Pidin ovea auki jollekin 50+ naiselle ja hän ei edes kiittänyt!
Käytöstavat näköjään jo unohtuneet tuon ikäisiltä..
Kommentit (40)
En kiitä. Mitäs avasit. Saan sen kyllä itsekin avattua.
Olisit taklannut ja heittänyt niska-perseotteella takaisin oven toiselle puolelle. Siinä availkoon itse ovensa prkl!
Kiitän kyllä, mutta osaan avata oven itsekin. N55+
Se ei ole iästä kiinni. Mä olen kohtelias ja asiallinen muita kohtaan.
54v.
Nykyajan viisikymppiset on niin hyvässä kunnossa, että varmaan ihmetteli tilannetta.
Jos minulle pidät ovea auki, minä varmasti kiitän.
En ole Mee Too tyttö, olen 73 v
Itse kyllä kiitän, jos joku pitää milulle ovea auki, mitä sattuu harvoin. Itse avaan oven aika useinkin jollekin, joka on samaan paikkaan menossa, jos ovi vielä käsin avattava on , suurin osa ovistahan aukeaa jo automaattisesti, kun lähelle kävelee. Mutta en minä jä koskaan odottelemaan kiitosta, koska en sitä sen takia tee. En edes muista, onko ne ihmiset kiitelleet vai ei. Paitsi viimeisimmän kerran muistan, kun se oli viime tiistai ja olin menossa äänestämään. Ovet toisella puolella oli vanhempi rouva tulossa (siis minua vastaan, oli jo käynyt äänestämässä) ja yritti saada ovea auki. Avasin sen hänelle ja hän kiitteli iloisesti ja sanoi, että ovi oli tosi painava ja hänellä oli kepit molemmissa käsissä, joten oven avaaminen oli hankalaa. Kaupungintalon ovi on täällä todella raskas.
Vierailija kirjoitti:
En kiitä. Mitäs avasit. Saan sen kyllä itsekin avattua.
Voiko olla enää suomalaisempaa toimintaa? :D Suututaan kun joku on ystävällinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan viisikymppiset on niin hyvässä kunnossa, että varmaan ihmetteli tilannetta.
En pitänyt ovea auki iän tai kunnon takia vaan siksi, että hän oli ihan kannoillani. Ihan sama vaikka sieltä olisi tullut nuori maratoonari.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos minulle pidät ovea auki, minä varmasti kiitän.
En ole Mee Too tyttö, olen 73 v
Voi saatana :D Oven auki pitämisellä ja "mee Too"lla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kiitätkö siitäkin, kun ohi kulkeva mies työntää kätensä haaroihisi? Kun et ole noita mee too tyttöjä. No ikäsi huomioon ottaen, ei ole mikään ihme, että olet sitä mieltä, että miehet saa vähän puristellakin ohi kulkeissaan. Ennenhän se oli miesten oikeus.
Minusta on mukavaa jos joku avaa minulle oven, kohteliasta huomaavaisuutta. Aina kiitän. Kyse ei ole siitä ettenkö itse sais ovea auki, vaan siitä kanssaihmisen huomaavaisuudesta.
Lapset ja teinit, heille opetettava et kiitetään jos joku heille avaa oven. Kävellä karjottavat vaan kuin kuninkaat mitään sanomatta.
Minusta on mukava kun miehet pitää ovia auki ja kiitän kyllä aina. Ja olen suht nuori, enkä koe kyseistä elettä minkäänlaisena vittuiluna tai ahdisteluna.
-transnainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pitänyt ovea auki iän tai kunnon takia vaan siksi, että hän oli ihan kannoillani. Ihan sama vaikka sieltä olisi tullut nuori maratoonari.
Ap
Siis piditkö sitä auki ja odotit, että hän menee sisälle vai pidit auki, mutta menit itse ensin?
Joo en tiedä onko ap mies vai nainen, mutta kyllä minä naisena pidän ovea auki aina, jos joku muu on yhtä aikaa ovella, olipa tuo toinen sitten mies tai nainen tai vaikka lapsi tai nuorikin. En odota koskaan kiitosta ja jos joku ei kiitä, niin en silti ajattelsi, että KAIKKI tuon ikäiset/tuota sukupuolta olevat on samanlaisia kiittämättöniä. Tuo ihminen ei edusta muuta kuin itseään, ei koko sukupolvea tai sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Joo en tiedä onko ap mies vai nainen, mutta kyllä minä naisena pidän ovea auki aina, jos joku muu on yhtä aikaa ovella, olipa tuo toinen sitten mies tai nainen tai vaikka lapsi tai nuorikin. En odota koskaan kiitosta ja jos joku ei kiitä, niin en silti ajattelsi, että KAIKKI tuon ikäiset/tuota sukupuolta olevat on samanlaisia kiittämättöniä. Tuo ihminen ei edusta muuta kuin itseään, ei koko sukupolvea tai sukupuolta.
Valtaosa kiittää tai ottaa edes katsekontaktin.
Ap
Naiset epäilevät sinun motiivejasi. Tuo liippaa läheltä häirintää ja kuulustelut ovat myöskin liki.
Vierailija kirjoitti:
Olisit taklannut ja heittänyt niska-perseotteella takaisin oven toiselle puolelle. Siinä availkoon itse ovensa prkl!
Ei kai sitä ovea kukaan sen takia auki pidä, että saisi siitä kiitosta? Minä pidän oven auki muillekin, jotka on vaikka ihan takana tulemassa, mutta en odota, että ne siihen jää pokkuroimaan ja kiittelemään.
Kiitän tottakai ja pidän myös ovea auki esim. takana tulevalle.
Mukavaa on myös jos joku vastaantulija uskaltaa katsoa silmiin ja jopa vähän hymyillä.
Voi voi, hänen henkilökohtainen valinta, ei liity mitenkään ikään.
Kiitättekö jos joku pitää teille ovea auki vai paukkaatteko vaan sisälle ottamatta mitään kontaktia?