Muita, jotka sijoittaa pullo- ja tölkkirahat osakkeisiin?
Itse harrastan sitä. Ja itse, kun en noita tölkkejä ja pulloja ole ryypännyt, niin ne on silkkaa plussaa itselleni. Ihan kivasti kasvaa rahat rahastossa tms.
Mietin vaan, kun sen verran halveksuvia katseita välillä saan näitä pulloja ja tölkkejä poimiessani roskiksista. Ja olen muuten työssäkäyvä, vaikka moni sanookin, että mene töihin.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua.
Miksi? Kun vuosien ajan tuota harrastaa ja laittaa vaikkapa 50 e per kuukausi rahastoon, niin kyllä siinä vaan tulee paljon parempi korko kuin jos perustilillä makuuttaisi.
Ap
Kuulostaa oikein järkevältä. Kyllä tuo pitkällä aikavälillä kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oikein järkevältä. Kyllä tuo pitkällä aikavälillä kannattaa.
Onhan jokainen kerätty euro plussaa. Lisäksi siinä tulee liikuntaa harrastettua, kun päivän lenkin hoitaa keräilylenkkinä ja jos vielä kuuntelee samalla sivistäviä podcasteja, niin siinä on jo tehokkuus uudella asteella : )
Ap
Ihan kiva harrastus, josta saa palkkaa.
Kun ei itse ryyppää pullorahoja, niin ne rahat voi käyttää kaikkeen kivaan ja/tai säästää/sijoittaa.
Itsellä on ns. riskirahasto, jonne laitetaan pullorahat, muut sijoitukset sitten vähempi riskisiä. Suosittelen frisbeegolfin aloittamista, aika usein löytyy tölkki ja toinenkin osaketilille siinä heittäminen ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua.
Miksi? Kun vuosien ajan tuota harrastaa ja laittaa vaikkapa 50 e per kuukausi rahastoon, niin kyllä siinä vaan tulee paljon parempi korko kuin jos perustilillä makuuttaisi.
Ap
Paljokos sulla menee niihiden täysien hankintaan. Onkohan erotus kuitenkaan enempää kuin perustilillä olevien jos ei osta niitä täysiä.
Paljonko saat kasaan vuositasolla?
Mille puolelle, mistä ja mihin sijoitat ? Joko tuottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua.
Ap
Mä en jaksa oottaa vuosia, koska aika on rahaa. Siks mä shorttaan.
Sekaroskiin laitan pullot ja tölkit.
Absolutismissa on monta hyvää puolta : )