Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitko 2€ enemmän pesusienestä vain koska se hymyilee sinulle?

Vierailija
30.01.2024 |

Nämä Scrub daddy ja Scrub mommy hymyilevät pesusienet, jotka on rynnistäneet Suomenkin markkinoille ovat joidenkin väitteiden mukaan tienanneet keksijälleen jo 560 miljoonaa. Ihmiset ostelee näitä pesusieniä, jotka maksaa n. 3€ kpl, vaikka eurolla voi saada pesusienen myös, tai vaikka kokonaisen paketin niitä tarjouksesta! 

Onko se oikeasti niin tärkeää, että pesusieni hymyilee? Entäpä ekologisuus? Nuo lienee jostain muoviyhdisteestä valmistettu, plussaa toki siitä, että sienen pitäisi olla niin tehokas ettei pesuaineita tarvita. Mutta entä bakteerit ja pöpöt? Jos esim tiskaat tällä sienellä? Saippua ja tiskiaine nimenomaan poistaa bakteerit ja virukset. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on muutenkin laadukkaamoi ja kestävämpi kuin 1e sieni? Ainakin tiskiharjoissa osa on täyttä kuraa ja hajoavat nopesti, ne pari euroa kalliimmat kestävät vuosia. :D

Vierailija
2/6 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyileekö se vielä sittenkin, kun olen perskannikkani sillä hangannut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut scrub daddyja ja mommyja, olen tykännyt. Ovat kestäviä ja minulla on siivoamiseen oma ja tiskaamisessa oma, ne pitkässä pötkyssä ostettavat siivous/hankaussienet eivät kestä kauhean montaa kertaa ja minä käytin niitä vuosikausia. 

Vierailija
4/6 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutulokseen vaikuttavat aika, lämpötila, mekaniikka (hankaus hymyilellä sienellä) ja kemia (eli se pesuaine). Jos joku tekijä otetaan pois, niin jotain tekijää on vastaavasti oltava enemmän. Pelkällä saippualla ei viruksia hävitetä.

Vierailija
5/6 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesutulokseen vaikuttavat aika, lämpötila, mekaniikka (hankaus hymyilellä sienellä) ja kemia (eli se pesuaine). Jos joku tekijä otetaan pois, niin jotain tekijää on vastaavasti oltava enemmän. Pelkällä saippualla ei viruksia hävitetä.

Saippua nimenomaan hajottaa viruksen pintavaipan, siihen sen teho perustuu.

Vierailija
6/6 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut scrub daddyja ja mommyja, olen tykännyt. Ovat kestäviä ja minulla on siivoamiseen oma ja tiskaamisessa oma, ne pitkässä pötkyssä ostettavat siivous/hankaussienet eivät kestä kauhean montaa kertaa ja minä käytin niitä vuosikausia. 

Okei, mielenkiintoista. Kuinka kestävä se sieni käytössä on, eli kuinka usein joudut sen uusimaan? Ja onko totta, ettei mitään pesuaineita tarvita? 

Jos se kestää paljon pidempään ja voi jättää ostamatta pesuaineen, niin voi jopa tulla edullisemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme