Kiva herätä viikonlopun aamuina...
... kun ei ole krapulaa. Mä en oo koskaan juonut paljon, mutta aina kun join, krapula siitä seurasi. Lopetin kokonaan viime vuoden puolella. Paras päätös ikinä. Mites sulla, ootko jatkanut vai lopetitko?
Kommentit (27)
Otin perjantaina, edellisen kerran UV. Voikin taas olla tovin ilman. Ei se muutaman tunnin lysti ole seuraavan päivän olojen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Otin perjantaina, edellisen kerran UV. Voikin taas olla tovin ilman. Ei se muutaman tunnin lysti ole seuraavan päivän olojen arvoista.
Juu, ei ole sen arvoista. Mulla meni jopa kolme päivää ennen kuin olo normalisoitui.
Lopetin humalaan asti juomisen 5 vuotta sitten. Kyllä vieläkin joskus juon saunajuotavan, lasin pari punaviiniä tai mukillisen terästettyä glögiä. On kyllä ihanaa kun ei ole krapulaa. Ja pahinta oli se että ei siitä krapulasta viikonlopun aikana toennut vaan kyllä oli veto pois vielä maanantaina ja tiistainakin. Ja juomisen jälkeen oli todella masentunut fiilis useamman päivän ja "morkkikset" vaikka mitään sellaista ei olisi tapahtunut mistä olisi pitänyt tulla. Vaikka olisin yksin kotona istuskellut ja kattonut leffoja samalla kun join niin seuraavina päivinä tuntui siltä että haluan hautautua maan alle maailmaa piiloon.
Itse en ole koskaan (Luojan kiitos!) potenut krapulaa, koska join lähinnä ikävuosina 21-24. Tuolloin jouduin kuitenkin lopettamaan kuin seinään, kun eräänä iltana huomasin etten enää päässyt humalaan tavalliseen tapaan, vaan minulle ehti tulla fyysisesti huono olo ennen kuin ehdin yhtään päihtymään. Säikähdin sitä niin, että lopetin kerrasta. En halunnut ottaa sitä riskiä, että kroppa alkaa prakaamaan juomisen takia.
Ikävuosina 25-29 maistoin muutaman kerran kohteliaisuudesta jotain kavereiden tekemiä drinksuja, mutta 30-vuotiaasta eteenpäin en ole ottanut tippaakaan. Eikä ole ikävä. :D
Juon kyllä välillä alkoholia, mutta humalassa en ole ollut varmaan kymmeneen vuoteen. Se jää aina yhteen tai kahteen annokseen eikä krapulaa tuosta tule. Välillä menee useita kuukausia ettei tee mieli olutta, kesällä taas useamminkin mutta humalahakuisesti en juo enää koskaan.
Oneksi en käytä päihdytäviä aineita.Kiva toki on herätä viikonlopuisin kotona.Mutta ei niinä päivinä kun henkilö on viikonloppuna juonnut rahansa ja kerrostalossa nousee kylpyhuoneisiin keskusilmaston kautta esim.Kissan kusen hajut.Jättäsi rahaa sen verran talteen olisi varaa ostaa kissan hiekaa ja myös vaihtaa sitä usein.Niin ei hajuhaitoja keskuilmastoini kautta eikä rapussa,jonne myös leviää tietystä asunosta,kun ryppy putki pälä tai rapula.
Hyvä aloitus. Lopetin alkoholin käytön viime vuoden alussa. Parhain päätös on ollut. Käytin alkoholia aiemmin joka viikonloppu. Onneksi on nykyään paljon alkoholittomia vaihtoehtoja. Kohta lähden lenkille. :)
Minä juon joka vkl, joko perjantaina tai lauantaina. Juon humalahakuisesti.
Oli kiva herätä töistä ja lähtee himaan ku tuplapalkka ja yölisä oli nakuttanut aamukasiin.
Juu. Kohta lenkille hyvien yöunien jälkeen. Eilen nautin viiniä leffaa katsellessa ja oli muuten hyvää.
Ei mitään järkeä juoda itseään humalaan ja saada krapula. Lasi - pari hyvää viiniä ei tunnu seuraavana päivänä yhtään missään. Nää ehdottomat on niitä jotka ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon joka vkl, joko perjantaina tai lauantaina. Juon humalahakuisesti.
Sulla sitten on yksi krapulapäivä viikossa. Onko sen arvoista? Kysyn vilpittömästi.
Itse käyn 2-3 iltana baarissa viikossa mutta ei tule krapulaa, koska tissuttelen muutenkin
Olen vähentänyt huomattavasti kolmen kuukauden aikana.Nyt olen ollut juomatta kaksi viikkoa ja on se kyllä vaan ihanaa herätä ilman kaljan böhnää.
Ei kaikille tule krapulaa edes isommista määristä. Itselläni pari kolme annosta ei vaikuta mitenkään yöhön tai seuraavaan päivään. Käytän alkoholia vain satunnaisesti ruokajuomana. Hyvä viini täydentää hyvän ruuan. Humalaan ei lasillisesta tai parista tule. Joihan Jeesuskin viiniä, jos nyt siitä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Joo,ei oo sen arvoista muutaman tunnin *ilosta 🍺🍺seuraava päivä väsynyt ja nuutunut olo.
Mulla baarien melu valot ja haju aiheuttaa parin päivän krapulan
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä juoda itseään humalaan ja saada krapula. Lasi - pari hyvää viiniä ei tunnu seuraavana päivänä yhtään missään. Nää ehdottomat on niitä jotka ei osaa.
Itse nautin nimenomaan siitä humalassaolon tunteesta, yhtäkään oikeasti hyvänmakuista alkoholia en ole koskaan löytänyt, vaikka kaikki kavereista tutuntuttuihin vuosien ajan maistattivat minulla omia suosikkejaan. Kun ei humala - ja sitä seuraava krapula - enää kiinnosta, minun ei ole nuorisolaisittain ns. "wörtti" juoda edes sitä paria lasia.
Tipattomalla tammikuun. Ehkä lopetin, ehkä en. Saa nähdä.