minkä kokoinen välikausihaalari??
marraskuussa 05 syntyneelle? Oli 1-vuotis neuvolassa 77cm pitkä. Ajattelin reimatec-haalarin ostaa, niin mietin, että riittääkö 86cm. 92 on varmaan hurjan suuri.
Kommentit (10)
ja 1vee neuvolassa oli 76cm. Mahtuu edelleen Reimatecin 74cm välikausihaalariin, eikä tee vielä edes tiukkaa... Eli mun mielestä ainakin noi vauvamalliset haalarit on aika väljiä.
jos se on kevääksi tarkoitettu välikausihaalari aika pieneksi jää tuo 86 cm silloin ois hyvä tuo 92cm paitsi jos aiot nyt sitä käyttää niin silloin tuo 86 cm on sopiva :-) joka tapuksessa joudut keväällä ehkä ostamaan uuden
Mietin just, että taitaa olla parempi tuo 92cm.
Pääsipä karkaamaan ;) Itse ostin 78 cm pitkälle tytölleni 92 cm Reimatec välikausipuvun. Olihan se ihan hirveän suuri sinä keväänä. Käärin hihoja ja lahkeita reilusti - se kun välikausipuvussa onnistuu ihan ok. Puku alkaa nyt olla lähes sopiva kun tyttö on n. 88 cm. Ollaan saatu jalkalenksutkin käyttöön. Vieläkin on silti reilu ja 86 cm puku olisi varmaan ihan sopiva, sillä meillä sen kokoinen Reimatec talvipuku.
Ihan siksi kuitenkin ostin tuon ison, että menisi mahdollisimman monta kautta. Lisäksi 86 cm puvun lahkeet tuntuivat jotenkin arvelluttavan lyhyiltä. Uskoisin, että voidaan käyttää vielä jopa ensi syksynä eli yhteensä kaksi kevättä ja kaksi syksyä! Reimatec on kyllä reilua kokoa ja varmaan n. 95 senttinenkin lapsi vielä tuohon 92 cm pukuun mahtuu.
Meillä on poika 2v9kk ja 96cm pitkä. Reimatecin 92 välikausipuku on käytössä ja oikein sopiva. Jos ei isoa pyrähdystä kasvuun tule, niin voi mennä vielä keväälläkin.
Ostin juuri 98 cm reimatecin talvihaalarin samaiselle klopille, ja on kyllä tooosi iso. Näyttää ihan Michelin ukolta...
Meillä likka oli loka-marraskuun vaihteessa 77 cm pitkä ja
painoa 10.5kg, ostin neidille 80cm Reimatecin talvihaalarin, joka
sopii hyvin tämän talven. Kokoa tytöllä nyt n.80cm. Reimatecin
haalarit (ainakin talvihaalarit) ovat aika väljää kokoa.
Itse ajattelin ostaa 3/06 syntyneelle pojalle 80cm baby-mallisen Reimatecin, ellei nyt isoa kasvupyrähdystä ennen kevättä tule. Se menee kyllä vielä syksyllä. Vyötöröltä kiristettävästä mallista ehkä voisi olla 86cm. Itse olen ostanut uuden haalarin joka kaudeksi, sillä isossa haalarissa pienen lapsen on hankala leikkiä.
Esikoinen nyt 112cm ja tänäänkin kiskoi 104cm Reimatecin vk-haalarin päälle. Nyt haalari rupeaa olemaan aika pieni, mutta uuttakaan ei tähän aikaan vuodesta saa.
Kaapissa kevättä ja syksyä varten odottaa 80 cm Reimatecin välikausihaalari. Ja tämä mahtuu ihan varmasti...
86 cm talvihaalari on ensi talveksi ja kokeilin sitä äsken huvikseni ja tyttö todella hukkui siihen. No, toivottavasti sitten ensi talvena sopiva.
92 cm menee keskimäärin 2-3 vuotiaalle, 98 3-4 vuotiaalle. 98 cm saattaa mennä lähes 5 ikävuoteen saakka.
Vauvat kasvavat tosi nopeasti, mutta taaperoiässä kasvu hidastuu eikä kannata ostaa liian suuria vaatteita, sillä liikkuminen ja leikkiminen on vaan sitten turhan hankalaa.
Tietysti, jos lapsesi vetelee +2 käyrää pitkin pituudessa, niin sitten ottaisin 86 cm, mutta muuten kyllä 80 cm riittää.
meidän lapset kyllä meneekin siellä +2 käyrällä vai mikä ikinä onkaan, mutta tyttö 03/06 käyttää nyt Reimatecin 80 cm talvihaalaria eikä ole ollenkaan iso, kevääksi on varattu vk-haalari kokoa 86, sen toivon sopivan vielä syksylläkin. Poika 10/03 puolestaan on käyttänyt tänä syksynä Reimatecin vk-haalaria kokoa 104 cm, keväällä mahtuu varmaan vielä mutta tuskin enää syksyllä. Vaikka nuo puvut muuten ovatkin reiluhkoja, niin meidän pitkäkinttuisilla lapsilla jäävät lahkeet lyhkäisiksi.
Eli ap:n tapauksessa ostaisin varmaan 86 cm =D
Meillä tyttö on nyt reilut 3v ja käyttää reimatecin 86cm babymallista talvipukua. Pituutta tytöllä on 91cm ja mahtuu hyvin kevääseen jollein nyt pituutta reilusti tule.