Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin katosi osa-aikatyöt?

Vierailija
06.02.2024 |

Olen opiskelija ja minut irtisanottiin taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Kokemusta olisi kassatyöstä ja hyllyttämisestä, mutta nyt niitä ei ole tarjolla yhtään. Mihin kaikki osa-aikaiset työt ovat kadonneet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisille huippuosaajille?

Vierailija
2/7 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissariksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko mennä keikkalistoille? Luulis et noillakin kriteereillä pääsis. Muista pyytää työtodistus. 

Vierailija
4/7 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikoista on varmaan kova kilpailu. Miten ois siivous? Varmaan keikkaa saisi ja noissa on joustoa enemmän kuin kaupan alalla.

Vierailija
5/7 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostovoima leikattu joten vaikuttaahan se yritysten myyntiinkin väkisinkin. Silloin on pakko karsia myös menoista eli työvoimasta. Eikä ruokakauppojen myynti ole sidottu aukioloaikoihin. Jos kaupat olisi auki arkisin klo 9-18 ja lauantaisin 10-16, su kiinni, ihmiset asioivat silloin tuolla aikavälillä, eli ne viikon ostokset hoidetaan joka tapauksessa, mutta palkkakulut pienenisi. Olen täysin varma, että noihin 80-luvun aukioloaikoihin joudutaan palaamaan, koska uuden hallituksen kaavailemat leikkaukset lopettaa osa-aikatyön kannattavuuden, joka on ruokakauppojen tapa työllistää.

Vierailija
6/7 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko mennä keikkalistoille? Luulis et noillakin kriteereillä pääsis. Muista pyytää työtodistus. 

Jo ennen edellistä työpaikkaa olin listoilla parissakin keikkafirmassa, mutta ei sieltä ikinä mitään tullut. Sitten pääsin suoraan ilman välitysfirmaa tuohon edelliseen paikkaan. En siis paljon toivo miltään keikkafirmalta.

Vielä syksyllä näkyi ilmoituksia osa-aikaisista duuneista mutta nyt ei mitään missään. Siivouustakin tosi vähän.

Vierailija
7/7 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähikaupassakin jo eläkeellä oleva tekee keikkaa. Kuulin kerran ohimennen. Aika usein on kassalla. Keikkalistoille vaan. Pienikin kokemus on parempi, kun ei ollenkaan. Kaikenlaisia keikkalaisia meilläkin pyörii, joilla ei mitään kokemusta. Mut jos keikkafirmaan ja pomolle kelpaa, nii aivan sama mulle vaikka eivät tekisi mitään. En voi paapoa kun päiväkotilasta. Mulla on omat työt tehtävänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi