Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuiset ihmiset itkevät hamstereiden ja hiirien perään... Onko ihan normaalia?

Vierailija
09.01.2007 |

Eräällä nettipalstalla aikuinen nainen kertoi hiirensä kuolleen. Ihmiset toivottavat voimia ja lähettävät osanottonsa.

Mielestäni NAURETTAVAA!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kun välittävät lemmikeistään

Vierailija
2/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, olen empaattinen ihminen. Sekä realistinen.

Eläimet on ihania ja suloisia mutta en silti rinnastaisi niitä ihmisen kanssa samalle tasolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia ei tarkoita eläinten samaistamista ihmisiin.

Vierailija:

Eläimet on ihania ja suloisia mutta en silti rinnastaisi niitä ihmisen kanssa samalle tasolle.

Vierailija
4/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan älytöntä! samoin kuin tuossa illalla tulleessa televisio ohjelmassa.. vanhalle rakille sydämen tahdistin. Kissalle jotain ihme radioaktiivista hoitoo jne.... Kissan omistaja oli niin kauhuissaan että tuleeko mirrille henkisiä traumoja kun täytyy olla kuukausi eristyksissä... hei haloo, on taidettu mennä jo liiallisuuksiiin.

Minusta noi operaatiot oli jo eläinrääkkäystä

Itseään vaan ajattelee tuollaiset eläinten pitäjät... eivät halua kohdata sitä ikuista totuutta että joskus on kuoltava... niin lemmikkien kuin ihmistenkin

Vierailija
5/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallan sain kohdata suurinta typeryyttä kun läheiseni kuoli nuorena yllättäen ja siitä puhuessani kaverini alkoi tilittämään omasta surusta kissan kuoltua. Tyyliin: ei tätä nyt voi verrata mut kuitenkin........ja juttua riiitti, eli hiljaiseksi veti, että sellaista tukea.....

Vierailija
6/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ai eläintä ei saa surra koska se ei ole ihminen? Sulla ei taida olla käsitystäkään empatiasta.

Empatia ei tarkoita eläinten samaistamista ihmisiin.

Vierailija:

Mutta kohtuus kaikessa. Varsinkin jonkun hamsterin kohdalla joihin ei edes samalla tavalla saa yhteyttä kuin esimerkiksi koiraan tai hevoseen. Mutta en minä koiran tai hevosen kuoleman takia alkaisi masentumaan tai nettisivuilla rääkymään ja lohtua hakemaan. Surullinen toki olisin mutta eläinhän se vain on. Ei ne ajattele samalla tavalla kuin ihmiset, läheskään.

Vierailija
7/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Hesarin syntyneet-palstalla oli ilmoitus, jossa oli tyyliin:

Maija-äiti, Veijo-isä, Lauri-veli ja Rekku-enkelikoira.

Viittasi siis siihen, että perheessä oli kuollut lemmikki ja kuitenkin tämä oli myös mainittu....

Tästä ilmoituksesta oli kyllä täälläkin paljon juttua silloin aikanaan...

Vierailija
8/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnotonta suorastaan... nykyään itketään enemmän hamsterin perään kuin ennen oman äidin, isän tai mummon kuolemaa... sitä omaiset kuoli sinne kammariin kun voimat ehtyi. " Kuoli vanhuuteen" silleinhän ne sanoivat... nykyään siihen ei kuole enää kukaan. Kultaista vanhuutta vaaditaan mutta kuolla ei saa..

Surtiin sitä varmaan ennekin mutta ei psyykelääkeitä tarvinnut heti lähteä pyytämään.. eikähän niitä olisi ollutkaan. Se oli arki mikä palautti kyllä maanpinnalle ja pakotti jatkamaan omaa elämää...

Vierailija
9/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun Hesarin syntyneet-palstalla oli ilmoitus, jossa oli tyyliin:

Maija-äiti, Veijo-isä, Lauri-veli ja Rekku-enkelikoira.

Vierailija
10/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No mä itken vaikka kuolleen kalan perään josta on tehty kalapuikkoja,ja ei paskaakaan kuulu muille

Ihana viesti. :)

Vierailija
11/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuoden yhteiselon jälkeen. Mahdan sitten olla epänormaali.

Vierailija
12/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

11 vuoden yhteiselon jälkeen. Mahdan sitten olla epänormaali.

Vierailija
13/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi halveksisi mitään elävää niin, että se olisi " vain" .

Vierailija
14/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen viimeiset hetket oli surullista katseltavaa, voimat ehtyi ihan totaalisesti, mutta silti oli hamstereille ominaiseen tapaan siisti loppuun asti, hitaasti meni pissalle häkin reunalle, ei tehnyt pesäänsä. Silittelin reppanaa vielä kuolemaa edeltävänä iltana tyynyn päällä ja mietin, miten kamalaa olisi itse olla siinä. Olen tunteellinen, enkä muuksi muutu. Olen ylpeä siitä, ihmiset ovat liian kylmiä nykyään=(

Vierailija
15/22 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo... ollaan me kylmiä juu

Vierailija
16/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelee, että delais jo, duunivuorokin on lopussa...ja siinä se. Miltäs tuntuis?

Vierailija
17/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni hyvinkin empaattiseksi ja herkäksi, mutta eläinten tolkuton sureminen on kummallista.

Vierailija
18/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurat vaan kun miehesi kuolee??

Vierailija
19/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole rajoittunut empatiakyky.

Vierailija
20/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

aattelee, että delais jo, duunivuorokin on lopussa...ja siinä se. Miltäs tuntuis?