Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on kokemusta että opiskelusta, oliko siitä hyötyä?

Vierailija
06.02.2024 |

Silloin kun olin peruskoulussa ja tehtiin 7-luokan keväällä valinnaisaineiden valinnat, valinnaisissa kielissä oli venäjä ja saksa. Valitettavasti saksalle ei saatu tarpeeksi oppilaita ja näin ollen sitä ei sitten ollutkaan. Mikään ei tietenkään estä aikuista opiskelemasta kieliä myöhemmin, mutta silti tämä pistää miettimään sitä kuinka eriarvoistavaa se on, että pikkupaikkakuntien kouluissa on vähemmän vieraiden kielten mahdollisuuksia varsinkin, kun lapsi ei itse voi asuinpaikkaansa valita. Näin ollen olen miettinyt sitä, että jos esimerkiksi Itä-Suomesta useamman pikkukoulun oppilaista yht 25 ilmoittaisi haluavansa opiskella saksaa, Länsi-Suomesta yht 27 Ranskaa, Pohjois-Suomesta yht 22 Espanjaa ja Etelä-Suomesta yht 34 Kiinaa, voisiko nämä useamman alueen pikkukoulujen yksittäiset oppilaat niputtaa samalle etäopetuksen kurssille joilloin eivät jää haluamansa kielen ulkopuolelle? Voisiko tällainen onnistua, jos tulisi mahdolliseksi? Tietysti tämä vaatii laitteita yms, mutta kouluissa on jo tabletit ja kannettavat tietokoneet joten jos koulun puolesta saisi tabletin kotiin lainaan, ei pitäisi olla siitä kiinni, että perheellä ei olisi varaa laitteisiin

Pitäisikö useampien pikku koulujen välille saada yhteinen etäopetuksen mahdollisuus vieraille kielille?

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli kuntoon ensin, ap.

Vierailija
2/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä olisi ehdotettu edellisen hallituksen aikana, en epäile etteikö tämä olisi ollut mahdollista. Olihan koronavuonnakin etäopetuksetkin yleisesti käytössä. No eipä edellistä hallitusta kiinnostunut uhrata edes ajatustskaan tälle, koska tärkeämpää oli täysin turhanpäiväinen sukupuoli-identiteetti-vouhotus. Tuttavammin Woke. No nyt meillä on woke mielistelyn vastakohta mikä vihaa kaikkia "koska raha"

.

Itse ainakin kannatan tuota sinun ehdotustasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidinkieli kuntoon ensin, ap.

Jos tarkoitat otsikkoa, älä minua syytä. Se oli autocorrect jota en ennen julkaisua huomannut. 

Jos tarkoitit yleisesti aloitusviestiäni, olen pahoillani (paitsi jos olet äidinkielen opettaja), että äidinkieleni ei sinua miellytä

Vierailija
4/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just...

Vierailija
5/8 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta 

Vierailija
6/8 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas todella kiva, että ketään ei kiinnosta

AP.

Vierailija
7/8 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sulle ap olisi ollut hyötyä opiskelusta. 

Vierailija
8/8 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sulle ap olisi ollut hyötyä opiskelusta. 

Minkä kielen? Italian? Venäjän? Arabian?