Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein viime yönä päätöksen että alan elää osittain vanhanaikaisella tavalla

Vierailija
05.02.2024 |

Nettiä käytän vain välttämättömään, laskujen maksuun, lippujen ostoon yms. Muuten luovun älypuhelimesta arkikäytössä, hommaan tilalle sellaisen millä voi soittaa eli alan siinä elää 90-lukua. Herätyskellon hommaan ihan vanhanaikaisen paristokellon, eli palaan 70-80-luvulle. Ruuassa suosin kotimaisia juureksia, ihan 70-luvulle en palaa, mutta pääpaino on marjoilla, porkkanoilla, lantulla, nauriilla...

Tavoite on säästää aikaa ja mielenterveyttä. Tajusin viikonloppuna miten hirveä aikasyöppö netti oikeasti on. Alan katsoa tv-uutisia ja lopettaa kaikki nettilehtien lukemiset, lehtiä en aio tosin tilata. 

Ehdottakaa mitä muuta nykyajan hömpötystä voi jättää pois? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
2/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIpsien pidennykset 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin kovasti yrittää samaa, mutta hirveän vaikeaa se on.

Vierailija
4/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin samaa, olen ihan riippuvainen älypuhelimesta. Aina kun yritän, sorrun kohta taas käyttämään.

Vierailija
5/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin samaa, olen ihan riippuvainen älypuhelimesta. Aina kun yritän, sorrun kohta taas käyttämään.

Aiheesta julkaistiin hiljattain hyvä kirja. Perttu Pölönen - Saisinko Huomiosi? Suosittelen lukemaan.

Vierailija
6/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkessä mukana. Nämä netin "tärkeät palstat"  on jotain jota ihmisen lapsi ei todellakaan tarvitse. 

Itse lopetin jokaikisen somehenkilöoletetun seuraamisen vuosi sitten. Eipä ole ikävä vielä osunut.

Vierailija
7/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea sinulle.Itselläni tietoinen valinta ei älypuhelinta,ei some tilejä F.B/ instagram. Ei maksulisia Tv kanavia. Kuunteln paljon radio kuullokeilla,kuin lainaan kirjoja kirjasto. En käy kampaajat,en käytä esim,pidenettyjä kynsiä.Edellen en lomaile ulkomailla,tosi ei olisi rahaakaan.Syön yksinkiertaisesti.Pukeudun niin kuin vaateissani itselläni hyvä olla,en siis muotivirtauksien mukaan.Ulkoilu on ilmasta.Pyöräile kesällä,pyöräni on 80 luvulta,kuten sukseni ja luistimeni, hyvin ne toimii yhä.

Vierailija
8/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole oppinut käyttämään älypuhelinta, sen ruutu on minulle aivan liian pieni. Siitä on tullut minulle lähinnä muistiinpanoväline.

Elän jo nyt kertomallasi tavalla ja sitä pidetään mummomaisena. Jopa tuttavan lapsi ihmetteli hoitoiltana, että onko puhelimeni rikki, kun et kertaakaan katsonut sitä.

Vierailija
9/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse nettiä edes lippujen ostoon, jos käytössä puhelin jolla voit soittaa.

Oikeastaan nuo raha-asiat ja osa viranomaisasioista on sellaisia joihin netti on välttämättömyys.

Vierailija
10/10 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun itsekkin pystyisin tuohon. Käytän aivan liian paljon aikaa netissä- se on kuin riippuvuus. Jopa töissä selaan eri sivuja, ja luen uutisia jatkuvasti. Nytkin roikun täällä mammapalstalla, sitten sometan ja katson ehkä YouTubea. Pirullista.