikossa. Laitan ruokaa kerran päivässä ja keitän kahvia + mikrotan illalla lounaan tähteet. Tiskikone pyörii noin joka toinen päivä. Läppäri ja kännykkä on ahkerasti käytössä. Sitten tietysti valaistus. Ei lattialämmitystä, ei saunaa, ei uunin käyttöä, ei telkkaria.
Noin 20 e, edellinen oli vain 17 e.
50e 2kk ajalta viimeksi. Ei saunaa, uunia käytän välillä, ei tv:tä.
N. 30€ siirtoineen. Ei ole astian tai pyykinpesukonetta. Jääkaappipakastin taitaa viedä eniten energiaa. Ruokaa laitan aika vähän. Tietokone myös vie sähköä.
Noin 200e-300e/kk mut onneksi se otetaan huomioon perustoimeentuessa.
Noin 4 euroa sähkö ja 19 euroa siirto ja verot.
3kk lasku ollut pitkään noin 17€. Kerrostalo.
En vieläkään ymmärrä miten minulla pystyi siirtoineen olla joskus vuonna 2016 kuukaudessa lasku n. 16 euroa vaikka elin ihan normaalisti. Nyt pelkkään siirtoon menee kuussa pari kymppiä ja sähköt päälle vielä kymppi. Onko ne hinnat muka nousseet niin valtavasti.
40e, josta 8e sähkön kulutuksen osuus.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan siis yrttien kasvatusta kotona niin se vie paljon sähköä.
3kk sähkölasku on nyt talvella 250-290€/kk.
Viime kuussa melkein 27 euroa, nyt oli yli 28.
viimeksi kun katsoin, niin oli noin 20 euroa, ja sitten tietysti siirtomaksu siihen päälle, jotain kympin. Se oli viime vuoden loppupuolella, kaikki laskut kun menee minulla e-laskuna ja automaattisena, niin ei niitä tule sillei katseltua
Perusmaksut 20e/kk sähkö 5-8e/kk riippuen pörssihinnasta.
Siirto n.17e, sähkö n. 3 e (kk-maksuton pörssisähkö). Kulutus n. 0.9-1.3 kwh/pv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan siis yrttien kasvatusta kotona niin se vie paljon sähköä.
Höpö höpö, meillä hyväksyttiin kaksion sähkölaskuksi max. 80e/kk. Ylimenevän osuuden sai maksaa itse.
Ennen oli 20e. Nykyään 25e.