Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö työttömänä olla ankeaa?

Vierailija
30.01.2024 |

Olen toista päivää lomautettuna ja tämä kestää viisi viikkoa. Vaimoni ja äitini ovat sitä mieltä, että nyt täytyy vaipua johonkin köyhyysretriittiin, jossa menot minimoidaan ja ankeudutaan aivan kuin 90-luvun lamassa.

Itse olen sitä mieltä, että tämä on kuin ylimääräinen talviloma ja lähden etelään. Rahasta ei ole puutetta ja tiedän jo ennalta, että loppuvuonna on jälleen töissä kiirettä, kun kollega on vanhempainvapaalla.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on asenteesta kiinni. Jos ottaa sen siltä kannalta, että työttömyys/lomautus on kovan ryyppäämisen paikka, niin elämästä saa kyllä ankeaa. Sitten kun lomautus päättyy, on tosi vaikeaa palata töihin, koska korkkia ei meinaa saada millään kiinni. Moni on alkoholisoitunut kunnolla, kun työt ovat loppuneet tai tullut päänsärky lomautuksesta. Otettu se sellainen antaa mennä vaan mentaliteetti, missä ei millään mitään väliä. 

Jos on joku järkevä harrastus ja säästöjä, niin kannattaa se lisääntynyt vapaa-aika hyödyntää harrastuksen puitteissa, kun normaalisti niille olisi aikaa ja jaksamista vain viikonloppuisin ja ehkä iltaisin töiden jälkeen. Monessa on vielä se säävaraus. Kun aamulla ei ole töihin lähtöä, niin nukkuu kunnon yöunet, eikä pidä heräämisen kanssa turhaa kiirettä. Kun töissä käy, niin iltaisin meinaa tulla kiire nukkumaan ja aamulla kiire töihinsä. Lomautettuna on siitä lomaa ja työttömänä ei tarvi miettiä nukkuma-aikoja. Saa valvoa myöhään jos siltä tuntuu ja aamuisin ei tarvi kellon soida. 

Vierailija
22/22 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes käyt töissä, jos rahasta ei ole puutetta?

Koska pidän työstäni, (kaikki pitävät sitä tärkeänä, kuten aloituksessani kerroin) ja se tuo jonkinlaista ryhtiä elämään ja paremman eläkkeen. Tuossa järjestyksessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän