Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Repeämät ja synnytysasento: Missä asennossa ponnistit ja mihin suuntaan repesit?

Vierailija
04.09.2008 |

Oliko puudutusta vai luomu tms synntys?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kahdessa synnytyksessä, ekassa ei ponnistusvaiheessa enää ollut puudutusvaikutusta, jälkimmäisessä olin erittäin puutunut epiduraalista.

Lapset pieniä, alle 3-kiloisia.

Vierailija
2/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välilihan suuntaan viistoon alla olevan jalan puolelle eli olisikohan klo 4 -5 suuntaan. Kaksi synnytystä ja olin puudutettu. Paranivat nopeasti eivätkä vaivanneet mitenkään, joten ehkä ei voida puhua varsinaisesta repeämisestä. Ekalla kerralla laitettiin 1 tikki ja toisella kerralla 2 tikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla ei ollut puudutusta (oltiin just antamassa kun ehti revetä ennen sitä), toisella oli. Toisen kerran repeämät olivat paljon pienemmät, mutta lähti silti sitä samaa arpea vetämään taas auki.

Vierailija
4/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ponnistin kyljeltään maaten. Puudutuksena oli kohdunkaulakanavapuudutus. Ponnistusvaihe kesti n. tunnin...

Toka lapsi syntyi alle 10 min ponnistuksella puoli-istuvassa asennossa. Ja epiduraali oli :)

Vierailija
5/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ponnistin kyljeltään maaten. Puudutuksena oli kohdunkaulakanavapuudutus. Ponnistusvaihe kesti n. tunnin...

Toka lapsi syntyi alle 10 min ponnistuksella puoli-istuvassa asennossa. Ja epiduraali oli :)

Vierailija
6/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ponnistanut jo yli 2 tuntia... voimat täysin lopussa muuhun

ja II asteen pahat repeämät ja tikkejä lukematon määrä

Vierailija
7/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen sisempi häppäri repes kahtia, muksu oli n3,5kg.