Äänestätkö vaaleissa taktisesti vai ei?
Kommentit (33)
Äänestin henkilöä, jonka haluan nähdä Suomen presidenttinä näinä vaikeina aikoina; Olli Rehniä.
En taktikoi mitään, äänestän Jussia numerolla 6. Mestari presidentiksi, muista numero 6.
Ennakkoon äänestin Halla-Ahoa https://veksi.com/Uutiset.jsp?otsikko=halla+aho Toisella kierroksella en vielä tiedä. Halla-Ahoa äänestin lähinnä siksi, että saisi pakan sekaisin. Tulee mielenkiintoisemmat vaalivalvojaiset, kun on kolme tai neljä mahdollista jatkooon menijää.
Toinen kierros on sitten kokonaan toinen juttu. Päätän vaalikopissa todennäköisesti ketä äänestän.
Yllättävän moni on käynyt ennakkoäänestämässä. Ehdokkaat on saaneet kansan liikkeelle, joku innosta ja joku inhosta😅
Vierailija kirjoitti:
En taktikoi mitään, äänestän Jussia numerolla 6. Mestari presidentiksi, muista numero 6.
Mulla Jussi oli numerolla 5. Sulla taitaa olla eri äänestys kyseessä.
Äänestätkö vaaleissa taktisesti vai et?
Äänestin parasta ehdokasta, Alexander Stubbia. Ei tulisi mieleenikään äänestää taktisesti, se on moraalisesti väärin. Äänestyksen tarkoituksena on äänestää sitä ehdokasta, joka olisi äänestäjän mielestä paras presidentiksi.
Äänestäisin nyt ehdottomasti taktisesti, jos tarvitsisi. Haavisto on kuitenkin ykkösvalintani, joten nyt ei tarvitse.
Olisin tarvittaessa voinut antaa ääneni taktisesti myös vasemmiston tai sdp:n ehdokkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on sulla väärä numero, Jussia äänestetään numerolla 5. ja Juttaa pääset äänestämään 6. numerolla. Ehdotan että käyt katsomassa numero 9. joka voisi sinulle luoda uskoa lisää vaaleihin.
Ajattelin panna paremmaksi. En taktisesti, vaan strategisesti. On hienompaa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestätkö vaaleissa taktisesti vai et?
Huono Suomi kieli ei haitta mina tietan tarkoittaa
Pakko oli vähän taktikoida. Eli yrittää estää sen kamalimmat ehdokkaan pääseminen 2.kierrokselle
AINA ennen olen äänestänyt sitä mielestäni parasta ehdokasta. Nyt oli pakko vähän taktikoida
Äänestän Haavistoa ekalla ja tokalla.
Stubb ja Rehn kelpaavat toki myös.
Minä äänestä Jussia. Minä tuli suomen 2015. Kitos Jussi ja ps
Arvioisin että 90% äänestää taktisesti ennen vaalipäivää, jos heidän ehdokas ei pääse toiselle kierrokselle. Merkitys voi jäädä vähän liian pieneksi, mutta se nähdään myöhemmin.
Olen vaalitaktisista syistä päättänyt olla äänestämättä näissä vaaleissa.