Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja seksi: kuinka yleistä on että halut vain lisääntyy?

Vierailija
26.01.2024 |

Puhutaan paljon siitä, että naisilla vaihdevuosissa nukahtaa seksihalut. Itsellä vaan lisääntyy entisestään. 

Kuinka yleistä tää on?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan olla esivaihdevuosissa, joskin gynen mukaan on niin, että jos olen, niin ihan alussa, ikää 48, gyne arveli, että vaihtarit alkaa vasta aikaisintaa 7 vuoden päästä, jos silloinkaan. Ei sillä lailla mitään vaihtarioireita, paitsi kuukautisten runsastuminen, josta syystä kierukkakin asennettiin ja samalla poistettiin polyyppi. Jatkuvasti panettaa, tällaista ei ole ollut ennen. En tiedä onko syynä se kierukka vai mikä, mutta on joskus vaikeaa... 

Vierailija
22/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole ollut näin paljon haluja kuin nyt

N56

Pystyykö miehesi pitämään sinut tyytyväisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää oikeasti ole helppoa, kun koko ajan panettaa ja on seksi mielessä 

Vierailija
24/24 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuoteni alkoivat puoli vuotta sitten, olen 56 ja ihan samanlaiset halut on kuin ennenkin. 

Jos on unettomuutta ym. vaihdevuosivaivoja, niin se voi vaikuttaa haluihin. Minulle tuli vain muutama kuuma aalto kesällä (kuin punastuminen, ei hikoilua) ja öisin on kuuma, mutta muuten ei ole ollut mitään vaivoja, joten olen tosi tyytyväinen tilanteeseen. Vaikeat kuukautiset ja migreenit ovat ohi. Gynekologin mukaan puolen vuoden sisällä on varmaa, ettei tämän kummempia vaihdevuosioireita tulekaan. Limakalvot olivat myös hyvät tarkastuksessa.

Eli aika yksilöllisiä nämäkin vaivat ovat. Olisi ollut tosi ikävää, jos olisi tullut paljon vaivoja, koska en voi käyttää mitään hormoneja. Pyrin harrastamaan vähintään sooloseksiä päivittäin, sillä on varmasti vaikutusta ainakin limakalvojen kuntoon.

Luulisin, että myös naisen asenne omaan kehoon ja seksuaalisuuteen vaikuttaa siihen miten vaihdevuosien seksielämä sujuu. Joillekin vaihdevuodet ovat "lupa" lopettaa koko seksi, jos se ei ole ennenkään kovin tärkeä osa elämää ollut. Tietty elämässä on muutakin, mutta itselleni seksuaalisuus on aina ollut hyvin tärkeä osa elämää ja parisuhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän