Toisella kierroksella on ennätysalhainen äänestysprosentti
Meitä joille on ihan sama on paljon. Miksi vaivautua?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestän numeroa 5. Menee hylkyyn mutta onpahan jonkin sortin kannatusprotesti.
Protesti kenelle? Roskaääni ei kiinnosta jotain virkailijaa pätkääkään. Olet tilastoissa vain jättänyt äänestämättä, etkö edes sitä tiennyt?
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin on omasta kuplastaan tehdyillä yleistyksillä minkäänlaista painoarvoa todellisuudessa.
Eipä tällä aivopierupalstalla näytä lukijoitakaan olevan enää kuin muutama hassunassu. Ja se on varmasti kansan mielenterveydelle oikein hyvä asia.
Varmaan 10% äänistä jää antamatta edelliseen kierrokseen verrattuna. Keneltä se sitten on pois...
Vaikein vaali tulee olemaan missä olen ikinä äänestänyt . Kumpikin ehdokas on yhtä huono arvojohtaja Suomelle . Haaviston tehtävä armeijan ylipäällikön tehtävissä on absurdi , koska on koko poliittisen uransa ajan ajanut suomen puolustusta alas . Stubb taas on syyttänyt järjen ihmisiä russofobisiksi , ja halunnut myydä kiinteistöjä ja kansalaisuuksia ja maa-alueita venäläisille myös Krimin miehittämisen jälkeen .
Onko tämä taas persu-uhriutumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmiä tekin olette jotka pidätte persuina kaikkia joiden mielipide ei miellytä. Elätte mustavalkoisessa maailmassa. Ap erehtyi kerran äänestämään persua puolueen alkuaikoina. Ei ikinä enää. Tuokin oli puolisukulainen joka erosi puolueesta jo vuosia sitten.
Niin kyllähän sitä lähes puolet äänesti muita kuin tuosta kärkikaksikosta. Jos kaikki heistä olisivat Persuja, olisi Jussi ollut ykkössijalla.
Mutta ainoastaan persu nurisee kun Jussi ei voittanut vaaleja, vaan pitää valita kahden ei-Jussin väliltä. Minä en äänestänyt kumpaakaan jatkoon päässyttä, vaikka tiesin että oma ehdokkaani ei toiselle kierrokselle pääse vaan juuri tämä kaksikko. Olin myös henkisesti valmistautunut siihenkin onnettomaan tilanteeseen että minun pitäisi äänestää toisella kierroksella Stubbia, mutta en minä siitä olisi vinkunut täällä, vaikka en muussa tilanteessa häntä äänestäisi ikinä. Mutta onneksi vaalit meni näinkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
se on juurikin näin kukaan ei halua äänestää kahdesta todella huonosta vaihtoehdosta
En kannata kumpaakaan mutta äänestän Haavistoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Just eilen heitettiin tästä veto pystyyn, että kakkoskierroksella äänestysprosentti on todennäköisesti n. 5% ykköskierrosta alhaisempi, kun kaikki peräkammareistaan yhtäkkiä persuehdokasta äänestämään heränneet palaavat takaisin kolosiinsa. Loput Jussin äänet jakautunee Stubbille ja Haavistolle, varmaan se vanha keskusta/Kokoomus osasto, jotka ovat siirtyneet persujen kannattajaksi, menee pääosin Stubbin taakse, nuorista ehkä ainakin osa saattaa äänestää Haavistoa. Ihan mielenkiintoista seurata toista kierrosta.
Erikoista, että joidenkin mielestä äänestäminen ja demokratia kiinnostaa vain, jos just ne omat arvot ja ehdokkaat on esillä, muutoin vaan todetaan, että demokratia ja politiikka on perseestä?
Mitä erikoista siinä on? Mitä järkeä äänestää, jos vilpittömästi on sitä mieltä, että molemmat ehdokkat on niin tasapuolisen huonoja, että aivan sama kumpi valitaan? Mieluummin jätän päätöksen niille, ketkä edes jollain tavalla asiasta välittävät.
Sitten ette äännestä. Riittävän moni kuitenkin äänestää.
Mä en vaan voi käsittää että kansa todella äänesti nuo kaksi jatkoon! Pakko johtua median ja gallupien johadttelusta yhdistettynä kansan ymmärtämättömyyteen! Ei kai kukaan, joka on yhtään asiaa itse ajatellut voi oikeasti haluta noista kumpaakaan Suomen presidentiksi!? Minä en noista suostu äänestämään kumpaakaan! Pitäkää tunkkinne, ja muistakaa, että sitä saa mitä tilaa! Ja ei, en todellakaan äänestänyt Halla-ahoa!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa äänestää. Kotiin jääminen on Haavistolle palvelus.
Ihan sama. Jos olisin halunnut antaa ääneni näistä jommalle kummalle, olisin antanut sen jo ensimmäisellä kierroksella.
Persut voivat vaivaitua ulos tästä maasta. Nuivaa ja masentavaa porukkaa.