Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Thatcher

Vierailija
09.02.2024 |

Viime kesänä Purra jäi kiinni vanhoista, totaalisen hirveistä kirjoituksista. Sen piti olla Purran poliittisen uran loppu, näin uskoin itse ja näin todennäköisesti uskoivat monet muutkin. Että hallitus saatiin pidettyä kasassa niin Purra kertoi (ei niin syvältä sydämestä tulevat) pahoittelunsa. Nyt tätä episodia ei juurikaan enää muistella.

Kesän tapahtumien jälkeen Purra on jatkanut valtiovarainministerinä. Hallitus tekee ja kaavailee lisää suuria leikkauksia ja muutoksia, mutta valtiovarainministerin ilmekään ei värähdä. Hän ei pahoittele leikkauksia mitenkään vaan melkein jopa kehuskelee talouden surkealla tilanteella ja että lisää sopeutuksia on tulossa. Hallituksen ja etenkin populistisen valtiovarainministeripuolueen kannatuksen voisi ajatella romahtavan. Leikkaavan populistisen valtiovarainministeripuolueen kannattajakunnan perustana ovat duunarit. Miksi persut eivät vielä ole romahtaneet? Aiemmin hallituksessa ollessaan puolen vuoden päästä vaaleista persujen kannatus oli melkein puolittunut. Mitä nyt on tehty toisin?

Olen tullut siihen tulokseen että oli aihe mikä tahansa niin persujen äänestäjiin ei nöyristely uppoa. Purra todella ei ole nöyristelyt tai selitellyt. Purra vaikuttaa ihmisenä kylmältä ja kovalta mutta hänen asenteessaan on myös jotain ihailtavaa. Hän lienee myös itse huomannut että persujen äänestäjiin eivät takaisinvedot ja lässytykset pure. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus se Purran touhut loppuu. Ei kansa ikuisesti katsoo hyvällä hänen ja kokkarien touhuja. Kun tulee nälkä niin sitten nousee kapina.

Vierailija
2/5 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Tai sitten nämä touhut ovat sitä mitä heidän äänestäjänsä haluavat tai ainakin hyväksyvät. Sillä että vastapuoli vastustaa entistä kovemmalla äänellä ei välttämättä ole merkitystä jos omat eivät vaihda vastapuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä tuosta että ilmekään ei värähdä. Ei pystynyt peittämään vahingoniloista virhettä naamallaan kun kertoi uusista lisäsopeutuksista. Selvästikin nauttii kun saa ihmiset kärsimään.

Tää on nyt tämmöistä hetken. Ei tää ikuisesti kestä. Sitten voikin politiikan tutkijat alkaa arvioimaan mitä tässä oikein tapahtui. Tuskin selviää puhtain paperein. Tätä spekuloidaan vielä pitkään.

Vierailija
4/5 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Riikka Thatcher kuin Sanna Marin - jonka vasemmistolaisuudesta ei ole enää mitään jäljellä.

Vierailija
5/5 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😬😬😬😬😬😬😬