Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha kissa ja rappuset

Vierailija
30.01.2024 |

Meillä on yksi vanha kissa (17v, nivelrikkoa mutta lääkitys on ja toimii) ja yksi nuorempi kissa ja olemme muuttaneet kaksikerroksiseen omakotitaloon jossa nuo raput on niin pitkät ja isot välit etten uskalla antaa isomman kissan niitä kävellä alas enkä ylös. Tällä hetkellä ylä-ja alakerran erottaa koiraportti. Olen tehnyt yläkerran viihtyisäksi kissalle, mutta tottakai hän haluaa myös tutustua alakertaan. Oletteko kissan omistajat mitä mieltä? Alanko itse kantamaan kissaa alakertaan silloin kun vietän siellä enemmän aikaa ja sitten yöksi takaisin ylös vai tuleeko tästä vaan turhaan lisää stressiä kun koko tila ei ole kissalla koko ajan käytössä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaisin sekä ylös että alas mukanani.

Vierailija
2/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pitkään eri kerroksessa niin kannattaa kantaa kissa mukana. Kissatkin kaipaavat seuraa, vaikka eivät sitä suoraan näytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy kantaa häntä. Majesteetti on sen ansainnut. Kissoja ei pidä päästää turhautumaan. Siitä seuraa huono onni. 

Vierailija
4/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli suunniteltu myös minun puolestani mutta jäin epäilemään kun kissa on aika stressaantunut jo nyt uudesta paikasta. Mutta jospa tehdään niin että päivät alhaalla (isompi tila) ja yöksi yläkertaan missä meidän makkarit

Vierailija
5/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pissapaikka molemmissa kerroksissa.

Vierailija
6/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkään eri kerroksessa niin kannattaa kantaa kissa mukana. Kissatkin kaipaavat seuraa, vaikka eivät sitä suoraan näytä.

Meillä siitä hauskat katit että sen kyllä saa kuulla, kun kaipaavat huomiota. Määkyminen alkaa eikä lopu kunnes ihminen saapuu paikalle rapsuttelemaan :D Siihen totuttu 

Vierailija
7/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista pissapaikka molemmissa kerroksissa.

On jo! Samoin vesikipot, kuivat ruoat ja märkäruoka tulee sinne missä kumpikin sattuu olemaan.

Vierailija
8/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli suunniteltu myös minun puolestani mutta jäin epäilemään kun kissa on aika stressaantunut jo nyt uudesta paikasta. Mutta jospa tehdään niin että päivät alhaalla (isompi tila) ja yöksi yläkertaan missä meidän makkarit

Uskon, että osaat tehdä oikein. Vaikutat ihanalta ihmiseltä, joka osaa ajatella kisun parasta. Sinulle aika voi olla lyhyt, mutta kissalle koko elämä.

Vierailija
9/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että osaat tehdä oikein. Vaikutat ihanalta ihmiseltä, joka osaa ajatella kisun parasta. Sinulle aika voi olla lyhyt, mutta kissalle koko elämä.

Kiitos! Kyllä parhaani mukaan heistä huolehdin ja yleensä jos kissa haluaa sänkyyn ja peiton niin meikähän sen kissalle antaa. Sen verran ovat tärkeitä kummatkin että hemmottelen pilalle. Sen kuitenkin ansaitsevat kummatkin <3  Mä teen nyt niin kun kaikki sanonut että alas vaan kun kerran itsekin siellä oon suurimman osan päivästä kun kotona 

Vierailija
10/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nuorempi kissa saa siis juosta vapaasti rappusia miten haluaa kun on ketterä katti ja olen hänelle laittanut niin että pääsee hyppäämään portin yli itseään satuttamatta (tuolilta toiselle). Vanha kissa ei kykene hyppimään edes saunan lauteille niin hänelle riittää portti estämään vahingot. Nuorempi on sekarotuinen myös mutta jostain syystä pyrkii kiipeämään niin korkealle kuin mahdollista ja on kerran seissyt ihan oven päällä :D  Pelkään että koloo itsensä vielä joku päivä, mutta ei häntä saa kesytettyäkään. 

