Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kolminaisuusoppi on kristityille niin tärkeä?

Vierailija
06.02.2024 |

Moni kristitty on vahvasti sitä mieltä, ettei kolminaisuuden kieltäjät ole kristittyjä eivätkä he myöskään pääse taivaaseen. Mutta miksi kolminaisuusoppi on niin tärkeässä asemassa? Raamatusta on tosi vaikea löytää kolminaisuutta ja koko kolminaisuuden käsite on muutenkin hankala ymmärtää, jos ei ole kasvanut sellaisessa kulttuurissa johon se kuuluu luontevasti. Miten siis Jumala voisi edellyttää sellaisten asioiden ymmärtämistä, jotka on monille täysin käsittämättömiä? Miksei Jumala kertonut Raamatussa selvästi, että hän on yksi Jumala kolmessa persoonassa, jos sen ymmärtäminen olisi edellytys pelastumiselle?

Kommentit (248)

Vierailija
221/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kristityt puhuvat apostolisesta uskontunnustuksesta jakautuu 3:een osaan 1 uskon jumalaan 2 uskon Jeesukseen Kristukseen 3 uskon pyhään henkeen. Mutta mielestäni lukemalla evankeliumia, joka on Uuden testamentin kirjoissa saa helpommin käsityksen kolminaisuusopista. Vanhan testamentin puolelta on hankalampaa, sillä Mooseksen kirjoissa lähdetään liikkeelle maailman luomisesta. Edellä oli viittaus Joh.3:16 Sillä niin on jumala maailmaa rakastanut

En ala kiistelemään asiasta, mutta hyvänä pohjana olisi apostolinen uskontunnustus.

Vierailija
222/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolminaisuusoppi suojelee Jumalan suurta mysteeriä ja pyhyyttä ihmisen liiallisilta rationalisointipyrkimyksiltä. Jumala on yksi, mutta samalla kolme. Tätä jäämme ihmettelemään ja uskossa otamme vastaan Jumalan suuren mysteerin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tarvitaan usko, nimenomaan usko, ei tieto.

Ja kyllähän Jeesukselta penättiin onko hän Jumala. Jeesus antaa selityksen miksi hän ei voi sanoa suoraan "Minä olen Jumala" -(Jeesus):"Jos minä itse itselleni otan kunnian, niin minun kunniani ei ole mitään". Joh 8:54

Vierailija
224/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolminaissuus oppi on katolisen kirkon eli porttokirkon lanseerama valhe. Sanan mukaan Jumala on Yksi ja Ainoa.

Jeesus on Herra Sebaot. Jeesus on alku ja loppu, ensimmäinen ja viimeinen, eikä ole muuta Jumalaa. Jeesus on Pyhä Henki, Jumala kaikkivaltias. Jeesus on Isä Jumlan persoona, Isän Jumalan olemuksen kuva.

Vierailija
225/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolminaisuusoppi suojelee Jumalan suurta mysteeriä ja pyhyyttä ihmisen liiallisilta rationalisointipyrkimyksiltä. Jumala on yksi, mutta samalla kolme. Tätä jäämme ihmettelemään ja uskossa otamme vastaan Jumalan suuren mysteerin. 

Entäs jos keisari onkin alasti ja yllä lainatut lauseet puhdasta humpuukia? Miksi se uppoaa moniin ja miksi taas toiset kristilliselle indoktrinaatiolle altistuneet havaitsevat humpuukin?

Vierailija
226/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, TAAS KERRAN, että kaikki kolme tarvitaan Taivaaseen pääsemiseksi. Tuo sama kolminaisuuden kyselijäjankkaja on täällä vuodesta toiseen. Ilman Isää ei ole Poikaa, ilman Poikaa ei ole tietä, totuutta eikä elämää, ja ilman Pyhää Henkeä et voi tunnistaa ja erotta oikeaa tietä väärästä. 

Vierailija
227/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolminaisuusoppi on harhaoppi. On vain yksi Jumala - kristinusko ei ole monijumalainen uskonto.

Vierailija
228/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvettiin menevät kaikki kolmeen Jumalaan uskovat.

Vierailija
229/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä manaa. Menneillä sukupolvilla oli enemmänkin jumalia kuin kolme ja hyvin menestyivät. Todisteena siitä olemme täällä.

Looginen kehityskulku kumminkin näyttää olevan polyteismi --> monoteismi --> ateismi.

Vierailija
230/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilainen kirkko on kopioinut lähes kaikki opin kappaleensa katoliselta kirkolta. Luterilaisen kirkon opetus on täyttä valhetta alusta loppuun ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Kirkon harhaoppeja ovat mm. kolminaisuusoppi, se on, kolmen jumalan oppi ja kolme eri jumalaa omine luonteineen ja tahtoineen. Muita harhoja ovat kolmen vesitipan kautta saatava usko ja ikuinen elämä, sekö oppi kymmenestä käskystä ja Mooseksen lain tuominen kristilliseen opetukseen. Perisyntioppi ja oppi ehtoollisesta syntien anteeksi saamiseksi ja viinin muuttuminen ihmisen vereksi ovat myös Sanan vastaisia. Joulu Jeesuksen syntymäaikana  ja pääsiäisen ajallinen vääristely ovat myös kirkon eksytystä.

Vierailija
231/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenessä käskyssä sanotaan että sinulla ei saa olla muita jumalia. Jumala on yksi. Tämä Jumala on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala joka toi Israelilaiset pois Egyptin orjuudesta. Tämä on sama Jumala joka loi kaiken, ja muita jumalia ei ole. On vain yksi Jumala. Muut jumalat on epäjumalia, niitä ei ole oikeasti olemassa.

Jeesus on AINOA tie pelastukseen, Taivaaseen.

Ilman Pyhää Henkeä ei pääse Taivaaseen.

Laske siitä. Tarvitaan kolme jotka ovat yksi.

Ymmärrätkö, että vaikka Jeesusta ja Pyhää Henkeä tarvitaan pelastukseen, se ei välttämättä tarkoita sitä että kummankin jumaluuteen täytyisi uskoa?

Kyllä täytyy, sillä Jeesus sanoi että jos ei usko Jeesusta siksi joka hän on, ei pelastu. Ja Raamatussa sanotaan ihan selkeästi että Jeesus on Jumala

Millä perusteella Jeesus tarkoitti juuri jumaluuttaan sanoessaan, että hänet täytyy uskoa siksi joka hän on? Miksei riitä, että uskoo Jeesuksen olevan esim. Messias ja/tai Jumalan Poika?

Vierailija
232/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tyhmä väittely. Siitä ei ole mitään hyötyä kellekkään. Toiseksi: älkää antako helmiä sioille , Please. 

Vierailija
233/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on typerää ja ymmärtämätöntä väitellä jostain kolminaisuusopista.Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen pelastumisen kanssa,sillä vain usko Jeesuksen täydelliseen sovitustyöhön syntien lunastajana ristillä koko ihmiskunnan edestä on lopulta ainoa asia mikä merkitsee. Te uskovaiset kehittelette näitä oppikiistoja kuin juutalaiset konsanaan ja kuvittelette olevanne ylimpiä tuomareita. Pellejä te näin toimiessanne olette. Sekin aika,joka tuli käytettyä tyhjänpäiväiseen teologian pohdintaan,olisi voitu käyttää vaikka sitä spurgua evankelioimalla tai köyhää lapsiperhettä ja vanhusta konkreettisesti auttamalla.Ei Jumala etsi viisaita,vaan tekee tyhjäksi itseään viisaina pitävien "ymmärryksen"-me kaikki olemme syntisiä ja jos vakaumus ja usko on aito,et pidä itseäsi muiden opettajana ilman erittäin hyviä näyttöjä ja perusteluita.

Jokainen tulee itse vastaamaan omasta elämästään viimeisellä tuomiolla-ei siellä sitä naapurin vääräuskoista Lissua ja Reiskaa tuomita,vaan sinun elämäsi ja vaelluksesi,mutta ennenkaikkea se,mikä oli oman sydämesi asennoituminen kärsivään tai eksyksissä olevaan lähimmäiseesi. Oliko sydämesi täynnä tuomiota,vihaa,katkeruutta,kostonhalua,pilkkaa,ylpeyttä?Toivottavasti jokaisen uskovaisen sydämestä löytyy,jos ei vielä kykyä,niin edes syvää halua olla omalla kohdallaan valmis parannukseen tarpeen vaatiessa."Älkää tuomitko,jottei teitä tuomittaisi" ja tähän voimme pyytää Jumalalta apua.

Vierailija
234/248 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on typerää ja ymmärtämätöntä väitellä jostain kolminaisuusopista.Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen pelastumisen kanssa,sillä vain usko Jeesuksen täydelliseen sovitustyöhön syntien lunastajana ristillä koko ihmiskunnan edestä on lopulta ainoa asia mikä merkitsee. Te uskovaiset kehittelette näitä oppikiistoja kuin juutalaiset konsanaan ja kuvittelette olevanne ylimpiä tuomareita. Pellejä te näin toimiessanne olette. Sekin aika,joka tuli käytettyä tyhjänpäiväiseen teologian pohdintaan,olisi voitu käyttää vaikka sitä spurgua evankelioimalla tai köyhää lapsiperhettä ja vanhusta konkreettisesti auttamalla.Ei Jumala etsi viisaita,vaan tekee tyhjäksi itseään viisaina pitävien "ymmärryksen"-me kaikki olemme syntisiä ja jos vakaumus ja usko on aito,et pidä itseäsi muiden opettajana ilman erittäin hyviä näyttöjä ja perusteluita.

Jokainen tulee itse vastaamaan omasta elämästään viimeisellä tuomiolla-ei siellä sit

Totta puhut. En halua tuomita ketään, en voi, enkä saa tehdä niin Raamatun mukaan. Olen yrittänyt vastata kysymyksiin, mitä itse olen Raamatusta löytänyt.

Kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta lähteä auttamaan spurguja ja tehdä noita asioita joita ehdotat. En ymmärrä miksi ei täällä netissä saisi tai kannattaisi puhua Raamatusta tai uskosta. Mistä sinä tiedät missä ne siat on, tai missä on pelkästään sikoja?

Jos minulle sanotaan viimeisellä tuomiolla että et sitten kertonut kellekään Jeesuksesta, niin minua harmittaa. Ei siinä tunnu kivalta olla ja sanoa huolettomana että "no mitä sitten, pääasia että minä pääsin tänne, viis muista, eipä kiinnostanut ottaa selvää".

En minäkään voi sanoa että minä nyt olen oikeassa kaikessa miten uskon. Tiedän etten tiedä ja ymmärrä läheskään kaikkea Raamatusta. Siellä on paljon asioita kun lukee jotka menee yli ymmärryksen, ja välillä huudan ääneenkin että "Mitääääh?"

Minä uskon Jeesukseen, mutta läheiseni on kultissa. En tiedä pelastuuko hän, sillä hän uskoo että Jeesus on Mikael. Toivon että pelastuu, mutta ajatus siitä että hän joutuisi helvettiin saa minut voimaan pahoin. Hätä rakkaan ihmisen puolesta tuntuu fyysisenä rintakehässä.

Itse täällä vauvapalstalla menen ketjuihin mitkä minua kiinnostaa, ja ajattelen että muut voivat tehdä samoin. Täällä on ketjuja jotka ällöttää minua, skippaan ne. Jotkut ketjut naurattaa, kuten "mikä rahka vanhukselle", mutten kirjoittele niihin.

Jos joku pahoittaa mielensä, niin ikävää. Toivoisin silti että tässä maassa saisi puhua, jokainen, ja mistä haluaa. Ei ole pakko, jokainen vahtikoon omia silmiään, kun paratiisia ei tästä maailmasta ihmiset tekemällä saa aikasiksi, se kai on jo nähty.

Vierailija
235/248 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, TAAS KERRAN, että kaikki kolme tarvitaan Taivaaseen pääsemiseksi. Tuo sama kolminaisuuden kyselijäjankkaja on täällä vuodesta toiseen. Ilman Isää ei ole Poikaa, ilman Poikaa ei ole tietä, totuutta eikä elämää, ja ilman Pyhää Henkeä et voi tunnistaa ja erotta oikeaa tietä väärästä. 

Väitätkö tosissasi, että jo Vanhan testamentin aikoihin eläneet juutalaiset ymmärsi Jumalan olevan kolminaisuus? Vai joutuiko kaikki ennen Jeesusta eläneet helvettiin?

Vierailija
236/248 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi helvetti on vain mielikuvituspaikka.

Vierailija
237/248 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon Jeesukseen, mutta läheiseni on kultissa. En tiedä pelastuuko hän, sillä hän uskoo että Jeesus on Mikael. Toivon että pelastuu, mutta ajatus siitä että hän joutuisi helvettiin saa minut voimaan pahoin. Hätä rakkaan ihmisen puolesta tuntuu fyysisenä rintakehässä.

Tässä taas yksi esimerkki ihmisestä, joka voisi saada sydämeensä syvän rauhan ateismin avulla. Ateistin ei tarvitse voida pahoin pelätessään, että joku rakas ihminen joutuu helvettiin.

Vierailija
238/248 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö tosissasi, että jo Vanhan testamentin aikoihin eläneet juutalaiset ymmärsi Jumalan olevan kolminaisuus? Vai joutuiko kaikki ennen Jeesusta eläneet helvettiin?

Hyviä kysymyksiä. Tietääkseni juutalaiset odotti messiasta, mutta ei sellaistat messiasta joka oli Jumala. Jeesuksen jumaluus tuli hänen lähimmillekin opetuslapsilleen täytenä yllätyksenä. Senkin takia on vaikea uskoa, miksi Jeesuksen jumaluuteen uskominen olisi välttämätöntä pelastumiseen.

Vierailija
239/248 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei ollut Jumala vaan JUMALAN poika Jumalan lapsiksi tullaan uskomalla Jeesukseen 

Vierailija
240/248 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas yksi esimerkki ihmisestä, joka voisi saada sydämeensä syvän rauhan ateismin avulla. Ateistin ei tarvitse voida pahoin pelätessään, että joku rakas ihminen joutuu helvettiin. Vaikka ei usko helvettiin niin sinne joutuu  Jokainen ihminen joutuu kadotukseen (helvettiin) ilman Jeesusta pyytämällä syntinsä anteeksi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän