Ahdistuneisuushäiriö
Hei. Meillä nuorella alkanut tulemaan paniikkikohtauksia. Ahdistaa jatkuvasti. Kouluun meno monesti ylivoimaista. Kavereita näkee joten ei aivan kotiin ole linnottautunut. Beetasalpaajia on koitettu paniikkikohtauksiin. Vähän apua mutta ei paljon. Nyt alkaa jonkinmoinen terapia ja luulenpa että lääkitystä katsotaan uudestaan. Onko muilla kokemusta nuoren mielenterveysjutuista ja miten hoito edennyt?
Kommentit (3)
Olen ollut hyvin ahdistunut nuori. Betasalpaajat on ainoa lääke millä koitin pärjätä, hirveää sinnittelyä oli välillä. Nyt oon yli 40v. Ja tässä iässä ahdistus on helpottanut paljon. Jotenkin elämä tuntuu olevan omassa kontrollissa ja tietää että pärjää. Joskus vieläkin ahdistaa mutta ei enää työtilanteissa yms.
Itsellä SSRI-lääke auttaa tosi paljon ahdistuneisuuteen masennuksen lisäksi. Sitä mulle ehdotettiin jo teini-iässäni ja nyt jälkikäteen ajateltuna olisi se ollut hyvä silloin ottaa.
Olin ahdistunut nuori ja nyt ahdistunut aikuinen (30 v). Terapiassa käyn mutta silti tuntuu vain pahenevan iän myötä. Pystyn kuitenkin käymään töissä ja harrastamaan. Liikunta ja ulkoilu auttaa. Välillä sairauspoissaoloja tämän takia.