Ystävät pyysivät meitä Ranskaan Nizzan seudulle huvilaan, saamme lomailla siellä 14 vrk. Mikä olisi sopiva korvaus heille?
Uskomaton tilaisuus tarjoutui meille. Kiitollisia olemme. Vapailta markkinoilta tuollainen aika ja paikka maksaisi meidän perheeltä jopa monta kymmentä tuhatta euroa.
Mitä voisimme maksaa heille? Paljonko sopiva korvaus kahden viikon ilmaisesta oleskelusta ja asumisesta. Heidän kulut tuosta on noin 2000€ 3000€, kun omistavat ja maksavat em paikkaa joka menisi tuohon hintaan vuokralle muuten per viikko jos emme tulisi.
Kommentteja sopivasta kompensaatiosta 4 hengen ja 2 vkon osalta?
Kommentit (87)
Mun mielestä on eri asia tarjota vuokralle (vaikka edullisemmin) kuin kutsua kylään. Kummasta nyt mahtaa olla kysymys.
Kysykää heiltä itseltään miten voitte tarjouksen korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksu luonnossa
Siis persettä annan??
Annatte perheenä itsenne emännän ja isännän seksileluiksi, tätä lienee odottavat ja tämä teidän tulee toteuttaa. Käske miestäsi sheivaamaan sitten kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kahvipaketti tai suklaalevy.
Heh heh
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kutsuisi minut lomalle omistavaansa huvilaan, niin veisin hänelle jotain hyvää shampanjaa / viiniä, herkkukorin täynnä kaikenlaista ja esim. kylpytuotteita ja tarjoaisin pari illallista ainakin.
Sinua ei sitten seuraavana kesänä enää kutsuttaisi korisi kanssa.
Maksatte sen 2000€. Kattaa kulut, ei ole yli.
Erikoista on, jos teidän tulee maksaa täysi markkinahinta siitä, että ystävänne kutsuvat teidät huvilalleen. Ei se silloin ole pyyteetön kutsu vaan henkilökohtaisesti suunnattu markkinointi. Maksakaa ruokakulut.
Omistavatko ystävänne sen talon vai ovatko vuokranneet muutamaksi viikoksi?
Ovatko he itse siellä paikalla silloin?
Koko aloitus kymppitonnien kuluista ja toisaalta 3000 6000 euron kuluista jäi tosi epäselväksi.
Saatatte majoittua vaikka viikon siellä paljon edullisemmin ihan normi hotellissa, missä on siivouskin talon puolesta.
Mikä se sellainen ystävä on jolle pitää maksaa rahaa? Joku kokoomuslainen vaarmaan
Meillä oli ystävät viikon kutsuttuna. Majoitus ei tietenkään maksanut mitään koska olimme siellä itsekin.
Pari kauppareissua ja yhden pävällisen maksoivat ja täydensivät viinivaraston. Tätäkään emme olisi tarvinneet mutta he halusivat näin. Enemmän kuin reilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten he vuokraa sitä 2000-3000 eurolla, mutta teidän perheelle samankaltainen loma maksaisi kymmenen kertaa enemmän?
Etkö sä tajua? Heidän talo maksaa varmuudella siis 6000€ tuon kaksi viikkoa pelkkä majoitus. Siihen lennot ja ruoat ja tekemiset.
Halutaan jotain maksaa ja mietin paljonko on sopiva.
Ap
Samat lennot ja ruoat joutuisitte maksamaan, oli kämppä sitten ystävän tai vieraan. En siis ymmärrä logiikkaa, miten vieraalle majoittuminen olisi niin paljon kalliimpaa kuin ystävälle, kun majoitus on samantasoinen. Vai maksaako ystävä myös lennot, ja kaapit on täytetty ilmaisilla eväillä?
Jos kutsutaan, niin mitään vuokraa en maksa. Ruokakulut tietenkin on eri juttu. Kaksi viikkoa on niin pitkä aika, että kyllä omat ruuat pitää kustantaa. Ehkä jotain muitakin lisäkuluja, joita oleilusta voi tulla.
Siis jos minut kutsutaan jonnekin, niin toki vien aika kivoja tuliaisia ja tarjoan pari illallista tms. Mutta en kyllä ala maksamaan rahana ystäville / perheenjäsenille, moni heistä lähinnä pitäisi vastaavaa outona. Vaikka joku tarjoaisi jotain ns. arvokasta, ei se nyt ihan sama ole majoittua toisten nurkissa kuin vaikkapa pariskuntana keskenään missä vain luksuspaikassa. Riippuen arvosta niin voisin ostaa vaikka ravintolalahjakortit tms jälkikäteen kiittääkseni myös. Ei kaikilla ole yhtä mukavaa jonkun muun kanssa missä vain puitteissa, kuin että saisi olla keskenään omalla porukalla. Riippuu kuka tarjoaa ja mitä tarjoaa, niin siitä myös että kuinka vastavuoroinen on itse. Itse en halua ns. jäädä velkaa, mutta usein olen myös kieltäytynyt mahdollisuudesta ilmaisiin majoittumisiin Alpeilla tms, koska viihdyn paremmin mieheni kanssa kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kutsuisi minut lomalle omistavaansa huvilaan, niin veisin hänelle jotain hyvää shampanjaa / viiniä, herkkukorin täynnä kaikenlaista ja esim. kylpytuotteita ja tarjoaisin pari illallista ainakin.
Sinua ei sitten seuraavana kesänä enää kutsuttaisi korisi kanssa.
Maksatte sen 2000€. Kattaa kulut, ei ole yli.
Okei, ehkä sinun tuttavasi ovat jotain penninvenyttäjiä jotka kutsuvat kylään vain rahastaakseen? Anteeksi vain, mutta minulla on erinäisten suhteiden kautta muutama tuttava jotka antavat käyttää yli miljoonan huviloitaan ihan vain ilmaiseksi.. Oikeilla hyvillä ystävillä ja tuttavuuksilla ei ole tapana laskuttaa muita vierailuista, ja kyllä minut kutsutaan uudestaan ja uudestaan :) Et taida liikkua piireissä joissa ei pikkurahoilla ole väliä, itsellä kyllä on mutta muutama joita tunnen niin heille ei ole väliä, heillä on tarpeeksi ilman että pyytävät ystäviltään mitään.
Jos he kutsuvat teidät, niin eivät varmasti oleta, että maksatte vuokraa. Tuolloin viette hyvät tuliaiset tarjoatte pari krt illallisen ystävillenne. Joko tuolla reissussa tai sitten suomessa. Jos taas vuokraavat huvilansa, niin kannattaa kyllä ihan kysyä, paljonko vuokra on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten he vuokraa sitä 2000-3000 eurolla, mutta teidän perheelle samankaltainen loma maksaisi kymmenen kertaa enemmän?
Etkö sä tajua? Heidän talo maksaa varmuudella siis 6000€ tuon kaksi viikkoa pelkkä majoitus. Siihen lennot ja ruoat ja tekemiset.
Halutaan jotain maksaa ja mietin paljonko on sopiva.
Ap
En tajua minäkään. Siis maksaako talon ylläpito kahden viikon ajalta 6000 euroa talon omistajille näille jotka kutsuivat teidät?
Tietysti itse maksatte lennot ja ruuat ja muut tekemiset.
Avaajan äidinkieli ei taida olla suomi. On senverran sekavaa settiä.
Maksatte tietysti tuon 2000€ vähintään. Sillä ette pääsisi itse 2vkoksi Ranskaan. Jotain rajaa tuohon vastaajien röyhkeyteen.
Kuten alussa onkin useampi vastannut, mietit sen kautta korvauksen, mitä maksaisi viedä oma pesueesi Nizzaan ilman ystävääsi.
Vierailija kirjoitti:
Eli hinta on siis sesonkina tuo 3000€ viikko ja meitä on pyydetty 14 vrk. Riittääkö siis tuo 2000€? Se ei kata yhtä viikkoakaan oleskeluamme.
Onko nyt siis kyse jostain hotellimajoituksesta, vai ystävienne kutsusta kylään? En minä ainakaan pyytäisi ystäviltäni maksua jos kutsuisin heidät huvilalleni.
Jotenkin vaikuttaa, että aloitus on pelkkää haaveilua.