Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja seksi: kuinka yleistä on että halut vain lisääntyy?

Vierailija
26.01.2024 |

Puhutaan paljon siitä, että naisilla vaihdevuosissa nukahtaa seksihalut. Itsellä vaan lisääntyy entisestään. 

Kuinka yleistä tää on?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitko kenties kuulla olevasi valioyksilö? 

Vierailija
2/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusitko kenties kuulla olevasi valioyksilö? 

En, mutta haluaisin kuulla tämänkin puolen. Miksi puhutaan vain toisenlaista vaikutuksista 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin nousi, tosin aina ollut haluava.

Vierailija
4/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihanaaseksiäihanjokapäivä?

Vierailija
5/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama itsellä siis. Aina ollut kovat halut, mutta nyt nää on ihan huipussa. Koko ajan tekee mieli ja tätä on ollut jo pari vuotta 

Vierailija
6/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama itsellä siis. Aina ollut kovat halut, mutta nyt nää on ihan huipussa. Koko ajan tekee mieli ja tätä on ollut jo pari vuotta 

Eikös se ole vaan hyvä asia?

Vierailija
7/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä, kuinka yleistä asia X on? Anna mennä, jos haluttaa. Ihan yhtä normaalia on jos ei haluta. Jokainen on yksilö.

Vierailija
8/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen oikein ymmärtänyt, naisille vaihdevuodet ovat vedenjakaja. Jos naisen seksielämä on ollut aktiivista ja tyydyttävää tähän asti, ja naisella on edelleen seksihaluja, on mahdollista, että seksielämä säilyy aktiivisena tästä eteenkin päin. 

Jos sen sijaan nainen on ollut vähähaluinen, tyytymätön seksielämään, ei hyviä kokemuksia tai useita huonoja, ei hyvää kumppania vaan sinkku tai huono/keskinkertainen kumppani, on iso todennäköisyys, että seksielämä kuihtuu.

Vierailija
9/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla halut loppui kun tulin raskaaksi 38,5 vuotiaana. Ei sen jälkeen  kiinnostanut ollenkaan. Heti taukoa reilut 2 vuotta.

N 63 v

Vierailija
10/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolevan elimistön/munasarjojen viimeinen rynnistys.

Vierailija
11/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntynyt vaikka ennenkin oli ihan hyvät

N57

Vierailija
12/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen oikein ymmärtänyt, naisille vaihdevuodet ovat vedenjakaja. Jos naisen seksielämä on ollut aktiivista ja tyydyttävää tähän asti, ja naisella on edelleen seksihaluja, on mahdollista, että seksielämä säilyy aktiivisena tästä eteenkin päin. 

Jos sen sijaan nainen on ollut vähähaluinen, tyytymätön seksielämään, ei hyviä kokemuksia tai useita huonoja, ei hyvää kumppania vaan sinkku tai huono/keskinkertainen kumppani, on iso todennäköisyys, että seksielämä kuihtuu.

Ei ole pelkästään noin. Osalla naisista hormonaalinen toiminta säätelee aivan olennaisesti halua. Esim itsellä hormonaalinen ehkäisy vie halut aivan täysin, koska fyysistä panetusta ei ole ollenkaan. Sama voi käydä vaihdevuosissa.

Vierailija
13/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaihdevuosissa oleva vaimo, haluja hänellä on ja paljon, ei ole valittamista. Sitä mietin joskus, kauanko halut pysyvät noin kovina, pysynkö tahdissa mukana kun ikää tulee lisää.

Vierailija
14/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua askarruttaa että mistä tietää vaihdevuosien alkaneen jos käyttää hormonaalista ehkäisyä joka lopettaa vuotopäivät kokonaan? Olen siis mies joka kärvistelee lähes seksittömässä suhteessa. oirmonaalisella ehkäisyllä on suora vaikutus puolison haluttomuuteen

Vierailija
15/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua askarruttaa että mistä tietää vaihdevuosien alkaneen jos käyttää hormonaalista ehkäisyä joka lopettaa vuotopäivät kokonaan? Olen siis mies joka kärvistelee lähes seksittömässä suhteessa. oirmonaalisella ehkäisyllä on suora vaikutus puolison haluttomuuteen

Miksi kärvistellä seksittömyydessä kun hormonaalisen ehkäisyn voi vaihtaa kondomiin?

Vierailija
16/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kärvistellä seksittömyydessä kun hormonaalisen ehkäisyn voi vaihtaa kondomiin?

Ei käytä raskauden ehkäisyn takia vaan nimenomaan tuon vuodon loppumisen vuoksi

Vierailija
17/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissa on muitakin oireita kuin vuodon loppuminen. Jos juttu olisi vuodon loppuminen, niin vaihdevuodet olis yhtä juhlaa.

Unettomuus, hikoilu, nivelkivut, mielialan vaihtelut 

Vierailija
18/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ole vaan hyvä asia?

Ei, kun tekee ihan koko ajan mieli

Vierailija
19/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole ollut näin paljon haluja kuin nyt

N56

Vierailija
20/24 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käytä raskauden ehkäisyn takia vaan nimenomaan tuon vuodon loppumisen vuoksi

Lisäisin vielä, että kyllä se tuntuma on paljon, paljon nautinnollisempi ilman kondomia. Minulla hormoonikierukka juuri tämän takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän