Leikkaatko itse varpaan kynnet vai menetkö aina jalkojenhoitajalle?
Kommentit (55)
En ole koskaan käynyt jalkojenhoitajalla, manikyyrissä tai kosmetologilla.
Terveisin Salme 72 v.
Itse yritän mutta vaikeaa on. Ei varaa jalkojenhoitajaan. Joskus haavoja kun hankaavat varpaisiin. Ikä 46.
Itse tietenkin. En ole koskaan käynyt jalkahoitajalla kun hoidan jalkani säännöllisesti itse.
Niin että mitä että? Tottakai itse leikkaan varpaankynteni. Eipä ole mikään muu tullut mieleenkään.
Isoäitini aikoinaan leikkasi varpaankyntensä vanhana keritsimillä, siis sellaisilla helvetin isoilla saksilla joilla leikataan lampailta turkit päältä, niillä lähtee koko varvas jos ei ole tarkkana. Kuulemma siksi, kun hänen kyntensä olivat niin kovat, ettei tavalliset sakset tai kynsileikkurit riittäneet.
N49
Jalat kylvetetään ensin pitkässä suihkussa tai pesofatissa. Sitten leikataan, viilataan, raspataan ja rasvataan. Itse teen, N 65, notkea.
Minun varpaita ei muut räpellä. Tietysti itse.
N45
Käyn jalkahoitajalla 2-3 kertaa vuodessa (palsella, kun on olen diabeetikko ja jalat kuivuu helposti) ja välissä hoidan jalat itse.
Vierailija kirjoitti:
Itse yritän mutta vaikeaa on. Ei varaa jalkojenhoitajaan. Joskus haavoja kun hankaavat varpaisiin. Ikä 46.
Mikä siinä on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikeaa?
Kaikki eivät yllä.
Kyllä on avuttomia ihmisiä, jos ei kykene edes omia varpaankynsiään leikkaamaan.
Käyn kerran kuussa jalkahoidossa joten siinä yhteydessä leikkaavat ei niitä siinä välissä ole tarpeen leikata.
Mulla on aina geelilakat varpaan kynsissä, joten en leikkaa ikinä itse.
Minulla on kaksi palvelijaa tähän tarkoitukseen. Itse? Mikä kysymys tuokin nyt muka taas oli?
Vierailija kirjoitti:
Niin että mitä että? Tottakai itse leikkaan varpaankynteni. Eipä ole mikään muu tullut mieleenkään.
Isoäitini aikoinaan leikkasi varpaankyntensä vanhana keritsimillä, siis sellaisilla helvetin isoilla saksilla joilla leikataan lampailta turkit päältä, niillä lähtee koko varvas jos ei ole tarkkana. Kuulemma siksi, kun hänen kyntensä olivat niin kovat, ettei tavalliset sakset tai kynsileikkurit riittäneet.
N49
Kaupassa myydään paksuille kynsille erikseen leikkureita. Että älkää kukaan menkö itse virittelemään mitään näin typerää.
Puren ne
N31