Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥|| TAMMMENterhot Perjantai ||♥

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun jäi teidän eilinen chatti väliin, mut oon ihan liian tööt mihinkään ylimääräiseen. Flunssa poiki poskiontelontulehduksen eikä antibiootit oo vielä alkaneet purra, joten yöt menee valvoessa eikä ääntä lähde sitten pihaustakaan. Melkoisen mökkihöperö olo, kun mieskin on ollut työreissussa monta päivää.

Mullakin oli tänään neuvola, erittäin lyhyt sellainen kun en tosiaan voinut kommunikoida:

Paino -800 g, (yht alusta 10,1 kg)

Paineet 130/91

Hemppa 108

Sf -mitta jo neljättä viikkoa 30 cm (alakäyrän alapuolella jo)

Eli aikas omituisia tuloksia kaikin puolin, mut ilmeisesti kaikki johtuu tästä sairastelusta. Paavo taitaa roikkua pää mun polvien välissä kun jatkaa tuota laskeutumistaan aina vaan... Ainakin th:n mielestä kaikki oli hyvin vauvelilla vaikkei äipällä olekaan.

Joten tähän olotilaan liittyen en keksi kuin yhden PLUSSAn:

+ Mies tulee tänään reissusta kotiin ja mä saan vihdoin L E V Ä T Ä !!!! :)

OIKEIN PALJON ONNEA KAIKKIEN UUSIEN PRINSESSOJEN PERHEILLE ja tsemppistä muille synnyttäville! Mä en tällä hetkellä todellakaan toivo supistuksia, näin kipeänä ei oikein jaksais synnytellä...

Ariella ja Paavo 37+6

Vierailija
22/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tuleehan täältä ne loputkin plussat, just keksin:

+ Ostin tarjouksesta 4 tuotantokautta lempparisarjaani Rimakauhua ja rakkautta, niitä meinasin viikonloppuna töllötellä ja ottaa rennosti

+ Vihdoinkin pakkasta! Tietää heti puhtaampia koiran tassuja ja tytön ulkoiluvaatteita :)

ariella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan päivän kolmella positiivisella asialla:

1. Nukuin todella hyvin

2. Mieskin on tänään kotona ja koko viikonlopun

3. Ttyttökin nukkui 12h yöunia :)

No nyt saakin sit valittaa ;) eiks vain?? En enää jaksa ollenkaan näitä mun vaivoja joka paikkaa särkee, suppareita tulee sillontällöin jopa 8min välein mutta sit ne vaan loppuu kesken :( näin kävi toissayönäkin. Tänään taas ei ole tullut juuri yhtään supistusta... vauva vaan punkee päällänsä niin että on kauhia painon tunne alapäässä..

Mutta [color=pink] ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!!

[color=black] Zatu: Näin sinusta ja minusta unta?? viimeyönä. Hassua miten sinä minun uniin eksyit. Mutta unessa tilanne oli kuitenkin se että meiltä molemmilta meni vedet samaan aikaan (oltiin siis yhdessä liikenteessä) eikä kummallakaan alkanut supistukset millään eikä mikään niihin auttanut sairaalassakaan... kummallista.. jatkosta en tiedä kun heräsin.. :)

Taidanpa lähteä kaffeelle, palaillaan myöhemmin

äityli ja rinsessa 38+2

Vierailija
24/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sit passituksen äippäpolille paineitten takia taas (alapaine yli 100) :( yritin puhua tätiä ympäri ja se olis varmaan onnistunutkin mutta soitto polille ja puhuminen kätilön ja lääkärin kanssa johtivat tulokseen että mentävä on,ei auta mikään.. pahasti on sellain tunne että yhdessä koossa eivät enää kotio päästä... Tosi tyhmää..olisin halunnu että synnytys käynnistyy kotona kaikessa rauhassa,no voinhan olla väärässä ja päsenkin tänään takas. Melkein kyllä on itku kurkussa kun en olis tahtonu.

Mutta pärjäilkääpäs ja chattailkaa oikein olan takaa!

Cecilia tervetuloa huonekaveriks !!!

Nyt pikasuihkuun ja sit lapset hoitoon ja nokka kohti jyväskylää!

T:Isa

Vierailija
25/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni suht. hyvin, ei kauheasti ylim. herätyksiä pissakeikkojen lisäksi :) Tosin isohädän jouduin tänään tekee jo seiskalta ja sen jälkeen elvyinkin sängynpohjalla, yli 4 h täyttä unta kaaliin. Onneksi vei pahimman p-säryn mennessään!

SINDA:

Tuosta kohdunkaulasta...Mä en ainakaan kunnolla yllä tuohon kaulalle, jos koitan paikkoja seisaalleen. Eli parhaiten löydän kohdunkaulan esim. alapesun yhteydessä, kun istun pöntöllä. Samoin musta tuntuu, että kaikki kudokset on samanlaista yhtenäistä pehmeää mössöä norm.tilanteeseen verrattuna.

ARIELLA:

Meillä siis samat ilon aiheet, kun mittari on pakkasen puolella. Olen ollut koko tämän " talven" ihan kypsä just kuratassujen ja -haalareiden vuoksi. Neiti 5-vee onkin tähän asti käyttänyt koko " talven" viimevuotista huonompaa haalaria, kun en ole sitä uutta viitsinyt pesemällä pilata. Tänne luvattiin huomenna väliaikaisesti lunta, ihanaa, lapsi pääsee kokeilemaan uutta lumikolaa!

Viikonloppuja kaikille ja suppareita ihan hillittömästi! Tsemppiä Lounatoivolle ja Isalle!

Äitee ja Aatutar tasan 38

Vierailija
26/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidät sitten isa pääs siellä, etteivät vaan makuuta osastol! ja lykkyä pyttyyn jos käynnistelevät / otit nyt hernukan nepukkaan ja sait itse aiheutettua synnytyksen :D

Vierailija
27/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan roikun kun en jaksa/malta paikoillani pysyä.....

Toisaalta kone on aina auki niin on ohimennessä helppo vilkaista!

LYDI@- Toivon tosiaankin ettei tässä mee vielä sitä 2 vkoa, oon itekin kuullut että synnytys voi alkaa limatulpan irtoamisesta 1-10 vrk kuluessa! Terkkari sanoi eilen että verinen vuoto on aika selvä merkki ettei menis kauaa, mutta varmahan ei voi koskaan olla.... Kuten oon jo kauan sanonut, en usko ennenku pää näkyy! Ja sais jo näkyä piakkoin....;)

Ja kiva jos jaksat laittaa sen sitruunakakkuohjeen, kuulostaa nimittäin aika hyvältä! Mies rakastaa Pågensin sitruuna-voikreemimuffinseja niin toi kakku vois olla aika lähellä niitä....?

Ja usko tai älä, vaikka tuntuukin ettei leipominen nyt ehkä tulis ihan jokaiselle mieleen, niin mulle se on aina ollut semmoinen " rentoutumis" keino, samoin ruuanlaitto (vaikka onkin mun ammatti, niin en oo vielä siihen kyllästynyt, päinvastoin!) Meinasin äskenkin ruveta leipomaan perunalimppuja kun jäi toissapäivänä muussia , mutta sitten pakastin sen koska ajattelin että jos tulee lähtö (toiveajattelua...) niin jää taikina leipomatta! Ehkä olis pitänyt uhmata kohtaloa...?

Täytynee vaan " tyytyä" ruuanlaittoon, päivän kohokohta!

TAU- Tää rauhattomuus / rauhallisuus on aika kinkkinen juttu, kaikki kyselee että " Jännittääkö?" , " Pelottaako?" ym. ja silloin olen ihan rauhallinen (jopa ihmeen tyyni!) ja sanon että kun en tiedä mitä tuleman pitää niin menen avoimin mielin synnyttämään!

Mutta sitten täällä kotona tulee se rauhattomuus esille, ei oo hyvä asento missään, ei jaksa lukea, kattoa telkkaria, ei siivoilla/laitella mitään ja aika matelee vaan sen takia että odottaa niin että jotain tapahtuis! Ja nyt kun pieniä merkkejä on ilmassa että tuolla alhaalla onkin toimintaa niin haluais että se tapahtuis vielä nopeammin! Taidan olla aika toivoton " tänne heti kaikki ja nyt" -tyyppi ..... Jotkut vois pitää hulluna kun on niin kauhee into päästä synnyttämään!

ZATU - kiitos " supparisäteistä" , niitä kaivataan! Toivottavasti säästät hieman itelleskin ettei tarvii kärvistellä sitten lopussa....;)

Mulla kun ei sillätavalla ole mikään " kiire" saada vauvaa ulos, ei oo painoarvio mikään normaalia suurempi tai oma olo mitenkään mahdoton, eikä oo mennyt vielä yliajalle, mutta taitaa olla vaan tää mun malttamattomuus ja vauvankaipuu joka vetää niin hirveesti tuonne synnärin suuntaan :) Ja nää oireet nyt sitten oikein " ruokkii" tätä mun hätäilyä.... Mies aina sanoo että mun pitäis oppia olemaan rauhallisempi.... mitä siitäkin tulis jos meidän perheessä olis kaks yhtä rauhallista " Manana, manana" -tyyppiä, eihän täällä tapahtuis mitään enneku ens vuonna.... Mies on jokseenkin aika saamaton kun kyse on kotitöistä tms., töissä kyllä ahkeroi senkin edestä!

Huomasin vaan että täällä oli puhetta joidenkin miesten saamattomuudesta, ZATUlla tais ainakin olla semmoinen joka suutahtaa jos asiasta sanoo liian usein, muistinko oikein? Meilläkin mies ei ollenkaan tykkää jos sanoo jostain asiasta monta kertaa, hän kuulemma kyllä hoitaa sen sitten kohta....

Mutta, päivän plussat:

+ taas hyvin nukuttu yö + aamu, vaikkakin pienellä katkolla!

++ Jaksoin imuroida koirankarvat pois (tosin suppareiden toivossa...!)

+++Taas yksi päivä lähempänä vauvan syntymää, ette arvaakaan kuinka olen odottanut tätä hetkeä.... :)

Mies tossa jo soittelikin ja on tulossa kotiin, täytynee päästää muutkin koneelle välillä.... Meidän neiti " netti-nörtti-mesettelijä" onkin taas tulossa valtaamaan koneen viikonlopuksi, eli älkää ihmetelkö vaikka tuleekin taukoja näissä mun kirjoitteluissa (huokaiskaa helpotuksesta kun häviän " pakkopaussille" !) eli en välttämättä ole synnyttämässä!

Hyviä vointeja taas kaikille!

Pupina

Vierailija
28/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään nää yliaikaisjutut eroavat vähän eri puolella Suomea. Sain juur sunnuntaiksi synnytysvastaanotolle ajan yliaikaiskontrolliin, täällä (Espoossa) se eka on kuulemma aina rv 41+5. Sit kuulemma katellaan vielä 42+1 toinen kontrolli jos kaikki on hyvin.... Jeah! Että hyvinkin saattaa mennä ens viikolla vielä pitkälle, ennenkuin täällä vauvaa nähdään. Mulla on jotenkin semmoinen kutina, että eihän tuo ukkeli sieltä vapaaehtoisesti tule ;o) Käynnistyskin alkaa kuulostaa kyllä hyvältä, jos viikkoja on 42 ja risat...

Ei siis tässä navassa mitään uutta, ei merkkiäkään synnytyksestä. Tsemppiä vaan Mellum ja Harrod, samassa kelkassa ollaan, jopa vähän pidemmällä ootte kun minä. Mielenkiintoista nähdä, tulevatko nuo teidän vaavit suosiolla :)

Päivän positiiviset:

1) Miehen synttärit tänään, mennään syömään ja saadaan kakkua :)

2) Vaavilla oli vikassa neuvolassa kaikki hyvin

3) Öööö, no ihan kaunis päivä- heh ;)

Göögle 41+3

Vierailija
29/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vielä " roikut" koneella, niin tuu tonne chattiin pitkästymään ;D

Vierailija
30/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupina: tutulta kuulostaa tuo sun levoton tila. Oon ollut ennen synnytyksiä niin rauhaton, että oon seinille hyppiny! Laitoin Marialle sähköpostina kakun ohjeen, Maikkoo lisää sen sitten blogiin, kun kerkiää.

Meidän kone takkuaa taas ihan huolella (vai onko vika käyttäjän usvaisessa päässä??). En pääse blogiin ja chattikin tökki. Jotain vikaa vikaa vikaa..

Isab: Toivotaan, että pääset kotiin " käynnistymään" itsekse. Jospa nyt vain makuuttaisivat hetken käyrillä? Eikös kohonnut verenpaine enteile synnytyksen käynnistymistä? Näin olen kuullut, toivottavasti pitää sun kohdalla paikkansa :) Joka tapauksessa onnea matkaan!

" Onko flataasempaa päivää kuin on tää..?" Ei liiku järki ei ja aktivaatiotaso on pakkasella niinku ulukoilimakin. Ja ihiminen on muka nukkunu yönsä?! No, onneksi sentään vauva moukaroi entiseen malliin.

+oon sentään nukkunu yöni

+pian päiväkaffeet ja pala ältsinmakeeta kakkua :)

+viikonloppu tulossa!

Kirpsakkaa pakkaspäivää!

Vierailija
31/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla jotta noot saanu nukuttua ;)

Aattelin vaan mainostaa jotta mullakin oli todellisia vaikeuksia päästä bloggiin. Varmaan yritettiin samaan aikaan, niin jumitti ;) Chatissakin näin jotta nää oot siellä käynynnä mutten just silloin ollu paikalla. Poistu täällä taas kehittelee ilikeyksiä ;)

/A

Vierailija
32/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Jäi mainihtematta aiemmin kirppislöydöt. Akalle ostin ronsu-palapelin ja peipille löyty Ficher Pricen soiva virikepoksi pinnasänkyyn kiinnitettäväksi. Aikas pieni, siinä on kolme puolittain kuoriutunutta kottaraista, jotka pyörii ympäri ku vetää vetoja :) plus soitto soi. (á 1,-)

[b]Ariella [/b]huh ku on eroa meillä :O Mä oon päivän eellä sua ja näköjään seittemän senttiä sf-mitassa ;D mut kropan on yksilöllisiä.

[b]Äityli [/b]vai painajaisia minusta ;) jospa se ois enneuni ja me nostettas täältä kytkintä yhtä aikaa, vaikka eri synnäreille vieki tiet.

[b]Isa [/b]eläs nyt. Kuhan kaikki menee hyvin ja saat terhon onnellisesti syliin niin ei sillä tyylillä väliä :) Kaikkea hyvää toivottelen täältä.

[b]Pupina [/b]jospa niitä suppareita riittää meille kaikille ;) Jännästi ollu lievän lieviä tuntemuksia alamasussa. Kai peipi painaa alaspäin ja piruuttani oon ollu aina sillon tällön ilman tukivyötä. .

Ja nyt syömään :b

Vierailija
33/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt ovat siskonsa ihan hyvin vastaanottaneet,Jennakin tykkää kovasti silitellä ja pussailla siskoaan ja tykkää myös sylissäkin pitää:)ja vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin,vaikka vähän väsytti aamulla mut onnex sain nukuttua päikkärit ni jaxaa valvoa sit yöllä kun hän o semmone yö kukkuja..

Vierailija
34/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eletään taas jälleen kerran niitten lievien&säännöllisten suppareitten kanssa, toivossa(jossa on hyvä elää) että muuttuisivat napakammiksi&5min välein tuleviksi. Nyt tulevat n.10min välein. Pitää vissiin olla jonkin aikaa pystyssä ja lähteä lenkille koiran kans kun mies tulee jos vaikka avittaisi.

Laittelen niitä positiivisia asioita kun en eilen jaksellut kirjoitella:

- sisko tuossa soitti äsken et hää tulee sit hoitamaan muksut jos tarttee lähtee viikonlopun aikana. Oli itellä vähän huoli miten nuorempi pärjää jos joutuu lähtemään yöllä, mut nyt on sekin huoli pois.

-maha on tippunut. Mies " kiljaisi" aamulla et miten tuo maha on noin edessä. Senttejä on tullut lisää vajaassa viikossa hurjasti. 115->120

- Lumi on pysynyt maassa joten on paljon helpompaa saada lapset leikkimään ulos.

birgit ja pörrö 38+1

Vierailija
35/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miekin vielä näin illansuussa kirjoittlemassa. Mies on kotiutunut ja viihdyttää tyttöä.

Ihanaa, kun on lunta ja pakkasta! Ollaan oltu kahteen otteeseen tytön kanssa ulkona, yhteensä kaksi tuntia. Lisäksi kävin äsken kävellen apteekissa. Tästä voi siis päätellä olon olevan hyvä. Ei edes kävellessä tullut kipeitä suppareita..Huomenna siis teen " raskaana-olossa" ennätykset, kun on jo 39+1. Esikko kun syntyi 39. Aika jännää!!!

Arvatkaa mitä ostin apteekista? Sellasia kertakäyttösiä (kylmä)geelityynyjä. Jospa niille olisi tuolla alapäässä käyttöä synnytyksen jälkeen, viimeksi ainakin paikat olivat aika turvonneet ja kipeät.. Eivät maksaneet kuin 1.50e/kpl. Nyt alkaa pikkuhiljaa sairaalakassi olla valmiina..

Mie kun kävin neuvolassa ja totesin, ettei tässä varmaan voi itse oikein mitään tehdä muuta kuin odotella. Terkka oli samaa mieltä, mutta sanoi että kannattaa levätä mahdollisimman paljon ja ulkoilla. Muistakaas siis muut pallot ottaa rauhallisesti ja kerätä voimia koitokseen:)

Sapa: Myös miulla ilokaasu toimi aivan loistavasti synnytyksessä, ja se olikin vahvinta mitä miulla oli ylipäätänsä käytössä;) Jossakin vaiheessa synnytyssalissa meillä oli miehen kanssa ihan oikeasti hauskaa ja melkein " bile-tunnelma" , kun kuunneltiin J.Karjalaista cd:ltä ja meikäläinen istuskeli sängyllä ja imaisi välillä vähän ilokaasua;);) Sitten siirtymävaiheessa hymy hyytyi eikä ilokaasun tehot enää riittäneet:(

Nenn: Toivottavasti nykimiset vauvalla olisivat ihan vaarattomia. Mutta varmasti hyvä, että kävitte lääkärillä. Ei kait pienen vauvan kohdalla liian varovainen voi ollakaan.

Pupina: Limatulpasta. Miulla irtosi n. 24h ennen tytön syntymää limatulppa!!! Siun tilanne kuulostaa kyllä varsin lupaavalta, enpä jaksa uskoa, että enää kauaa menee:) Tsemppistä vaan kovasti ja avoimin mielin kohti elämäsi ihmeellisintä ja ikimuistoisinta tapahtumaa!!!

Tänään taas saunaan, joskin taidan taas olla vain suihkun alla kun sähkösauna on lämmitetty liian kuumaksi:( Viimeksi sain kyllä menkkamaisen juilimisen siellä alkamaan joten katsotaa miten nyt käy...

Ai niin, hitto, meille tulee uusi auto ens keskiviikkona. Mutta se pitää hakea n. 100km päästä ja tullata yms kuviot. Ihan kiva, mutta olisi kyllä ollut mukava saada auto kotiin ennen vauvaa, kun muuten auton hakeminen todennäköisesti tulee olemaan vähän hankalampi projekti. No, mutta voihan tässä vielä niinkin käydä, että saadaan auto ennen vauvaa kotiin, ei vaan nyt oikein tiedä mitä toivoisi;)

lähteeköhän kuin moni viikonloppuna nyyttiään hakemaan?! Niin vaan meidän mahakkaiden määrä vähenee koko ajan ....

tikru tasan 39

Vierailija
36/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eipä niitä tosiaan oikein voi vertailla, kun me äipät ollaan niin erimallisia. Enkös mä ole sua n. 15 cm pidempi, joten todnäk myös selkä on aika paljon pidempi ja vauva mahtuu hyvin " piiloutumaan" .

Itseä vaan vähän ihmetyttää, et onko se ok et se kasvukäyrä ei ookaan käyrä vaan ihan suora, mut kaipa se sitten kertoo vaan tuosta laskeutumisesta...? Ja potra poikahan sieltä pitäisi olla tulossa eikä mikään keijukainen :)

LIMATULPPA: Mulla se irtosi esikoisesta 39+4 illalla ja 39+6 aamulla alkoi supistukset, joten kyllä sä PUPINA taidat hyvin lähellä jo olla!!

Patistin miehen vielä lähikauppaan ostamaan mulle lakritsi- ja tiikerijätskiä (en osannu päättää kumpaa...), pääsen sitten lääkitsemään tätä kipeää kurkkuani ;)

ariella

Vierailija
37/37 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Juu eihän sitä voi verrata eikä omiakaan raskauksiaan toisiinsa passais, ku ei ne välttämättä kulje käsi kädessä :) Tuntu vaan niin huikeelta meiän erot, ett oli pakko sanoo ääneen.

Iltapalalle kai tästä joutas. Taian paistaa yrttipatongin :b Tekee hyvää saunan ja yhen toisen ässän päälle. . .