Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä täällä on puolessa vuodessa tapahtunut?

Vierailija
27.01.2024 |

Ennen lähes kaikki otsikot olivat selvää suomea.

Nykyisin on joka kerta etusivulla useita otsikoita, joista ei ota mitään selvää. Jokainen yksittäinen sana on kyllä suomea, mutta sanavalinnat, taivutukset ja sanajärjestys ovat sellaisia, ettei "lause" tarkoita yhtään mitään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja puolet otsikoista on jotain tv/tositv- jorinoita

Eihän kukaan pakota sua avaamaan niitä ketjuja,  jotka eivät kiinnosta. 

Niinpä, ihme valitusta. Mä en lue ketjuja mitkä ei kiinnosta.

Vierailija
22/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee huomaamatta aukaistua vuosia sitten perustettuja ketjuja. Huomaa kirjoitustyylistä ja viestien asiallisuudesta sekä hyvästä hengestä, että on vanha aloitus, jos ei ole päivämäärää hoksannut katsoa.

Sama täällä. Aiemmin osattiin kirjoittaa kokonaisia lauseita eikä tyyli ollut niin töksähtelevä kuin nykyisin, kun vissiin kait säästeliään sanoja tai niitä ei osata. Mites nykyään on lukutaidon kanssa? Lukeeko nuoriso kirjoja tai kirjasarjoja, kuten minun ikäluokkani. Epäilen, että viimeisimmät olivat Harry Potter kirjojen lukijoita ja sen jälkeen vaan viestitellään mahdollisimman lyhyesti.

Myös suomalaiset leffat ja sarjat ovat luokattomia, kun pitäisi olla suomenkielinen tekstitys, että saisi selvää, mitä he sanovat. Siksi olen jo ajat sitten jättänyt niiden katselemisen, hermot meni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin olen tässä varmaan puoli tuntia ollut, niin erittäin hyviä tietoperusteisiä asiallisa keskusteluja on jo kadonnut. Joku haluaa tästä paltasta tehdä kaatopaikan.

Vierailija
24/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syytän tässä ihan rivisuomalaisia. Monelle on genetiiviobjekti ihan vieras asia (esim. Saako kuntosalilta syyhy).

Toinen on se iänikuinen "lapsien sitä, lapsien tätä". Tosin toimittajatkin nykyään puhuu lapsien ja "naisien" asioista.

Et sinä rivisuomalaisia = tälle palstalle aloituksia tekeviä voi syyttää, sillä täältä poistetaan järjestelmällisesti sellaiset aloitukset, jotka eivät ole tänne sopivia. Yritäpä kirjoittaa jotain martoista, niin ketju katoaa.

Vierailija
25/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persutrollit on lisääntynyt taas vaalien aikana. Palsta on täynnä persujen vaalivaikuttamista.

Ei ne ole mihinkään lisääntyneet. on vain aktiivisempi. Ennen se trolli ei herännyt kuin 9-10 aikaan ja aamu oli hiljasta nyt se on alkanut suoltaa koko päivän spämmejä.

Vierailija
26/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

L Ä Ä K K E E T !

Vierailija
27/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rssätrollit haluavat suomalaiset riitelemään keskenään. 

Vierailija
28/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää eniten sä-passiivin käyttö. Ennen puhuttiin tyyliin "voi käydä kaupassa, voin ostaa auton" jne. Nyt ihan ammattitoimittajatkin puhuvat "sä voit ostaa auton", "sä käyt hiihtämässä" yms. Mistä tällainen typerä tapa puhua on rantautunut Suomeen???

"You can"?

Vierailija
29/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin olen tässä varmaan puoli tuntia ollut, niin erittäin hyviä tietoperusteisiä asiallisa keskusteluja on jo kadonnut. Joku haluaa tästä paltasta tehdä kaatopaikan.

Demokraattiseen yhteiskuntaan kuuluu anonyymi ilmaisu. Tämä on uhka niille jotka haluaa totalitaristisen yhteiskunnan. Siksi pitää kaikki keskustelu palstat rasittaa trollailulla.

Vierailija
30/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa..

Vierailija
31/31 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso myös ketjujen kommentteja. Todella ilkeitä ja henkilöihin kohdistuvia loukkauksia.

Melkein tuntuu siltä,  että pitää kirjoittaa todella ilkeästi, ettei ketjua poisteta. Jos kritisoit ilkeitä ketjuja/kommentteja, niin kohta koko ketju häviää, ei ennen sitä. 

Ylilauta tuli kylään. Se tapahtui.