Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On minun ja ainoastaan minun valinta kuulunko reserviin

Vierailija
03.02.2024 |

Se, että alat luomaan viholliskuvaa minusta sen perustella haluanko kuulua reserviin tai en ja keksit omasta päästäsi kaikenlaisia motiiveja tietämättä niistä yhtään mitään kertoo vain paljon sinusta, ei niinkään minusta. Jos luulet, että solvaamalla pidät Suomen puolustustahdon korkealla ja ihmiset reservissä ja halukkaina suorittamaan asepalveluksen, kertoo myös sinun täydellisestä kyvyttömyydestä ymmärtää koko asiaa.

Perustuslaki takaa jokaiselle suomalaiselle omantunnonvapauden. Jokainen ase- tai aseettoman palveluksen suorittanut voi halutessaan erota reservistä vakaumuksensa takia.

Vakaumuksen laatua tai syvyyttä ei oikeusvaltiossa kysytä eikä pidäkään kysyä. 

Minä en aio erota reservistä, mutta jos kuvittelet että voit rajata minun perusoikeuksiani solvaamalla ja jollain erittäin ohuilla tunneperusteisilla heitoilla ja argumenteilla, voi olla että minä muutan kantaani ja eroan. 

-Reservin Vänrikki

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhan aikana reserviin kuuluminen tai kuulumattomuus on toki oma asia ja valinta. Sotatilan aikana ei niinkään.

Vierailija
2/4 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo siinä iässä, että ei tarvitse puolustaa enää kapitalistin tilipussia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhan aikana reserviin kuuluminen tai kuulumattomuus on toki oma asia ja valinta. Sotatilan aikana ei niinkään.

Maanpuolustustahto on myös asia erikseen, sitä kun ei luoda keskenkasvuisella nimittelyllä niinkuin jopa ministeritasolla kuvitellaan luovan.

Vierailija
4/4 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauhean yllättynyt, että juuri oikeistosta tulee näitä avauksia jossa halutaan kaventaa suomalaisten perustuslaillisia perusoikeuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan