Lapsen urheilujoukkueen valmentaja kiusaa. Sanoo lasta vahingossa väärällä nimellä, ei päästä kentälle, ei anna positiivista palautetta,
Siis joku viisikymppinen äijä, jonka oma lapsi pelaa samassa joukkueessa. Mitä tollaselle voi tehdä? Kiva harrastus kuitenkin ja lapselle tosi tärkeä, mutta tollanen erikoinen valkku kyllä jyrsii vähän ainakin vanhemman mielenkiintoa maksaa tosta harrastuksesta ja viedä lasta sinne kiusattavaksi.
Tyyppi kuitenkin on sen verran hienovarainen puuhissaan, että olen joutunut miettimään tapoja ottaa asia esille hänen kanssaan. Puuttuisitteko te noihin ylläoleviin vai olenko liian herkkä? Kutsuu siis mm. lasta vahingossa väärällä nimellä niin että nimi kuulostaa tyhmältä. Tyyliin esim. Roope->Toope. Laittaa tuota väärää nimeä myös ryhmän whatsappiin. Pitää lasta vaihtopenkillä peleissä eikä päästä treeneissä kavereiden kanssa samaan joukkueeseen jne., lapsi näitä itsekin ihmetellyt. Lisähuomiona että lapsi on tosi hyvä tuossa harrastuksessa ja siksi tuntuisi kurjalta lopettaa tuollaisen takia.
Kommentit (17)
Pyydä valmentajaa osallistumaan positiivisen pedagogiikan kurssille.
Mikset korjaa nimeä siellä whatsapp ryhmässä?
Ei ole ok. Seuraavan kerran kun kuulet toopettelua niin sano jämäkästi, että nimi ei ole tuo ja onpa kumma että viiskybänen ei sitä tässä ajassa ole oppinut.
Jos on hyvä harrastuksessa, mutta seura on väärä. Oma lapsenikin vaihtoi seuraa. Ihan sen takia, kun tämä uusi seura on ammattimaisempi.
Onhan se Toope aika kaukana Roopesta, mutta jos kuitenkin oikealla ihmisen nimellä puhutellaan tyyliin Niko-> Miko, voi olla vain huono nimimuisti. Penkillä istuttamiseen vaikuttaa yleensä pelitaidot, mutta lasten peleissä pitäisi olla "kaikki pelaa"-periaate.
Voit tietenkin ystävällisesti kysyä, mitä lapsesi pitäisi tehdä paremmin, jotta saisi enemmän peliaikaa.
Jyrsii vain vanhemman mielenkiintoa maksaa, mutta lapsi ei koe ongelmaksi? Jos lapsi ei koe ongelmalliseksi, voi valmentajan toimitavat olla samanlaiset kaikkia kohtaan eli vanhemmasta voi tuntua siltä, ettei oma lapsi pääse pelaamaan, mutta oikeasti kaikki istuvat tasapuolisesti siellä vaihtopenkillä. Jos taas lapsi itse kokee toiminnan epäoikeudenmukaiseksi, keskustelisin ensin valmentajan kanssa ja jos ei muutosta tapahdu, seura vaihtoon.
Voi voi. Ihan täällä itken kuinka julmaa elämä onkaan.
Kaltaistesi takia valmentaminen on vaikeaa. Kun äidin tunteet ovat tärkeämpiä kuin itse peli.
Vierailija kirjoitti:
Jyrsii vain vanhemman mielenkiintoa maksaa, mutta lapsi ei koe ongelmaksi? Jos lapsi ei koe ongelmalliseksi, voi valmentajan toimitavat olla samanlaiset kaikkia kohtaan eli vanhemmasta voi tuntua siltä, ettei oma lapsi pääse pelaamaan, mutta oikeasti kaikki istuvat tasapuolisesti siellä vaihtopenkillä. Jos taas lapsi itse kokee toiminnan epäoikeudenmukaiseksi, keskustelisin ensin valmentajan kanssa ja jos ei muutosta tapahdu, seura vaihtoon.
Kirjoitin tuonne aloitukseen että lapsikin tätä ihmetellyt.
Ei ole vaihtoehtoja täällä seuran suhteen jos haluaa kyseistä lajia harrastaa. Inhottava tilanne.
Se, ettei pääse kavereiden kanssa samaan joukkueeseen treeneissä voi johtua ihan vaan siitä, että joukkueet jaetaan tasojen mukaan tai on eritelty jostain toisesta pätevästä syystä esim ovat aiheuttaneet häiriötä ollessaan yhdessä. Keskustelisin kuitenkin asioista valmentajan kanssa, jotta tietäisin mistä toimitavat johtuvat.
Keskity kehittämään lapsesi taitoja niin peliaikaa tulee ja muksu kehittyy vahvaksi pelaajaksi. Ihan suotta täällä tunteilet.
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei pääse kavereiden kanssa samaan joukkueeseen treeneissä voi johtua ihan vaan siitä, että joukkueet jaetaan tasojen mukaan tai on eritelty jostain toisesta pätevästä syystä esim ovat aiheuttaneet häiriötä ollessaan yhdessä. Keskustelisin kuitenkin asioista valmentajan kanssa, jotta tietäisin mistä toimitavat johtuvat.
Oikeasti, kehotat ap:ta menemään valmentajan juttusille? Minun lapsi ei saa tarpeeksi peliaikaa minun lapsi ei pelaa samassa vaihdossa kavereittensa kanssa miten valitset toimitavat?🤮
Anna valmentajan tehdä rauhassa työtään. Sillä jos hän uskaltaakin sivulauseessa mainita että lapsonen ei vain taidoiltaan ole hyvä niin siitäkös ap suuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tuonne aloitukseen että lapsikin tätä ihmetellyt.
Ei ole vaihtoehtoja täällä seuran suhteen jos haluaa kyseistä lajia harrastaa. Inhottava tilanne.
Ihmettely ja asian ongelmaksi kokeminen hieman eri asioita, mutta jos tosiaan lapsi kokee, että häntä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti, kannattaa asiasta keskustella valmentajan kanssa.
Miksi valmentajan pitäisi antaa positiivista palautetta jos siihen ei ole aihetta?
Todella erikoinen olettamus että valmentajan täytyisi antaa positiivista palautetta kaikille.
Menisin vaatimaan sen eroa kaikkien kuullen ja syyttäisin kiusaajaksi julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, kehotat ap:ta menemään valmentajan juttusille? Minun lapsi ei saa tarpeeksi peliaikaa minun lapsi ei pelaa samassa vaihdossa kavereittensa kanssa miten valitset toimitavat?🤮
Anna valmentajan tehdä rauhassa työtään. Sillä jos hän uskaltaakin sivulauseessa mainita että lapsonen ei vain taidoiltaan ole hyvä niin siitäkös ap suuttuisi.
Kaikki valmentajat eivät ole täydellisiä. Kyllä heidänkin joukostaan mulkvisteja löytyy. Mutta lähinnä ajattelin, että hyvä valmentaja osaa kertoa miten lapsi voi kehittyä lajissa ja mitä pitäisi kehittää, jotta saisi lisää peliaikaa yms
Siis muka vahingossa kutsuu väärällä nimellä, en tiedä miksi heittomerkit sensuroitu.
Ap