Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minimalistin ja tavaroiden säilyttäjän yhteiselo saman katon alla

Vierailija
28.01.2024 |

Kumpi joutuu joustamaan enemmän? Meillä on se tilanne, että itse olen luopunut merkittävästä osasta omia tavaroitani (joita oli lähinnä kirjat ja vaatteet), mies ei halua koskaan luopua mistään. Teemme juuri muuttoa ja esimerkiksi minun kesken jättämä kuvioneulottu villasukka pitää säästää, koska siinä on kaunis kuvio, vaikka ne sukat eivät mahdu kenenkään jalkaan. Kämppä on niin täynnä kamaa ja n. 90% kaikesta on miehen sellaisia ''tätä ehkä tarvitaan joskus''-tavaroita. Itse tunnen oloni tässä täyteen ahdetussa ympäristössä väsyneeksi. Nytkin ennen muuttoa mies kävi ostamassa Ikeasta kattiloita, vaikka niitä on enemmän kuin tarpeeksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Mitä ihmettä. Kuulostaa aika hurjalta yhtälöltä. Laita ne kuviosukat pois jos ne on sun tai sitten mies ottaa ne omakseen, omistukseensa eikä työnnä niitä sulle väkisin. Olisiko lähekkäin kaksi asuntoa joskus parempi, miten voit olla tuossa suhteessa. Tuntuu että mies tunkee sulle väkisin valtavan romuvaraston rasitteeksi ja ahdistukseksi, sun kotiisi! Eihän se voi toimia noin. Riita ei auta eikä kannata, ehkä mies pysyy kannassaan. Johtopäätöksiä voi vetää. Hän ei kuuntele sua. Eli ostaa ikeaa myös lisää.

Vierailija
2/7 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta ukko seinälle ja sano, että jos tämä homma jatkuu niin lähden kävelemään.

Älä rupea enää kynnysmatoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelimme 2 v ennen yhteen muuttoa. Oltiin yleensä minun luona, mies viihtyi hyvin, mutta esim yhtenä pääsiäisenä kävimme koko kodin läpi ja tarpeetonta löytyi aivan hirveästi.

Nyt asun miehen luona ja mm perjantaisin siivoan. Aina mies sanoo kuinka hyvää olen tehnyt kodille.

Miehellä on oma huone, täynnä tavaroita ja samoin iso komero. Viime kesänä saatiin kasvimaa tuottamaan ja aikaa voi laittaa muuhun, kun siivous on nopeaa. 

Vierailija
4/7 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sietäisi tuollaista kattilan ostajaa. Itsellänikin on vähän tavaraa esim vain yksi paistinpannu, kaksi kattilaa. 

Vierailija
5/7 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minimalisti ja kun ostettiin kotia, halusin eroon monesta miehen säilyttämästä tavarasta. Mies muistutti, että hän maksaa kodista valtaosan, joten olisiko sittenkin OK, että ottaisin lisää lainaa, jos haluan määrätä siitä, mitä siellä kodissa on. Ei sitten muutettu yhteen, minä jäin tänne lähiöön ja käyn kylässä miehen keskustakolmiossa.

Vierailija
6/7 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistia ei tuossa suhteessa kuitenkaan koskaan heitetä pois, vaikka olisi tarvittu viimeksi vuonna 1974.

Kuitenkin joskus saattaa tarvita.

Omat kämpät tai ainakin omat isot huoneet kahdelle taitaa olla paras ratkaisu. Parisuhteessa joutuu joka tapauksessa  kumpikin joustamaan ja aina ei olla kuitenkaan siltikään yhteensopivia.

-winner-

Vierailija
7/7 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rankkasin 5 kertaa kämppää. Myin ja annoin pois. Olen tyytyväinen. Riitaa siitä tuli. Tosin tein asiaa salaa mieheltä.

Sitten tuli yllärinä muutto rempan takia ja kovasti auttoi muuttoa kun pohjatyö oli tehty. Syksyllä takas omaan kotiin. Täällä luovuin suuresta määrästä keittiötavaraa. 

Karsiminen oli tosi rankkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi