Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirsi Salo ,57v uskoo että voi elää vielä 50 vuotta

Vierailija
08.02.2024 |

Elintavat hänellä kuulemma niin hyvät. Kaikkea sitä ihmiset luuleekin.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä viimeistään siitä 95v ylöspäin ollaan huonossa kunnossa kotihoidossa tai hoivakodissa vaikka olisi miten terveet elintavat. Mutta tuurilla tietty porskuttaa satavuotiaanakin hyvässä kunnossa.

Vierailija
42/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yli 100-vuotias ole enää mikään harvinaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi elää satavuotiaaksi? Moni nykyään elää, mutta aika harva heistä on enää omatoiminen ja itsenäinen. Ihmisillä on mennyt ymmärrys siitä, että elämä on rajallista, kauhistutaan kun ysikymppiset kuolevat, vaikka on ollut niin pirteä mummo siellä sängynpohjalla jo viimeiset kymmenen vuotta. Ei tuollainen ole enää elämisen arvoista elämää.

Monet yli 90 vuotiaat ovat vielä hyvässä kunnossa, jos on elämänsä ollut liikunnallinen ja elänyt suht normaalia elämää, säästynyt sairauksilta, niin harvemmin siellä sängyn pohjalla makaa.

Nykyisin on paljon enemmän muistisairauksia, joiden takia ysikymppinen makaa sängyn pohjalla, vaikka miten olisikin liikkunut ennen. Synapsit eivät yhdisty enää. 

Vierailija
44/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 59-vuotias enkä taatusti halua elää toista yhtä pitkää ajanjaksoa. En tällaisessa maailmassa. 

Olen todella tyytyväinen, että en ole nyt kaksikymppinen, se olisi täysi katastrofi. 

Vierailija
45/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei ole edes huomita luvattu.

Vierailija
46/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yleensä viettävät sen viimeisen vuosikymmenensä hissutellen ja huonokuntoisena - riippumatta siitä kauanko elää. 

Jos meinaa elää 120-vuotiaaksi, silloin aloitetaan samanlainen hissuttelu 110-vuotiaana kuin 68-vuotiaana kuoleva aloittaa 58-vuotiaana. 

Ei se todellakaan mene niin, että viimeiset 40 vuotta möllötellään petissä. Pikemminkin aletaan möllötelemään koska elämä on ehtoopuolella.

Vierailija
47/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä aina vetää jonkun luonnonoikun, ja sanoa että se ja se veti 1-vuotiaasta asti röökiä ja eli 200-vuotiaaksi. Kyllä elintavat kuitenkin vaikuttavat hyvin paljon, mutta geenit ja onnikin.

Oma pappani oli tällainen luonnonoikku. Sodan kåynyt mies, oli polttanut 12v asti, oli reilusti ylipainoinen, joi runsaasti alkoholia ja Karjalan miehenä käytti paljon rasvaa. Oli myös fiksu ja älykäs mies, pää toimi hyvin loppuun asti, eli tasan vuotta. Kaatui, kuoli sitten nopeasti aivoverenvuotoon, joten meni saappaat jalassa. 

En ala silti sanomaan, ettei elämäntavoilla olisi valtavaa merkitystä. Itse elän terveellisesti, olen urheillut koko ikäni, enkä juo alkoholia enää. Veljeni on nyt 57v, on elänyt kuin pappani, ja hyvin porskuttaa. Mistä näistä tietää, jokainen eläkööt niin, mistä nauttii. Itse pidän pienestä askeettisuudesta, urheilemisesta ja hyvin vähän syömisestä. Olen aina ollut samanlainen, joten kaiketi tämä on sopiva tapa elää minulle.

Vierailija
48/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsi elää omavaraistalousmökissään vielä 5 vuotta yli maailmanlopun

Tämä nauratti kyllä makeasti tämänpäiväisessä IS:n jutussa. Näistä hänen viime vuosien jutuista lukiessa on aina tullut sellainen olo että onkohan hänellä pikkuisen isohko ego, ja sattuikos nyt sitten lipsahdus joka sen lopullisesti paljasti - eli maailmanloppu ei koske häntä. He he. Toivottavasti hän on sitten jotenkin varautunut myös yksinäisyyteen.

Juttu siis täällä:  https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011134368.html

Vierailija
50/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvenpolttaja???

Vierailija
51/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän niin, että ensimmäisinä täältä lähtee ne, jotka kuvittelevat voivansa elää yli satavuotiaiksi. Joku viis vuotta eteenpäin, niin Kirsi onkin itse se heikoin lenkki. Elämästä ei ikinä tiedä, miten se alkaa seuraavaksi heittelemään. 

Vierailija
52/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppana mummo. Libidonsa viimeisillä hönkäyksillä höyryää.

Nykyajan yhteiskunnassa keski-ikäisistä naisista on tullut melkoinen punainen vaate. Syy on? 

Vierailija
53/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi ei ole mikään haahuilija vaan vahvin lenkki!

Vierailija
54/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yli 100-vuotias ole enää mikään harvinaisuus.

Ei ole kyllä mitenkään harvinaista myöskään kuolla viis kuuskymppisenä. Se että on selvinnyt hengissä johonkin 57-vuotiaaksi, ei takaa sitä että eletään yli satavuotiaaksi. 

Vierailija
55/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sitä jotkut elää. Munkin mummi eli 104 vuotiaaksi.

Kenen munkin? Valamossako?

Vierailija
56/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vähän niin, että ensimmäisinä täältä lähtee ne, jotka kuvittelevat voivansa elää yli satavuotiaiksi. Joku viis vuotta eteenpäin, niin Kirsi onkin itse se heikoin lenkki. Elämästä ei ikinä tiedä, miten se alkaa seuraavaksi heittelemään. 

Eihän huomisesta tietysti kukaan koskaan tiedä, mutta keskimäärin ihmisillä on näppituntuma omasta eliniästään. Siihenhän perustuu se täälläkin tehty hokema että lapset pitää tehdä alle kolmikymppisenä että jaksaa. Koska niiden ihmisten lähiympäristössä kolmivitosena ollaan jo pitkäaikaissairaita ja äijät kuolee alle kuudenkympin. 

Vierailija
57/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi elää satavuotiaaksi? Moni nykyään elää, mutta aika harva heistä on enää omatoiminen ja itsenäinen. Ihmisillä on mennyt ymmärrys siitä, että elämä on rajallista, kauhistutaan kun ysikymppiset kuolevat, vaikka on ollut niin pirteä mummo siellä sängynpohjalla jo viimeiset kymmenen vuotta. Ei tuollainen ole enää elämisen arvoista elämää.

Monet yli 90 vuotiaat ovat vielä hyvässä kunnossa, jos on elämänsä ollut liikunnallinen ja elänyt suht normaalia elämää, säästynyt sairauksilta, niin harvemmin siellä sängyn pohjalla makaa.

Toki varmaan näinkin, mutta kylmä fakta on se, että ylivoimainen enemmistö ei ole, ovat sitten tehneet elämänsä aikana mitä tahansa.

Vierailija
58/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 40 vuotta voi vielä olla edessä melko todennäköisesti. En usko, että ne seuraavat 10 vuotta olis välttämättä kovin hääviä elämää.

Vierailija
59/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsi elää omavaraistalousmökissään vielä 5 vuotta yli maailmanlopun

Tämä hymyilytti minua kovin :)

On siinä melkoinen teräspirkko. Vaikka meteoriitti tössähtää naapuritontille, nii Kipa se vaan onnellisena pupeltaa oman tontin petäjästä leipastua pettuleipää ja vetäsee päälle hyvinvointi retriitin kaikille eloonjääneille, eli itselleen.

Vierailija
60/71 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö hänellä on avokadofarmi rikollisessa Keski-Amerikan maassa, jossa avokadot pöllitään? Vieläkin jotenkin huvittaa se tarina. Että miten tietämättöminä jotkut voi ostella farmeja vieraassa maassa. Ei muutenkaan vaikuta penaalin terävimmältä kynältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi