Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko häiritsevää metelöintiä käydä suihkussa kerrostalossa hiljaisena aikana aamulla?

Vierailija
21.01.2024 |

Mitä mieltä tästä asiasta?

Kun ei ole mitenkään harvinaista, että talon järjestyssääntöjen mukaan hiljainen aika kerrostalossa saattaa kestää kello kuuteen, tai jopa kello seitsemään asti, ja kuitenkin monen aamuvuoroon menevän pitäisi olla työpaikalla jo kello kuusi, ja tällaisella henkilöllä herätys saattaa olla vaikkapa viideltä, niin onko mielestäsi normaalia vai häiriköintiä, että näin aikaisin aamulla käy suihkussa ennen töihin lähtöä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa voi olla mihin aikaan tahansa.

Vierailija
2/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa saa käydä 24/7.

Vierailija
4/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti siitä että kuinka kovalla pidät hanaa. Itse jos käyn hiljaisuuden aikaan suihkussa, niin pidän hanaa pienemmällä kuin muutoin pitäisin. Se kohina kuuluu todella selvästi.

Vierailija
5/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa saa käydä kaikkina vuorokaudenaikoina. Hereillä kannattaa kuitenkin pysyä.

Vierailija
6/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä, kai. Riippuu tietenkin mitä muille kuuluu, huutaako putkisto kuin hinaaja, kuuluuko SPLÄSH spläsh kovalla. Koliseeko, rämiseekö. Onko korvatulppia.

Vierailija
7/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iskee vatsatautikin, niin saat ihan yöllä ravata vessassa niin monta kertaa kun haluat. 

Vierailija
8/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni suihkussa saa käydä milloin vain.

Näin muuten tuli tuosta otsikon kysymyksestä mieleen, että on mielenkiintoista, että talojen järjestyssäännöissä ei oikeastaan koskaan mainita (ainakaan niissä taloissa, missä itse olen asunut), että mikä määritellään "häiritseväksi meteliksi" hiljaisuuden aikana ja mikä taas ei sitä ole. Sitä vaan oletetaan, että asukkaat automaattisesti tietävät nämä asiat, vaikka kerrostaloon saattaa muuttaa joku, joka on vaikkapa sitä ennen elänyt koko elämänsä omakotitalossa, missä seinänaapureista ei ole tarvinnut välittää

Vierailija
9/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pitkälti siitä että kuinka kovalla pidät hanaa. Itse jos käyn hiljaisuuden aikaan suihkussa, niin pidän hanaa pienemmällä kuin muutoin pitäisin. Se kohina kuuluu todella selvästi.

Vaikka sen kuulisikin niin se ei ole häiritsevää. Voisin hyvin nukkua vaikka viereisessä huoneessa vaikka välissä olisi avoin ovi. Moni kuuntelee tarkoituksella sateen ja ukkosen ääniä nukkumaan mennessään.

Vierailija
10/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin muuten tuli tuosta otsikon kysymyksestä mieleen, että on mielenkiintoista, että talojen järjestyssäännöissä ei oikeastaan koskaan mainita (ainakaan niissä taloissa, missä itse olen asunut), että mikä määritellään "häiritseväksi meteliksi" hiljaisuuden aikana ja mikä taas ei sitä ole. Sitä vaan oletetaan, että asukkaat automaattisesti tietävät nämä asiat, vaikka kerrostaloon saattaa muuttaa joku, joka on vaikkapa sitä ennen elänyt koko elämänsä omakotitalossa, missä seinänaapureista ei ole tarvinnut välittää

Hiljaisuuden aikana saa kuulua normaalit elämisen äänet. Niihin kuuluu mm. suihku, sauna, astianpesukoneen ja pesukoneen käyttö yms.

Mitä se hiljaisuus koskee on mm: seinien poraaminen, vasarointi, sahaaminen, bileiden pitäminen, urheilun katsominen porukalla ja ääneen hurraaminen yms.

Vierailija
11/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa saa käydä mihin aikaan haluaa ja vettä saa laskea niin kovaa kuin haluaa. Se on niitä "elämisen ääniä" mitä jokaisen pitää kestää mihin kellon aikaan hyvänsä.

Vierailija
12/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pestä pyykkiäkin pyykinpesukoneella 24/7. 

Vierailija
13/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei kannata talvipakkasella käydä ollenkaan suihkussa.

Käy mieluummin illalla.

On tavallista kylmenpi kun ihon suojaava rasvakerros häviää.

Vierailija
14/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sen kuulisikin niin se ei ole häiritsevää. Voisin hyvin nukkua vaikka viereisessä huoneessa vaikka välissä olisi avoin ovi. Moni kuuntelee tarkoituksella sateen ja ukkosen ääniä nukkumaan mennessään.

Itse heräsin edellisessä asunnossani usein aamuviideltä siihen älyttömään kohinaan, joka kuului naapurin suihkussa käymisestä. Se ääni oli todella selkeä kun naapuri piti hanaa kovalla. Naapuri oli vielä sellainen läträäjä, että saattoi olla suihkussa yli 20 minuuttia. Itse en saanut unta koko aikana ja kun mekkala viimein loppui, niin oli haastavaa taas päästä uneen uudestaan. Oma kello soi 06:10, niin se oli todella raivostuttavaa. Juuri kun sai taas unenpäästä kiinni, niin kello soi ja väsytti ihan perkeleesti. Jos hän olisi laskenut sitä hanan painetta edes kolmanneksen, niin kohinan äänestä olisi lähtenyt pois varmaan 70% ja olisin saanut nukkua. Se on ihan tutkittua, että kolmanneksen äänen lisäys noin kolminkertaistaa sen naapuriin kuuluvan äänen voimakkuuden.

Vierailija
15/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasunnossa saa kuulua normaalin elämisen ääniä myös hiljaisuuden aikana. Jos tulee yöllä grillikioski työvuorosta, voi pestä itsensä eikä tarvi levittää rasvankäryä ja hajuja vuodevaatteisiinsa. Jos on töissä aikainen aamu, on täysin normaalia pestä itsensä suihkussa ennen töihin lähtöä. Ainoa ehto on siinä, ettei laula tai soita kovalla musiikkia.

Kuka nyt ripulisenakaan jättää hanurin pesemättä? Eihän sekään kestä loputonta vessapaperilla pyyhkimistä eli vesipesu ja pehmeällä pyyhkeellä kuivaus on ainoa keino.

Vierailija
16/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla ei kannata talvipakkasella käydä ollenkaan suihkussa.

Käy mieluummin illalla.

On tavallista kylmenpi kun ihon suojaava rasvakerros häviää.

Kun käy lämpöisessä suihkussa niin tulee lämpöinen olo kun muutenkin aamulla on kylmä.

Vierailija
17/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pesisi pyykkikoneella yöllä kerrostalossa. Liian kova ääni ja kestääkin kauan. Suihku eri juttu tietenkin.

Vierailija
18/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä hyvä keskustelu että ehkä on tosiaan ihmisiä jotka rajoittavat turhaan elämäänsä hiljaisuuden aikana enemmän kuin on tarpeen.

Vierailija
19/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielipideasia, kuuluu normaalielämän ääniin. Saa käydä suihkussa mihin aikaan vaan.

Vierailija
20/27 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et käy, jos et ole itsekäs sika.