Synnytyksen jälkeen, kuinka pian normaalimitoissa?
Minulla on kamala paine että saan nämä raskauskilot pois, vielä on n.5-6 kg jäljellä, synnytyksestä on kuukausi. Tuntuu, ettei kukaan oikein hyväksy, että olen lihonut, oma äitikin siitä huomautteli. Onneksi tuolla miehellä ei ole mitään sanomista, itse lihoi raskauteni aikana 10 kiloa... olen silti normaalimitoissa, bmi tällä hetkellä 24, mutta en ole tähän tyytyväinen.
Sormet on edelleen turvoksissa ja jaloistakin löytyy nestettä, koskahan neste mahtaa poistua?
Kommentit (7)
Tosin mulla oli kipeä sektio-arpi joten liikuntaa en voinut ihan heti täysillä aloittaa, mutta taisi siinä melkein 6kk vierähtää kun vikat kilot putos vasta täysimetyksen päättymisen jälkeen. Älä hätäile :)
Minä painoin n. 3 kk synnytyksen jälkeen sen mitä ennen. Sitten tuli hetkeksi tasausvaihe ja paino alkoi taas pudota 5 kk kohdalla. Malttia, malttia.
parissa kuukaudessa alkanu olla ihan ok. T:neljän äiti
Eikä vielä tänä päivänäkään ole tullut takaisin. Synnytys vuonna 2001.
n. 6-8 viikkoa synnytyksen jälkeen on ollut noin 3 ylimääräistä kiloa tavalliseen painoon. Imetyksen loppuessa n. vuoden iässä ollut yleensä reilusti miinusta lähtöpainoon (painoindeksi n. 18-19). Painoindeksi tavallisesti 20. Vaunulenkit päivittäin ja tavallinen sekaruoka on riittänyt imetyksen lisäksi laihtumiseen, mutta eivät ne ihan kuukaudessa tai parissa ole lähteneet.
ja kaikki hävisi alta kuukaudessa. Ihokin meni ihan normaalimittaansa, osaksi kai koska olin silloin 21 v joten iho vielä kimmoisa :)
Olen hoikka eikä kilot tartu muutenkaan... olisin kylllä toivonut että rinnat olisi jäänyt edes vähän isommiksi, mutta onneksi ei ainakaan riippuviksi tulleet.
Älä huoli, kyllä ne kilot siitä lähtevät, kunhan jaksat liikkua edes vähän ja syöt normaalisti. Imetys jos on kunnolla käynnissä, niin se laihduttaa ihan huomaamatta.
Mulla mahtui vanhat farkut neljä kk synnytyksestä päälle. Raskauden aikana kiloja tuli liki 17 ja synnäriltä lähtiessä oli vielä kymmenen jäljellä. Lapsi oli tosi hirmu syömään, ja siksi kilot lähti noinkin nopsaan.