Onko muuta vaihtoehtoa kuin heittää pois lasten vanhoja kirjoja?
Paljon mm. hevoskirjoja, lapset kasvaneet aikuisiksi ja turha noita on säilyttää. Mikään taho ei taida ottaa vastaan edes ilmaiseksi.
Kommentit (9)
Kierrätyskeskus. Jossain paikkakuntasi fb-roskalavassa voivat hyvinkin kelvata.
Onhan kirjoja kontissa, fidassa, mitä näitä nyt on
Päiväkotiin kelpaa jos ovat ehjiä ja puhtaita.
Meillä on aina mennyt lastenkirjat hyvin kaupaksi kirppiksellä.
Mä säästin osan (kuten isoäitini ja äitinikin on säästänyt niitä), osan laitoin kierrätyskeskukseen, heillä oli ihan keräys nimenomaan lasten kirjoista viime talvena tässä HSY alueella. Omat lapset siis jo kaikki käytännössä aikuisia.
Hyväkuntoiset lastenkirjat menee helposti eteenpäin. Varsinkin sellaiset klassikot, mitä pienten lasten vanhemmat ovat itse lukeneet lapsina, Pupu Tupunat, Miinat ja Manut, Muumit jne. Hevoskirjoista erityisesti Merja Jalon kirjat ovat edelleen suosittuja, niitä vanhimpia keräilevät keski-ikäiset ex-hevostytöt ovat jopa valmiita maksamaankin niistä.
Kyllä kai lasten kirjoille vastaanottaja löytyy. Kirjat aikuiseen makuun sen sijaan edustavat jonkin tietyn vuosikymmenen ajatusmaailmaa ja menettävät kiinnostavuutensa ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoiset lastenkirjat menee helposti eteenpäin. Varsinkin sellaiset klassikot, mitä pienten lasten vanhemmat ovat itse lukeneet lapsina, Pupu Tupunat, Miinat ja Manut, Muumit jne. Hevoskirjoista erityisesti Merja Jalon kirjat ovat edelleen suosittuja, niitä vanhimpia keräilevät keski-ikäiset ex-hevostytöt ovat jopa valmiita maksamaankin niistä.
Ei Pupu Tupunoita kiertoon vaan roskiin. Älä pistä vahinkoa kiertämään!
Saan näppylöitä pelkästä nimestä. Kun luet niitä tuhannetta kertaa lapselle, ymmärrät ;)
Jos pikkulasten kirjoja niin päiväkotiin lahjaksi, jos vanhempien lasten niin olen vienyt lähimpään alakouluun lahjaksi.
Hyvin monessa kirjastossa on vaihto-hylly johon saa tuoda kirjoja ja josta saa myös ottaa kirjoja. Jos kirjat ovat kosteita tai niissä on voimakas haju, niin sellaisia ei saa tuoda vaihtohyllyyn joten niille ei ole muuta paikkaa kuin roskis.