Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien alkoholismi on suurin masennuksen aiheuttaja lapsilla ja nuorilla

Vierailija
22.01.2024 |

Milloin tähän herätään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomi nyt jotenkin alkoholistusempi maa kuin sukupolvia sitten? Epäilen. Ainakin juopot ovat yksinäisempiä.

Vierailija
2/5 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syy on paljon syvempi, se on traumojen käsittelemättömyys. Toki siinä saattaa olla se alkoholismi myös taustalla mutta ne juurisyyt on aina siinä että ihminen ei ole käsitellyt omia traumojaan vaan siirtää niitä kokoajan omalla toiminnallaan eteenpäin. 

Se on jatkumo, jonkun pitää purkaa se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei joka viikonloppu juoneetkaan eikä edes joka toinen viikonloppu niin kumminkin joka kerta kun näki kossupullon kaapissa niin kyllähän se mielialan matalaksi laittoi kun tietää jo ennestään mitä sen juomisesta seuraa ja vaikka olen jo +50 v niin vielä nykyäänkin tulee mieleen nuo ajat/tapahtumat

Vierailija
4/5 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muuten olisinkin mokannut, niin lasteni ei ole tarvinnut katsoa minua kännissä. Ei sietää edes tupakointia.

Vierailija
5/5 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se syy on paljon syvempi, se on traumojen käsittelemättömyys. Toki siinä saattaa olla se alkoholismi myös taustalla mutta ne juurisyyt on aina siinä että ihminen ei ole käsitellyt omia traumojaan vaan siirtää niitä kokoajan omalla toiminnallaan eteenpäin. 

Se on jatkumo, jonkun pitää purkaa se. 

Eli alkoholismi siirretään sukupolvelta toiselle. Itsekkäät ihmiset tekevät niin.

Kuulin kerran erään juopon toteavan että nyt on minun vuoro, minä ansaitsen tämän. Lapset otettiin lopulta huostaan