Papa kokeessa solumuutoksia
Hei.
Onko ketään kohtalotovereita joiden papakokeen tuloksissa on vain lukenut solumuutoksia eikä mitään muuta? Olen vähän huolissani kun sain aika nopealla ajalla ajan kohdunkaulan tähystykseenkin. Olisi ollut kiva tietää, että millaisia solumuutoksia sieltä on löydetty..
Kommentit (21)
Minulla on ollut myös muutoksia. Lääkäri sanoi, että usein vääriä hälytyksiä ja seuraavalla kerralla olikin papa taas Ok, muutaman kuukauden kuluttua ensimmäisestä näytteestä.
Oli vielä siinä pahimmassa luokassa, olin hermoraunio, kun odottelin uutta aikaa. Toivottavasti sinullakin kaikki hyvin.
Mulla hoidettiin ne kryo eli jäätymishoidolla 90-luvulla, eikä ole sen jälkeen tulosksissa näkynyt. Se ei tuntunut juuri, mutta kasvot kuulemma punottivat. Papilloomavirus aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 v
- ap
Sillä kysyin, koska kohdunkaulasyöpä on lähinnä 20-40-vuotiaiden syöpä.
Mulla oli solumuutoksia noin 25 vuotta sitten otetussa kokeessa, sen jälkeen kaikki ollut normaalia. Eli voi hyvin olla, että sinunkin tapaus on ns väärä hälytys.
Itsellä solumuutoksia viime kesänä otetussa papassa, marraskuun alussa oli kolposkopia syöpäpolilla, ja joulun jälkeen tuli kutsu seurantaan vuoden päästä.
Ei tietoa mistä muutokset voisivat olla peräisin, mitään oireita ei ole ollut, mutta nuorena papa on ollut joskus positiivinen ja mennyt ohi itsestään. Kolposkopian tehneen gynen mukaan nuorena 'sammuneet' infektiot saattavat vaihdevuosi-iän kynnyksellä aktivoitua uudestaan ilman mitään tiettyä syytä.
N49
Jos olet käynyt parin vuoden välein papassa, niin ei ole kauheasti syytä huoleen. Jäin sinun ikäisenä "kiinni" noista solumuutoksista. Pari vuotta tarkkailtiin, kunnes kaikki oli taas normaalia. Nyt sama kymmenen vuotta myöhemmin. Vuosi sitten oli näkyvissä jotain muutoksia, uusi papa syksyllä tk:ssa ja nyt yliopistosairaalassa vielä uusi perusteellinen tutkimus. Tulokset tulee ajallaan. Kohdunkaulan syöpä vie vuosia kehittyä.
Mulla oli muutoksia, kun olin 35 v.
Hpv 16 ja joku muu hpv muoto, ja kondylooma. Penslasivat jollain etikkaliuoksella kohdunkaulaa, ja oteltiin vuosi josko paranisivat (yleensä paranee kuulemma itekseen), no ei parantunut vaan huononi.
Sitten tehtiin sähkösilmukkahoito. Sen jälkeen vuosi oottelua, ei ollu muutoksia enää tullut mut hpv positiivinen, kuten sitä seuraavanakin vuonna.
Viime vuonna oli nega, mutta käyn kerran vuodessa varmuuden ja mielenrauhani vuoksi yksityisellä papassa ja ultraamassa kohdun ja munasarjat.
Etikka paljastaa solumuutokset, jos niitä on.
Nostelen tätä. Itse sain Papa tuloksen eilen, solumuutoksia ja kolposkopiaan meno.
Pelottaa niin törkeästi, olen viimeksi käynyt kokeissa 9 vuotta sitten joten olisi hyvin ehtinyt kehittyä jos mitä.
Raivostuttaa ettei omakannasta tai mistään saa tietoa että mitä muutoksia siellä on. Onko pahanlaatuisia tai vakavia.
Ainoastaan se tiedon löysin että omakantaan näitä tuloksia voidaan viivästyttää jos on syöpä jotta ei lue itsekseen tuloksia.
Mitä kokemuksia muilla on näistä kolposkopiaan johtaneista muutoksista?
Vierailija kirjoitti:
Nostelen tätä. Itse sain Papa tuloksen eilen, solumuutoksia ja kolposkopiaan meno.
Pelottaa niin törkeästi, olen viimeksi käynyt kokeissa 9 vuotta sitten joten olisi hyvin ehtinyt kehittyä jos mitä.
Raivostuttaa ettei omakannasta tai mistään saa tietoa että mitä muutoksia siellä on. Onko pahanlaatuisia tai vakavia.
Ainoastaan se tiedon löysin että omakantaan näitä tuloksia voidaan viivästyttää jos on syöpä jotta ei lue itsekseen tuloksia.
Mitä kokemuksia muilla on näistä kolposkopiaan johtaneista muutoksista?
Ei ne vielä tiedä tarkempaa laatua, papa-koe on vain suuntaa antava ja kolposkopiassa tutkitaan tarkemmin. Itsellä oli sama juttu reilut 10 vuotta sitten, kolposkopiassa selvisi ettei kyse ole syövästä mutta vahvasta solumuutoksesta. Tehtiin kaksi loop-hoitoa ja sen jälkeen ei ole ollut mitään.
Minulla oli v.2017 papilloomaviruslöydös, korkeimman riskin tyyppi, pahassa. Sen jälkeen kolposkopia ja hoito. Sain tiedon,että löydös on kokonaan poistettu. Tästä on 7 vuotta. Sen jälkeen Papa ollut puhdas.
Sama homma täällä; 1,5v sitten seulonnassa hpv posi. Ei solumuutoksia. Kävin toukokuun alussa papassa niin, että maksoin itse. Ei solumuutoksia. Sitten tulikin jo kutsu uusintaseulontaan ja kävin siellä heinäkuun lopussa. No, tällä viikolla tuli marraskuulle aika kolposkopiaan ja vasta sen jälkeen papa-tuloksista kirje, että on löytynyt solumuutos. Kovasti siinä nyt oli perässä rauhoittelua että voi parantua itsestään, eikä se tarkoita syöpää jne., mutta hirvittää kun ei tiedä kuinka pahoja muutoksia on. Miksei sitä kerrota?!?
Pelottaa. Olen muutenkin todella syöpäkammoinen ja olen sitä asiaa tässä yrittänyt käsitellä jo pidemmän aikaa, mutta paniikki on päällä enkä tiedä miten tässä kuuluisi pystyä elämään epätietoisuudessa 3kuukautta. Ja oikeastaan vuosia tämän homman kanssa. Pelkästään tuo itse toimenpide ahdistaa, kun lukenut ties mitä kauhukokemuksia.
Tämä on kamalaa ja käyttäydyn käytännössä niin kuin mulla olisi syöpä. Uskon myös mielen voimaan ja sehän tässä pelottaa että tulee sitten lisää huonoja uutisia, kun pelkään TODELLA paljon tätä
Minulla on muutoksia soluissa papa-kokeen mukaan. Vuoden päästä pitää mennä uudestaan.
Kuinka usein nuo muutokset kehittyy syöväksi? Mitä tapahtuu jos vuoden päästä on edelleen muutoksia?
oon 37v.
Jos käytät lääketeollisuuden pillupalveluja, on vain ajan kysymys että sinulle kasvaa kystia tai sukuelinsyöpä. Älä sörki sukuelimiäsi kemikaaleilla, steroideilla, vierasesineillä tai sinne kuulumattomalla spermalla (immunosupressantti)
Ihmiskeho on itsensä parantava, eli kun lopetat sen myrkyttämisen ja haittaamisen, se paranee. Jos taas tunget sinne steroideja (esim. hormonaalinen ehkäisy) tai muita sinne kuulumattomia asioita, se alkaa oireilemaan
Elikkäs lopeta sukuelintesi mutilaatio ja hyväksikäyttö, ja pysy kaukana kaikista tahoista, jotka näitä harrastavat. Ei kestä kiittää
Vierailija kirjoitti:
Jos käytät lääketeollisuuden pillupalveluja, on vain ajan kysymys että sinulle kasvaa kystia tai sukuelinsyöpä. Älä sörki sukuelimiäsi kemikaaleilla, steroideilla, vierasesineillä tai sinne kuulumattomalla spermalla (immunosupressantti)
Ihmiskeho on itsensä parantava, eli kun lopetat sen myrkyttämisen ja haittaamisen, se paranee. Jos taas tunget sinne steroideja (esim. hormonaalinen ehkäisy) tai muita sinne kuulumattomia asioita, se alkaa oireilemaan
Elikkäs lopeta sukuelintesi mutilaatio ja hyväksikäyttö, ja pysy kaukana kaikista tahoista, jotka näitä harrastavat. Ei kestä kiittää
Joku se on sitten ihastunut sanaan mutilaatio.
Jos yleensä on eri ukkojen kanssa läträäminen?,ei puhdasta papaa tarvinne oottaakaan.
Kondylooma kai yleisin