Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin omakotitalossa asuvat

Vierailija
06.02.2024 |

Kiinnostaa tietää yksin omakotitalossa asuvien kuukausimenot (taloon liittyvät) ja nettotulot.

Itse vasta harkitsen talon ostoa. Kohtuullinen laina näillä tuloilla olisi n. 130 000e, jolloin lainalyhennykset korkoineen (tällä korkotasolla) olisi n. 600-700e. Asumiskustannuksiin varaisin +-300e kuukaudessa. Kuukaudessa verojen jälkeen käteen jää n. 2300e, lisäksi n. 600e matkakuluja. Vuositulot bruttona n. 40 000e. Pystyn vaikuttamaan omaan palkkatasoon kuukausi- ja vuositasolla.

Lähtisitkö näillä tuloilla ostamaan omakotitaloa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan talosta. Mitään homepommia en lähtisi ostamaan ellet ole rakennusalan ammattilainen. Mutta periaatteessa noilla tuloilla voisi talon hankkia. Ja toivoa parasta 

Vierailija
2/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on velkaa enemmän kuin olet ajatellut ottaa, mutta myös hiukan isompi nettopalkka. Ei muuta kuin talokaupoille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua huolettaa, et jos ostamani talo paljastuisi asumiskelvottomaksi ja sitä pitäisi isolla rahalla remontoida. Sit ei yhden ihmisen tulot enää riittäisi. 

Ap

Vierailija
4/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen samat kulut olisi saman hintaisessa rivitaloasunnossa. Jos et halua kerros- tai rivitaloon, on sun muutettava omakotitaloon. 

Vierailija
5/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei oo velkaa. Talo on. Halvempaa kuin vuokralla asuessa.

Vierailija
6/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua huolettaa, et jos ostamani talo paljastuisi asumiskelvottomaksi ja sitä pitäisi isolla rahalla remontoida. Sit ei yhden ihmisen tulot enää riittäisi. 

Ap

Eikö tuossa tilanteessa saisi kaupat purettua, jos ajoissa huomaa? 

Vierailija
7/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tosi asiantuntija pitäsi olla mukana tutkimassa. Tai sitten tuntea talo tosi hyvin etukäteen.

Vierailija
8/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niitä oikeasti asuinkelvottomia löytyy, mutta nykyisin on helppo valittaa ja yrittää saada korvauksia.  Ei kannata myydä ainakaan millekään lakimiehelle tai lakimiehen sukulaiselle.

Kuntotarkastuksiin ei kannata luottaa sitten yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä