Onko "normaalia", että tollaset 8 - 9 -vuotiaat ei osaa reippaasti pukea, vaan vinkuu, että ei tätä pipoa, ei näitä kenkiä jne...?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Oletko koittanut lyömistä?
Öö, en?
No ei meillä ainakaan 8-vuotias vingu kuin ehkä kurahousuista, mutta kaikki jokapäiväiset vaatteet kuten pipot ja kengät menee vinkumatta päälle.
Voisiko tuon ikäisen antaa valita itse piponsa ja kenkänsä? Säähän sopivat toki, mutta en mä enää tuon ikäiselle valitse pipoa. Kunhan on pipo ja talvella talvipipo, mutta saa valita minkä pipoistaan laittaa.
Mutta jos aina on hankalaa ja kaikki tuntuu ikävältä, voisiko olla aistiyliherkkyys?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuon ikäisen antaa valita itse piponsa ja kenkänsä? Säähän sopivat toki, mutta en mä enää tuon ikäiselle valitse pipoa. Kunhan on pipo ja talvella talvipipo, mutta saa valita minkä pipoistaan laittaa.
Mutta jos aina on hankalaa ja kaikki tuntuu ikävältä, voisiko olla aistiyliherkkyys?
Niin en tiedä muuta kuin että muuten normaalin oloinen lapsi, joten ihmettelin kun satuin olemaan samaan aikaan siinä eteisessä, kun lähti ulos, että miten hankalaa se oli! Pitäähän koulussakin pukea reippaasti?
ap
Vierailija kirjoitti:
kuinka paljon annatte tehdä valintoja? kuitenkin vanhempi tekee ne isot valinnat, että esimerkiksi toppaa vai ei, kumisaappaat vai talvikengät, kurahanskat vai tavalliset hanskat yms. mitä siinä sitten jää lapselle valittavaksi?
Tuossa iässä alkaa vaikuttaa se mitä kavereilla on, halutaan että on takki ja housut eikä haalari, pitää olla pipo eikä kypärä myssy, sormikkaat eikä rukkaset, nauhakengät eikä mitkään pikku lasten talvisaappaat...
Oletko koittanut lyömistä?