Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset sanoo toiselle "sä et tiedä oikeista ongelmista mitään"?

Vierailija
01.02.2024 |

Siis jos nämä toiset vaikka voivottelevat että onpa rankka viikko töissä tai rankka vaihe lasten kanssa. Miksi pitää vertailla? Kuka määrittelee ne oikeat ongelmat ja miten?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen elämässä on ihan liikaa muuttujia että kahden eri ihmisen elämää edes voisi vertailla. Eipä tosin tarvitsekaan. Tai en ainakaan itse keksi mitään miksi pitäisi.

Vierailija
22/28 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erilaiset ongelmat sulje pois tosiaan. Ainakin itselläni on ollut erilaisia ongelmia samaan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnut koskaan sanoa kenellekään noin.

Ajatellut ehkä joskus tyon tyylistä.

Mutta osalla ihmisistä on kyllä uskomaton kyky tuoda omat ongelmansa isoimmiksi. Toki perspektiivin ottaminen asioihin välillä kannattaa.

Itseäni ärsytti ja ärsyttää vieläkin toisten pienet ongelmat. Siis heidän ajan tuhlaaminen niihin. Vaikka tavallaan tajuan sen.

Esimerkkejä täällä palstallakin. Hei, apua tuli ryppyjä tms.  Tai en ole tarpeeksi hyvännäköinen tms.

Kun on itse sairastunut vakavasti ja joutunut jäämään pois työelämästä ja arkitoiminnoistakin suoriutuminen ei onnistu niin nuo "murheet" ovat ajanhukkausta. En toki heille rumasti sano,mietin vain miten paljon ihmiset (itseni mukaan lukien aiemmin) tuhlaa aikaa loppupeleissä mitättömien asioiden valittamiseen tai vatvomiseen. Sen sijaan,että eläisivät ja nauttisivat esim.terveestä kehosta.

Tiedostan toki myös sen etten tiedä ihmisistä kaikkea. Joillain voi olla asioita, ongelmia mistä ei ole hajuakaan.

Nykyään pystyn toki tavallaan sympatiseerata muiden pienempiäkin ongelmia. Mutta omassa kriisitilanteessa en pystynyt. 

Mutta en tosiaan ole ikinä kyllä tuota "et tiedä ongelmista mitään" ole ikinä sanonut kenellekään. Koska en voi tietää kaikkea. Ja jokaisella on ongelmia.

Suurin ongelma jonka yksilö on kohdannut on aina hänelle se suurin ongelma.

Olen kyllä miettinyt muutaman harvan läheisen kohdalla tätä. Tuntuu,että en halua kuormittaa heitä omilla ongelmilla ja he eivät halua kuormittaa minua omillaan. Ei ehkä ole ihan ideaali tilanne sekään.

Vierailija
24/28 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta osalla ihmisistä on kyllä uskomaton kyky tuoda omat ongelmansa isoimmiksi. Toki perspektiivin ottaminen asioihin välillä kannattaa.

Itseäni ärsytti ja ärsyttää vieläkin toisten pienet ongelmat. Siis heidän ajan tuhlaaminen niihin. Vaikka tavallaan tajuan sen.

Esimerkkejä täällä palstallakin. Hei, apua tuli ryppyjä tms.  Tai en ole tarpeeksi hyvännäköinen tms.

Kun on itse sairastunut vakavasti ja joutunut jäämään pois työelämästä ja arkitoiminnoistakin suoriutuminen ei onnistu niin nuo "murheet" ovat ajanhukkausta. En toki heille rumasti sano,mietin vain miten paljon ihmiset (itseni mukaan lukien aiemmin) tuhlaa aikaa loppupeleissä mitättömien asioiden valittamiseen tai vatvomiseen. Sen sijaan,että eläisivät ja nauttisivat esim.terveestä kehosta.

Tiedostan toki myös sen etten tiedä ihmisistä

Ei kai niiden ongelmien miettimiseen nyt niin paljon aikaa mene? Itselläni on kiharat hiukset mikä ärsyttää Itseäni toisinaan. Sanoisin että hiukseni ovat ongelma. Mutta se on häviävän pieni hetki päivästä kun joskus vatvon ärsyttävien hiusten ongelmaa.

Vierailija
25/28 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu joskus noin. Ilmeisesti sanojalla itsellään on ollut huono päivä tai muuten kiukuttava elämäntilanne. En jaksa ottaa kovin vakavasti.

Vierailija
26/28 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostan toki myös sen etten tiedä ihmisistä

Miksi itse tuhlaat aikaasi toisten ongelmista ärsyyntymiseen?

Vierailija
27/28 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen on tämä kun sanotaan että "elä oikeasti". Minä kun vietän seesteistä elämää ja olen siihen tyytyväinen,kaikki on ihan hyvin. Eikö näin pidäkin elää? Olen kai sitten niin tylsä tyyppi kun en ole istunut lusimassa tai istu kapakassa ryyppäämässä. Kumma että jollain on pokkaa tulla neuvomaan miten pitää elää kun kaikki on hyvin.

Vierailija
28/28 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos itse kärsii, tyypillisen itsekkään ihmisen tapaan toisten pitää kärsiä vähintään yhtä paljon. Ihminen on ilkeä olento. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme