Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoinko?

Vierailija
24.01.2024 |

Onko teistä normaalia että läheisessä ystävyyssuhteessa nimitellään toisia mm. tyhmäksi, idiootiksi, hulluksi ja sen sellaiseksi? Minua on alkanut suuresti ärsyttämään kun ystävällä on tapana heitellä tuollaisia minusta kun taas itse en koskaan nimittele häntä mitenkään, koska minusta sellainen ei kuulu ystävyyteen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omituiselta ystävältä

Vierailija
2/8 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kusipäältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle ei ole taidettu ikinä vaan opettaa käytöstapoja..

Vierailija
4/8 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hullulta tyypiltä

Vierailija
5/8 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ok nimitellä ystävää idiootiksi tmv.

Mulla oli sellainen kaveri joskus nuorena, joka nimitteli minua usein tyhmäksi jos en heti ymmärtänyt jotain asiaa.

Kuuntelin tuota nimittelyä monta vuotta, mutta sitten joskus yläasteella sain tarpeeksi ja huomautin asiasta.

Kaverini yritti jotain selitellä, mutta muutti hieman käytöstään. Hän vaihtoi tyhmä-sanan tilalle höpsö ja pehmensi ääntään. Aiemmin kun ärähti vihaisesti.

Vierailija
6/8 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Joskus voi läheisten kavereiden kesken käyttää "hullua" huumorilla, esim. silloin kun kaveri vaatii itseltään ihan kohtuuttomia ja näyttää vähän tunnistavan sen itsekin, niin sitä vahvistamaan, mutta vain niin että se on validoivaa eikä loukkaavaa. 

Vierailija
7/8 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, mistä merkillisestä syystä SINÄ luulet häntä ystäväksi?

Vierailija
8/8 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuis kyllä ihan siitä ystävyyssuhteesta. Puolison kanssa saatetaan nimitellä toisiamme välillä vaikka miksi. Id.iootiksi en kyllä kovin helposti ystävää sanoisi, mutta jos on tarpeeksi hyvä ystävä ja samanlainen huumori tai muuten koen, että toinen osaa sen ottaa siten kuin tarkoitan, niin esim. hulluksi voin hyvinkin sanoa. Enkä pahastu, jos minua sanotaan esim. hulluksi tai pöljäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi