Järkyttävä korvatulehduskierre, putket korvissa, allergiaa?
Meidän 1 v pojalla on aivan käsittämätön korvatulehduskierre. Toukokuusta saakka tulehduksia on ollut niin, että kun edellinen antibioottikuuri on loppunut on mennyt 5-7 päivää, kun seuraava tulehdus on jo päällä. Hänellä on putkikorvat, tulehduksia ennen toukokuutakin ehti olla varmaan 6. Nyt niitä on siis ollut jo jokatoinen viikko.
Aina on otettu viljelmät , toisinaan on odotettu että josko vuoto loppuisi.
Esim. viime viikon maanantaina todettiin korvatulehdus, antibiootti loppui sunnuntaina. MAanantaina korvalääkäri totesi korvat terveeksi. Nyt torstaina taas alkoi vuoto.
Kävin allergialääkärillä ja olen ollut nyt 2 viikkoa maidottomalla itse -- siitä ei ole vielä apua. Olen välttänyt maitoa mutta olen syönyt esim. lihaliemikuutioita, joissa saattaa olla maidon jäämiä yms. muita sellaisia tuotteita joissa ei ole maitoa voi olla jotain jäämiä.
Onko jollain näkynyt allergiatesteissä jotain tällaisessa tilanteessa?
Maitohappobakteereita (maidottomia) olen antanut ja ollut antamatta.
Mitä seuraavaksi enää keksisi?
Kommentit (3)
Meillä oli vähän vastaava tilanne. Tulehduksia oli jatkuvasti vaikka korvat oli putkitettu ja kitarisa poistettu.
Tulehduskierre katkesi kuin seinään sen jälkeen kun lapsi sai pneumokokkirokotteen. Oikeasti, rokotteen oton jälkeen ei ole ollut yhtäkään korvatulehdusta.
Suosittelen siis lämpimästi! Rokoteen reseptin saat vaikkapa terveyskeskuksesta, ostat aineen itse ja terveydenhoitaja voi pistää.
Rokote suojaa myös bakteerin aiheuttamalta aivokalvontulehdukselta.
onko sellaista mikä epäilyttäisi? Mahakipuja (yöheräilyä), ripulia, ihottumaa, pulauttelua? Jos kokeilet maidotonta ruokavaliota, kannattaa muna jättää samalla pois, se on vielä yleisempi allergisoija.
kun poika aloitti tarhan 1v3kk ikäisenä. Kaks viikkoa terveenä ja uusi flunssa+korvatulehdus. Putket oli ja kitarisat poistettu. Nyt 3. putket poistuneet ja nielurisaleikkaus edessä. Olisimpa tajunnut "poistattaa" nielurisat jo nuorempana, ehkä olisi säästytty joiltakin infektioilta.
Kokeile Danonen Actimelia, meillä se tuntui oikeesti tehoavan. Siinä on enemmän ja erilaisia maitohappobakteereita kuin Gefiluksessa. Tai tiedä nyt sitten auttoiko se vai joku muu, mutta pysyi putkeen jopa 3 kk terveenä. Ja se oli saavutus!
Ja kysy ehdottomasti hoitavalta lääkäriltä kita- ja nieluriojen tilannetta. (Siis kannanottoa niiden poistamiseen.)
Allergioita ei löytynyt, hometta ei testattu ja vähän epäilen, että tarharakennuksessa saattaisi olla.