Repeämät ja synnytysasento: Missä asennossa ponnistit ja mihin suuntaan repesit?
Kommentit (7)
välilihan suuntaan viistoon alla olevan jalan puolelle eli olisikohan klo 4 -5 suuntaan. Kaksi synnytystä ja olin puudutettu. Paranivat nopeasti eivätkä vaivanneet mitenkään, joten ehkä ei voida puhua varsinaisesta repeämisestä. Ekalla kerralla laitettiin 1 tikki ja toisella kerralla 2 tikkiä.
Ekalla kerralla ei ollut puudutusta (oltiin just antamassa kun ehti revetä ennen sitä), toisella oli. Toisen kerran repeämät olivat paljon pienemmät, mutta lähti silti sitä samaa arpea vetämään taas auki.
Ekan ponnistin kyljeltään maaten. Puudutuksena oli kohdunkaulakanavapuudutus. Ponnistusvaihe kesti n. tunnin...
Toka lapsi syntyi alle 10 min ponnistuksella puoli-istuvassa asennossa. Ja epiduraali oli :)
Ekan ponnistin kyljeltään maaten. Puudutuksena oli kohdunkaulakanavapuudutus. Ponnistusvaihe kesti n. tunnin...
Toka lapsi syntyi alle 10 min ponnistuksella puoli-istuvassa asennossa. Ja epiduraali oli :)
Olin ponnistanut jo yli 2 tuntia... voimat täysin lopussa muuhun
ja II asteen pahat repeämät ja tikkejä lukematon määrä
toinen sisempi häppäri repes kahtia, muksu oli n3,5kg.
Näin kahdessa synnytyksessä, ekassa ei ponnistusvaiheessa enää ollut puudutusvaikutusta, jälkimmäisessä olin erittäin puutunut epiduraalista.
Lapset pieniä, alle 3-kiloisia.