Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kynsien alus- ja päällyslakoissa oikeasti eroa?

Vierailija
22.01.2024 |

Olen tähän mennessä käyttänyt kynsiä (hyvin harvoin) lakatessa Lumenen 3 in 1 alus- ja päällyslakkaa ja tänään kaupan valikoimaa tutkiessa huomasin, että vastaavissa tuotteissa on ainakin hintaeroa. Onko kynsilakan kestävyydellä oikeasti huomattavaa eroa, jos ostaa kalliimman top coat-tuotteen? Kokemuksia eri merkeistä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluslakassa on yleensä jokin hoitava tai vahvistava ainesosa, mutta jos lakkaa käyttää harvoin niin eipä ne ainesosat ehdi mitään vaikuttaa. Aluslakka tekee kynnen pinnasta myös tasaisen, jos se ei ole tasainen jo valmiina, jolloin värilakka levittyy paremmin. Päällyslakka taas tekee värilakasta kiiltävämmän ja estää värilakan kulumista/lohkeilua. Jos ei halua kiiltävää lakkaa niin ainakin IsaDoralla on myös matta päällyslakka, joka tekee siis mistä tahansa värilakasta matan.

Itse käytän lakkaa lähes aina, ja olen huomannut että ainakin itselläni aluslakka on ihan turha. Sen väitetään estävän kynsien kellastumista värilakasta, mutta kynteni eivät ole kellastuneet vaikka jätin aluslakan pois jo vuosia sitten. Päällyslakkana käytän OPIn infinite shine tai Essien miracle gel top coat lakkoja. Nämä ovat hintavampia mitä esim Mavala tai Lumene, mutta ovat myös parempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla