Auttakaa akateemiset :(
Opiskelen toista vuotta yo:ssa ja minulle tulee jatkuvasti tenteistä hylättyä. Kaveri on kuin hannu hanhi, aina läpi ja mut hylätään :( Voi NYYH!
syksyllä kolme iso tenttiä meni hyvin, ja ok arvosanoin 3-4 mutta nyt sitten taas kaksi hylättyä. aina minulle :(
Kommentit (7)
Vierailija:
mutta niihin tentteihin on tarkoitus opiskella niin, että niistä pääsee läpi. Ei siinä Hannu Hanhen tuurit auta kovin pitkälle.Onko sinun opiskelutekniikassasi jotain pielessä? Vai onko valitsemasi ala vain liian vaikea? Noilla lähtötiedoilla on paha auttaa.
pääsee aina tyyliin pisteellä rajan yli ja itselläni jää ihan sen alle :( Opiskelenkin. Olen kyllä aloittamassa akateemiset opiskelutaidot kurssia nyt=) Tekniikkana on ollut lukea alue kerran läpi ja kerrata paljon. Olen vain ilmeisesti keskivertoa tyhmempi ja vaatii töitä että pääsen läpi :(((
1) Puurrat kaksinverroin enemmän kuin nyt tenttiesi eteen ja hyväksyt, että saat hylättyjä. Otat riskin, että opinnot pitkittyvät. (Minä aikoinani valitsin tämän. Sain pitkän työn jälkeen paperit, joista ei nyt kuitenkaan ole mitään hyötyä.)
2) Vaihdat alaa. Mene lukemaan vaikka sairaanhoitajaksi. Jos työ aikanaan alkaa tuntua puulta, opiskele vaikka avoimessa jotain tai ala harrastaa jotain. (Tällainen elämä kuulostaa minun korvissani kivemmalta kuin yliopistossa turhaan puurtaminen. Tein aikoinani tuon toisen ratkaisun. Nyt jos saisin valita, ottaisin tämän vaihtoehdon kaksi.)
koska minulle tästä todellakin ON hyötyä! silloin kun olen saanut tentit läpi, olen saanut ihan hyviä arvosanojakin:)
ap
vaikea sanoa mitä vikaa tai miten pitäisi tehdä kun ei tiedä sun pääainetta. Yksi selitys siitä, miten tentteihin kannattaa lukea on esim täällä, mutta pätee varmaan vain ihmistieteisiin: www. uta. fi/laitokset/historia/opiskelijaopas/muodot. html
Kannattaa tehdä itselleen muistiinpanoja, esim tenttikirjan sisällysluettelon muotoon. Ymmärtää sisältöä JA se, missä yhteydessäs mistäkin asiasta on puhuttu.
Ja tietysti yksi tosiasia on se, että opiskella pitää, eikä vain bilettää...
Sun kannattaa myös käydä kysymässä proffalta/tentaattorilta, missä meni pieleen. Joskus ne päästävät kysymyksen jälkeen läpi ihan vain säälistä tai siksi etteivät halua nähdä sinua enää toiste. Joskus he voivat ehdottaa (tai sinä voit itse ehdottaa) jotain pientä lisätyötä tai tentin suullista täydentämistä jotta pääset läpi kuitenkin (Saat opintopisteesi ajoissa Kelankin mielestä kun ei tarvi odottaa seuraavaa tenttiä).
Toisten ihmisten on helpompi kirjoittaa essseita tai suullisia esityksiä kuin tehdä tenttejä. Jos satut kuulumaan näihin ihmisiin, kannattaisi pyrkiä ehdottelemaan tentaattoreille sellaisia suoritukstapoja. Aika monet suostuvat.
Välillä tenttialueet ovat niin laajoja, että kaikkea ei voi väsyneillä äidin aivoilla muistaa.
Mutta aina viimeistään kolmannella kerralla olen läpi päässyt, eivätkä opinnot ole edes pitkittyneet. Ilmoittaudun usein kahteen tenttiin yhtäaikaa, joten yleensä ainakin toinen menee läpi.
Vierailija:
vaikea sanoa mitä vikaa tai miten pitäisi tehdä kun ei tiedä sun pääainetta. Yksi selitys siitä, miten tentteihin kannattaa lukea on esim täällä, mutta pätee varmaan vain ihmistieteisiin: www. uta. fi/laitokset/historia/opiskelijaopas/muodot. htmlKannattaa tehdä itselleen muistiinpanoja, esim tenttikirjan sisällysluettelon muotoon. Ymmärtää sisältöä JA se, missä yhteydessäs mistäkin asiasta on puhuttu.
Ja tietysti yksi tosiasia on se, että opiskella pitää, eikä vain bilettää...
Toisten ihmisten on helpompi kirjoittaa essseita tai suullisia esityksiä kuin tehdä tenttejä. Jos satut kuulumaan näihin ihmisiin, kannattaisi pyrkiä ehdottelemaan tentaattoreille sellaisia suoritukstapoja. Aika monet suostuvat.
Kröhöm.. en todellakaan biletä.. olen 25v. ja opiskelukaverit nuorempia..
Teen aina muistiinpanoja tueksi, muuten ei tule mitään..
Joo, kuulun nimenomaan näihin, joille on helpompi tehdä esseitä, verkkokursseja, ryhmätöitä, suullisia esityksiä kuin tahkota 3000 sivun tenttialueita läpi! Olen niin käytännön ihminen!!! Mutta ei kai auta kuin jatkaa tunnollisesti niin kova työ palkitaan:)
ap
mutta niihin tentteihin on tarkoitus opiskella niin, että niistä pääsee läpi. Ei siinä Hannu Hanhen tuurit auta kovin pitkälle.
Onko sinun opiskelutekniikassasi jotain pielessä? Vai onko valitsemasi ala vain liian vaikea? Noilla lähtötiedoilla on paha auttaa.