Vierailija
11/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanniskelin vanhempaa kissaa ihan tasaisellakin maalla. Tykkäsi olla korkealla ja päästä helpommalla, koska polvet paukkuivat jo korkealla iällä lääkityksestä huolimatta.

Vierailija
12/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kanniskelin vanhempaa kissaa ihan tasaisellakin maalla. Tykkäsi olla korkealla ja päästä helpommalla, koska polvet paukkuivat jo korkealla iällä lääkityksestä huolimatta.

Joo sama ongelma meillä. Tykkää olla kiipeily puussa mutta ei pysty enää kiipeämään. Tätä ei moni ajattele ollenkaan kun noita suunnittelee. Tehdään vaan nuorille kissoille missä mahdollisimman vaikea päästä lepopaikkaan... Edellisessä asunnossa oli sohvan kautta pääsy siihen puuhun mutta tässä ei onnistu niin ostetaan toinen huomenna. Kissa ei tosiaan saisi hyppiä lainkaan eikä ponnistella. Olen hankkinut sellaset pienet rappuset jotta pääsee sänkyyn tulemaan ja omalle "palllileen" (pieni rahi) nukkumaan.

Vierailija
13/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka jyrkät ne portaat on? Olisiko mahdollista rakentaa kapeaa liuskaa seinän viereen ja päällystää se jollain terassimaton tyyppisellä. Kissa voisi kulkea liuskaa pitkin silloin kun haluaa.

Vierailija
14/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka jyrkät ne portaat on? Olisiko mahdollista rakentaa kapeaa liuskaa seinän viereen ja päällystää se jollain terassimaton tyyppisellä. Kissa voisi kulkea liuskaa pitkin silloin kun haluaa.

Ihan liian jyrkät valitettavasti. Ottaisi polviin vaikka olisi kuinka pitoa. Tämänkin kävi mielessä. Vitsailin että pitäisi ruokahissi rakentaa, ja opettaa kissa käyttämään :D  Otetaan tavaksi nyt viedä alas aamulla niin siitä tulee rutiinia sekä omistajille että kissalle

Vierailija
15/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian jyrkät valitettavasti. Ottaisi polviin vaikka olisi kuinka pitoa. Tämänkin kävi mielessä. Vitsailin että pitäisi ruokahissi rakentaa, ja opettaa kissa käyttämään :D  Otetaan tavaksi nyt viedä alas aamulla niin siitä tulee rutiinia sekä omistajille että kissalle

(Minulla itselläkin noissa rapuissa kauhea opettelu kun ne on niin jyrkät että siihen on asennettu valmiiksi liiketunnistimella varustettu valo jotta ei kompastu yöllä. Aika Exorcist raput siis ovat)

Vierailija
16/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille hissi. Ei tarvitse kuin korin ja jotain millä laskea alas. 

Vierailija
17/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sille hissi. Ei tarvitse kuin korin ja jotain millä laskea alas. 

Sitten kun keksisi että miten... Mut eiköhän tämä kantaminen luonnistu myös

Vierailija
18/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappusten sivuun ramppi, eli lauta joka päällystetty esim. terassimatolla. Tätä ollaan itse suunniteltu tulevaisuutta silmällä pitäen.

Vierailija
19/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laski liukumäkeä alas, ei tarvinnut kantaa ku ylös

Vierailija
20/33 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rappusten sivuun ramppi, eli lauta joka päällystetty esim. terassimatolla. Tätä ollaan itse suunniteltu tulevaisuutta silmällä pitäen.

Hmmm täytyy pohtia asiaa. Kyllä se helpottaisi ja estäisi mahdolliset kompastelut. Ei ole maailman hoikin kissa, vaikkei kyllä syö edes paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän