Miksi nuo naiset vaan makasivat koko ajan synnyttäessä? Siis tuossa nelosen dokkarissa?
Kommentit (8)
Ulkomailla synnytyksen hoitoon ainakin tarvitaan leegio ihmisiä, lääkäreitäkin on yleensä pari-kolme!
(ja tämä tieto siis niinkin luotettavasta lähteestä kuin siitä, että kaikissa telkkusarjoissa on näin!)
En kattonut koko dokkaria? Minä ainakin vaan makasin! Mitäs muuta ois sitten voinut tehdä? Vissiin kai paljonkin, mutta meilläpäin ei saanut minkäänlaista synnytysvalmennusta, eikä kätilöä paljoa salissa näkynyt.
Kun kävimme kesällä näyttämässä nuorimmaistamme miehen kotiväelle (isommat lapsetkin oli mukana, mutta kuopus on ainoa jota eivät olleet vielä nähneet) kaikki naapurin naiset tuli katsomaan sitä hullunrohkeaa suomalaista joka uskalsi synnyttää ilman lääkäriä!
Ja lähteenä tässä yleistyksessä on siis vain omat kokemukseni mieheni sukulaisista ja heidän ystävistään :p
Vierailija:
Ulkomailla synnytyksen hoitoon ainakin tarvitaan leegio ihmisiä, lääkäreitäkin on yleensä pari-kolme!
(ja tämä tieto siis niinkin luotettavasta lähteestä kuin siitä, että kaikissa telkkusarjoissa on näin!)
Tai siis silleen puoli-istuen, mutta kuitenkin sängyssä?
Eikö teistä kukaan liikahtanutkaan pedistä synnytyksen aikaan?
Alkuun olen kävellut, kiikkunut kiikkustuolissa mutta kipujen yltyessä todella koviksi, olen mennyt sänkyyn makaamaan ja aina on lapsi seuraavan kahden tunnin sisällä syntynyt. Olen mennyt sänkyyn omasta halustani ja siellä omasta halusta pysynyt.
Synnytys alkoi yöllä osastolla ollessani, enkä viitsinyt lähteä ylös käppäilemään. Kun kivut alkoivat olla liian kovia, soitin kätilön paikalle, ja pääsin saliin. Salissa sain heti epiduraalin (olin reilu 4 cm auki), eikä sen jälkeen enää päästetty liikkumaan, väittivät ettei jalat välttämättä kanna enää niin hyvin tjtn. Koko synnytyksen olin kahdessa eri sängyssä, paitsi siirtyessäni osastolta saliin, sen pienen matkan kävelin.
Tokan synnytys menikin luomuna, ja liikuin koko synnytyksen ajan.
Mutta ajattelin, että ehkä siihen ei oo vaan kuvattu muuta. Ei niin pitkää aikaa pysty vaan paikoillaan olemaan..