Kelassa ne on vähän tyhmiä eikä mitään vähän edes.
Koulutetut ihmiset ei osaa yksinkertaisia matikka laskuja laskea. Olin voittanut noin 200 euroa pelivoittoja. Kelan virkailija oli saanut jostain päähänsä että minulla on 5700 euron voitot tulleet tilille ja kela eväsi 4 kuukauden tuet minulta vaikka missään tiliotteissa ei näkynyt niitä voittoja. Jouduin valittamaan ja menemään kelaan selvittää mutta kelan virkailija ei halunnut siellä lukea tiliotteita vaikka hain pankista ja vein ne kelaan. Pyysin näyttää että missä on 5700 euron voitto mutta ei se osannut sanoa. Piti oikein eduskunnan oikeusasiamiehelle valittaa ennen kun sain oikeutta. Nyt tullut päätös ja kela joutuu maksaa minulle 4 kuukauden toimeentulotuet. Taas meni 3 kuukautta päätöksissä koska kelassa ne ei osaa lukea yhtä paperia.
Kommentit (23)
Kelan sivuilla sanotaan että vaikkapa osakkeiden myyntivoitot lasketaan tuloiksi, no ei se ihan noin mene vaan kaikki raha mikä tilille tulee lätkäistään tuloksi ihan sama vaikka ne olis omaa rahaa jostain toiselta tililtä.
Vierailija kirjoitti:
No ette te sossupummitkaan kauhean älykkäiltä vaikuta, muitten elätettävinä.
Viulunkieli odottaa sinua, f***sisti
No, hän nyt roikkuu säälistä mukana kaveripiirissä ja satunnaisesti tapaamisissamme. Muuten olisi täysin erakoitunut kotiinsa. Hyvin raskas persoona. Et taida Kelasta tai julkisen puolen hommista yleensäkään paljon tietää jos kuvittelet että siellä voi kovasti urallaan ylös nousta. Tai tietysti minkä nyt kukakin kokee urallaan edistymiseksi...