Kehuminen tapailusuhteessa?
Olen tapaillut lähes vuoden ajan miestä ja meillä sujuu aikas hyvin, mutta, mies ei ole koskaan sanonut esim että olisin nätti/upea/ihana puhumattakaan että olisin kaunis/himottava/haluttava. En oikein tiedä mitä tehdä kun tämä häiritsee minua, että ei kertaakaan ole sanonut.
En kaipaa viikoittaista kehumista. Mutta kerran kun edes olisi sanonut niin olisi erilainen olo meistä. Seksi sujuu ja yhdessä on mukavaa. Seksistä voi sanoa että tekipä hyvää, olipa kivaa, mutta ei silloinkaan että olitpa ihana tai mitään joka saisi tuntemaan että juuri mun takia se seksi oli kivaa.
Tämä kehumattomuus siis vetää mieltä maahan.
Onko siis normaalia että jotku ei vaan kehu? Vai olenkohan läpeensä mitäänsanomaton hänen silmissään. Omasta mielestä olen kuitenkin ihan nätti, ja normaalipainoinen.
Kommentit (41)
Keskusteletteko muustakaan?
..tulevaisuuden haaveista?
..kipeistä muistoista?
..miksi olette yhdessä?
..mikä on suhteenne laatu? jne
Ilmaiseeko hän ylipäätään tunteitaan ääneen eri asioista, sitä miltä jokin tuntui tai näytti? Kommentoiko hän koskaan muita ihmisiä myönteisesti muuta kuin aika neutraalein sanankääntein?
Itse saattaisin huolestua, jos hän puhuisi vaikka jostain exästään, kuinka tämä oli sitten "kaunis/upea nainen/mahtava sängyssä mutta ei muuten sovittu yhteen". Tai kommentoisi naispuolista naapuriaan/työkaveriaan/kaverinsa siskoa tmv., että siinä on sitten ihana nainen. Se saattaisi olla merkki siitä, että hän panttaa sinulta kehuja, koska ei jostain syystä halua niitä antaa. Tässä vaiheessa ottaisin asian puheeksi ja sanoisin, että olen pannut tämmöisen merkille ja miettinyt, miksi niin on.
Mutta mahdollista on sekin, ettei mies vain ole aikanaan oppinut ilmaisemaan itseään kovin tunnepitoisella kielellä, vaikka kokisikin sinut kauniiksi ja ihanaksi. Ehkä hänelle ei ole koskaan sanottu, että ai että sä olet komea ja sun kanssa on sängyssä ihanaa.
Sinä voit kokeilla ruokkia positiivista kierrettä alkamalla itse käyttämään hänestä helliä, kauniita ja kehuvia sanoja aina tilaisuuden tullen. Sopivasti, ei tuutin täydeltä, ettei se kalskahda myöskään falskilta. Pian näkyy, mikä vaikutus sillä on, jos on ollakseen.
N60
Niin onko teillä syvällisempi keskusteluyhteys? Puhuuko hän vain itsestään ja omista tarpeistaan? Ottaako huomioon sinut ja sinun tarpeesi? Tuletko nähdyksi ja kuulluksi ylipäätään? Meneekö asiat hänen ehdoillaan? Tapaatteko vain kun hänelle sopii? Oletko alkanut muuttamaan itseäsi niin että sovit hänen tapoihinsa ja'ajatteluun? Koetko itsesi riittämättömäksi? Alistutko ja annatko jatkuvasti periksi? Jos vastaat näihin kyllä niin olet todennäköisesti hyväksikäyttö suhteessa. Se on epäterve suhde. Ei vastavuoroinen ollenkaan. Juokse ja pakene!
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseeko hän ylipäätään tunteitaan ääneen eri asioista, sitä miltä jokin tuntui tai näytti? Kommentoiko hän koskaan muita ihmisiä myönteisesti muuta kuin aika neutraalein sanankääntein?
Itse saattaisin huolestua, jos hän puhuisi vaikka jostain exästään, kuinka tämä oli sitten "kaunis/upea nainen/mahtava sängyssä mutta ei muuten sovittu yhteen". Tai kommentoisi naispuolista naapuriaan/työkaveriaan/kaverinsa siskoa tmv., että siinä on sitten ihana nainen. Se saattaisi olla merkki siitä, että hän panttaa sinulta kehuja, koska ei jostain syystä halua niitä antaa. Tässä vaiheessa ottaisin asian puheeksi ja sanoisin, että olen pannut tämmöisen merkille ja miettinyt, miksi niin on.
Mutta mahdollista on sekin, ettei mies vain ole aikanaan oppinut ilmaisemaan itseään kovin tunnepitoisella kielellä, vaikka kokisikin sinut kauniiksi ja ihanaksi. Ehkä hänelle ei ole koskaan sanottu, että ai että sä olet komea ja sun kanssa
Jos kyseessä empatiakyvytön narsisti niin ei onnistu. Kyllä jo vuodessa pitäisi miehessä näkyä se että välittääkö oikeasti vai onko suhde vaan tapailusuhde joka ei muutu muuksi.
Tapailin kans tuollaista miestä joskus, jälkeenpäin mietin, etteihän hän koskaa sanonut mitään positiivista minusta, en tiedä oliko vaan ujo vai mikä oli, oliko vaan vaikeaa sanoa mitään kehuja toisille. Kun sanoin hänelle joskus jotain positiivista, niin vastaus oli vaan jotain muminaa että samoin.
Vuosi aika pitkä aika tapailla noilla fiiliksillä. Mutta tuntuu kuin mies olisi kanssasi vain seksin takia. Seksi on usein hyvin koukuttavaa jonka vuoksi voi ajautua virheellisesti luulemaansa rakkaussuhteeseen mutta se ei ole rakkautta vaan riippuvuutta.
N 58
Hän ei välttämättä ole sika, mutta jättäisin kuitenkin. Ansaitset parempaa.
N45
No ei kaikille ihmisille vain ole luontevaa kehua ketään tuolla tavalla. Ei se tarkoita, ettei pitäisi toista kauniina, ihanana jne. Kaikilla ei vain ole tapana sanoa tuollaisia asioita.
Mutta tällä palstalla tietysti tulkitaan niin kuin täällä aina, joten sianjättöönhän tässäkin keskustelussa päädytään.
Etkö siis koe olevasi hänen kanssaan haluttava jne? Siis me ei aina sitä sanoiteta, mutta kyllä se välittyy meille molemmille, että olemme toistemme mielestä haluttavia. Namiksi kehitaan ja suloisiksi ym.
Jos kaipaat romanttista rakkautta ja helliä sanoja, älä jää tapailusuhteeseen vaan jatka matkaa.
Pidä myös huoli, että sanot ääneen toiveesi.
Jos tapailusuhde on se mitä haluat, voit toki etsiä myös kauniisti puhuvan tapailukumppanin.
Jos se vielä vuoden jälkeen on jotain taoailua niin en kyllä kehuis minäkään.
Ei ole hyvä mitenkään. Mies haluaa vaan olla rehellinen eikä valehtele päin naamaa "olet kaunis, olet ihana...
Kiitti, paljon hyviä kommentteja ja kysymyksiä joita voisi ja pitäisikin miettiä.
Hänen ehdoillaan mennään, itse olen se aktiivisempi ehdottelemaan ja näemme kun hänelle sopii. Keskustelu kyllä sujuu mukavasti. Täysin vastavuoroista tämä ei kyllä ole missään vaiheessa ollut, itse panostan ja välitän enemmän. "Aina valmis", liekö liian helppo. Mutten halua häntä menettää myöskään.
Ei mies kehu muitakaan, onneksi sentään. Ainakaan muiden ulkonäköä hän ei kehu, saavutuksia kyllä voi kehua. En ole koskaan kuullut sanaa kaunis hänen suustaan. Minä kehun häntä kyllä komeaksi ja ihanaksi.
Olen muutamaan kertaan miettinyt onko hän tunnekylmä ihminen. Vai johtuuko vain siitä etten ole tarpeeksi kiinnostava.
Pohdittavaa riittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitti, paljon hyviä kommentteja ja kysymyksiä joita voisi ja pitäisikin miettiä.
Hänen ehdoillaan mennään, itse olen se aktiivisempi ehdottelemaan ja näemme kun hänelle sopii. Keskustelu kyllä sujuu mukavasti. Täysin vastavuoroista tämä ei kyllä ole missään vaiheessa ollut, itse panostan ja välitän enemmän. "Aina valmis", liekö liian helppo. Mutten halua häntä menettää myöskään.
Ei mies kehu muitakaan, onneksi sentään. Ainakaan muiden ulkonäköä hän ei kehu, saavutuksia kyllä voi kehua. En ole koskaan kuullut sanaa kaunis hänen suustaan. Minä kehun häntä kyllä komeaksi ja ihanaksi.
Olen muutamaan kertaan miettinyt onko hän tunnekylmä ihminen. Vai johtuuko vain siitä etten ole tarpeeksi kiinnostava.
Pohdittavaa riittää.
Ap
Tapaileeko hän muita? Oletteko puhuneet asiasta? Onko turvaseksiä, oletteko käyneet testeissä, vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Pohdittavaa riittää.
Ap
Todennäköisin vaihtoehto on edelleen se yksinkertaisin, eli hän ei ole tunnekylmä ja kyllä olet tarpeeksi kiinnostava. Kyse on pelkästään kommunikaatiotapojen eroista. Mutta eihän täällä koskaan uskota mitään näin yksinkertaista ja ilmeistä, aina pitää taustalla olla jotain jännittävämpää ja jotain pahoja aikomuksia. Aina.
No, tämäkin suhde oli tuhoon tuomittu sillä sekunnilla, kun päätit kysyä neuvoa tältä foorumilta.
Onko hänessä muita hyviä puolia kuin komeus?
Käyttekö yhdessä ulkona, teatterissa, syömässä? Oletko tavannut hänen ystäviään, entä perhettään? Onko hän tavannut sinun ihmisiäsi?
Ehkä hän ei ole kovin ihastunut suhun.
Kerro sille suoraan, että jos hän tykkää susta, se on suotavaa sanoa ääneen. Ja sitten jos se ei edelleenkään sano, tiedät että hän ei piittaa.