Vti oireita mutta ei valkosoluja virtsassa. Mikä voi aiheuttaa oireet?
No niin eli ei löytynyt valkosoluja virtsasta, ei myöskään verta tms. Mutta kuitenkin vti-tyyppisiä oireita on. Sanoivat, että antibioottia ei anneta kun leukosyytit ym ei olleet koholla. Mikä tämän sitten voi aiheuttaa jos ei ole infektio?
Kommentit (49)
Minäkin luulen että kuivat limakalvot.
Ei ne tosiaan viljele ellei ole joku toistuva tulehdus johon ei tavallinen ab pure.
kuivat limakalvot tai virtsaputken suu/alkuosa ärtynyt jostain, vaikka hankauksesta tmv.
vti menee usein itsestäänkin ohi, joten ihan turha jokaisesta nippaisusta tehdä mitään viljelyjä. vain jos oireet jatkuu tietyn päiväluvun yli
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tosiaan viljele ellei ole joku toistuva tulehdus johon ei tavallinen ab pure.
Pikatestissä ei näy kaikki ja ap ei ole saanut antibioottia ollenkaan.
Ota nyt vaan uutta yhteyttä sinne terkkariin jos oire jatkuu. Kyllä niiden kuuluu tutkia tarkemmin, kun oire ei hävinnyt itsestään. Ihan normaalia on, että terkkariin soitetaan uudestaan jos oire jatkuu.
Minulla vti oireet aiheutti liikkelle lähtenyt munuaiskivi. Oireet helpotti muutamaksi viikoksi ja sitten iski ihan tajuton kipu. Kivi jäi jumiin virtsaputken päähän ja jouduttiin lopulta poistamaan nukutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei pääse ihan helposti lääkäriin eikä varsinkaan jos on juuri ollut samasta asiasta ja ne on päättäneet, että asia käsitelty loppuun. En siis voi niin vain mennä viljelyyn vaikka haluaisinkin.
Eli vti-oireet voisi aiheuttaa myös kuivat limakalvot, endometrioosi, interstitielli kystiitti, hiiva. Onpa aika soppa taas, mitenhän alan noita selvittämään ja sitten hoitamaan kun ei edes lääkäriin helposti pääse. Yksityiseen ei ole varaa.
Ap
Ei sun tarvii tietää että mikä vaivaa.
Itseasiassa nihkeille terveyskeskuksen ovenvartijoille soittaessa parempikin että et edes ehdota diagnoosia. Sanot vaan että tällaiset oireet, testattu kerran mutta oireet vaan jatkuu ja haittaa.
Pakko niiden sulle jotain apua järjestää.
Tajutkoon itse uuden testin tarpeen tai muut diagnoosivaihtoehdot.
Toivottavasti saat apua.
Törkeää ja törkeää. Harvoin julkisella viljelyitä tehdään ellei ole joku pahasti komplisoitunut tapaus.