Kannattaako samaa työtä hakea uudestaan?
Kävin työhaastattelussa n. kuukausi sitten, en saanut työtä. Nyt se sama paikka on tullut uudelleen hakuun. Mä ihan tosissani haluaisin tuonne töihin, mutta en ehkä ollut parhaimmillani haastattelussa. Kannattaako edes hakea?
Kommentit (8)
Soita sinne työpaikalle ja kysy että miksi ei valittu ja pyydä että pitävät hakusi voimassa
No jos kävit kuukausi sitten haastattelussa niin eiköhän tuo ole aika selvä juttu etteivät sinua nyt palkkaa vaikka hakisitkin uudestaan. Edellisissä rekryissä ei selvästi löytynyt ketään sopivaa ja haku avattiin siksi uudelleen. Eri asia jos välissä olisi vaikka vuosi, ja olisit siinä välissä hankkinut esim lisää työkokemusta tai koulutusta kyseiselle alalle.
Olen hakenut samaa paikkaa samaan taloon nyt 3 kertaa. Välissä aina 1-2 vuotta. Ei ole valinta kohdistunut minuun. Se sama paskasähköposti tulee joka kerta. En aio luovuttaa. Haen eläkeikään asti sitä paikkaa eli 30 vuotta vielä.
Riippuu vähän perusteluista tuolle, että et viimeksi tullut valituksi: oliko jotain selkeää osaamisaluepuutetta, jota et ehkä näin lyhyessä ajassa ole voinut korjata, vai jotain epämääräistä standarditekstiä valinnan kohdistumattomuudesta sinuun - silloin voisit etukäteen soittamalla selvittää, mitä haetaan ja alleviivata kiinnostustasi.
Ei sitä ikinä tiedä, olethan voinut viimeksi olla hyvä kakkonen ja olla edelleen haastattelijoilla muistissa. Tiedä kuinka ovat katuneet, kun eivät valinneet sinua ja valituksi tullut ei sitten paikkaan jäänytkään.
Et kai siinä mitään häviäkään, jos haet uudelleen haluamaasi paikkaa.
No jos haastattelusta noin lyhyt aika niin kai työnantaja olisi voinut soittaa ap:lle ja kysyä että tulisitko töihin sittenkin. Jos paikka avattiin uudelleen, toivotaan uusia hakijoita. Itse en hakisi.
Tuli vaan mieleen, että kuinkakohan monta hakemusta menee roskiin jo sen takia, että työttömien pitää hakea paikkoja. Tämä näkökanta mielessä uusi hakemus ei välttämättä ole huono ajatus. Toki se soittaminen voi olla parempi ratkaisu.
👍
Olen hakenut samaan pestiin, samaan taloon neljä kertaa ja ollut kolme kertaa haastattelussa, hakijoita kymmeniä ja vain kolme haastateltiin. Toki näissä oli vuosia välissä. Samalla ammattinimikkeellä tuolla toimii muistaakseni neljä tai viisi ihmistä.
Tuo, että samaa työtä hakisi uudestaan, noin lyhyellä ajalla ei kyllä mielestäni lupaa paljon, mutta toisaalta uusi hakemus voisi herättää työnantajan kiinnostuksen.