Miksi ihmiset on niin keljuja asiakkaan roolissa?
Mikä ihme siinä on, kun asiakkaana pitää kaivaa itsestään ikävimmän puolet esille ja vinkua, vaatia ja räyhätä aivan mielipuolisesti? En jaksa asiakkaita!! Itse yritän asiakkaana ottaa huomioon, että toisella puolella on myös ihminen tunteineen.
Kommentit (6)
Pitäähän sitä vähä työkavereita kiusata 😁
Uskaltaisin väittää, että suurin osa asiakkaista on mukavia ja ymmärtäväisiä. Tietysti ne kurjat kohtaamiset jää paremmin mieleen.
Tajuaakohan ihmiset, että sekä perinteisessä asiakaspalvelussa että hieman erityyppisessä asiakaspalvelussa (esim. terveydenhuolto) on paljon asioita joita asiakaspalvelija kyllä VOI tehdä, mutta ei ole pakko? Autan mielelläni ihmisiä jotka asiallisesti ja ystävällisesti kysyvät jotain mikä ei suoraan liity työhöni mutta minkä kuitenkin voin tehdä, niskoja nakkeleville valittajille jotka vaativat jotain myyn eioota.
Eniten turhauttaa se, ettei näille ihmisille koskaan saa sanoa mitään takaisin, vaan hymyillä ja myötäillä. Pahimpia on ne jotka syyttävät sinua jostain mikä ei päivänselvästi ole koskaan ollutkaan sinun vastuullasi.
Mulla on onneksi useimmat asiakkaat todella kivoja sekä b-to-b että b-to-c -puolella, kyseessä tosin erikoisala, jossa olen asiakkaan näkökulmasta erinkoisasiantuntija.
Kyllä minä asiakkaan olen aina oikeassa!